LV har ju maxi dialJag har nog missat något. Är inte en 16610LV med svart ring en 16610LN dvs. en vanlig svart? Är det mer än bara bezelen som skiljer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
LV har ju maxi dialJag har nog missat något. Är inte en 16610LV med svart ring en 16610LN dvs. en vanlig svart? Är det mer än bara bezelen som skiljer?
Jag har nog missat något. Är inte en 16610LV med svart ring en 16610LN dvs. en vanlig svart? Är det mer än bara bezelen som skiljer?
Och större visare, åtminstone minutvisaren.LV har ju maxi dial
Sorry, hade missat att det va fler som rockade dubbla ringar. Reviderar mitt tidigare uttalande och adderar denna skönhetMin 16610LV på grön och svart bezell:
Det var på den gamla goda tiden då man kunde köpa extra bezell i butik...OCH behålla originalet.Sorry, hade missat att det va fler som rockade dubbla ringar. Reviderar mitt tidigare uttalande och adderar denna skönhet
Har du sabrerat av förstorningsglaset?Klockan som tål allt
Stör du dig inte på att man ”ser att det suttit ett förstoringsglas ovanför datumet”?Klockan som tål allt
StämmerHar du sabrerat av förstorningsglaset?
Funkar för nu, tar det nog vid nästa service - 2012:a som fortf tickar på bra.Stör du dig inte på att man ”ser att det suttit ett förstoringsglas ovanför datumet”?
Funderat på att köpa ett glas tillhörande 114060? Borde väl passa?
Nästa service kommer dom byta glas och du får tillbaka bubblanStämmer
Funkar för nu, tar det nog vid nästa service - 2012:a som fortf tickar på bra.
Är det omöjligt att lägga in ett ord hos sin AD för att motverka det? Tänker att de som fortfarande servar in-house kan se mellan fingrarna?Nästa service kommer dom byta glas och du får tillbaka bubblan
Stooort tvek på den. Strikta direktiv från rolex nu för tiden. Gällande typ allt.Är det omöjligt att lägga in ett ord hos sin AD för att motverka det? Tänker att de som fortfarande servar in-house kan se mellan fingrarna?
Men ja, skickas den till Schweiz lär det blir svårt.
Nej men har garanterat jämförts i denna tråd. Duger inte denna?Står och velar mellan en 124060 och 114060. Finns det nån tidigare tråd eller separat forum där dessa modeller har jämförts ordentligt
Står och velar mellan en 124060 och 114060. Finns det nån tidigare tråd eller separat forum där dessa modeller har jämförts ordentligt
124060 har ett bättre verk, föregångaren är i stort sett bara en facelift av den tidigare femsiffriga subben men innanmätet är såvitt jag förstått detsamma. Utöver det har 124060 smalare bandhorn och är inte lika klossig som den smått utskälda 114060. Vi snackar små skillnader, men i den här världen är det detaljerna som avgör. Du kanske gillar designen på 114060 mer och då ska du inte lyssna så mycket på vad andra tycker. De flesta 124060 är fortfarande under garanti vilket väl kan kännas tryggt. Frågan du behöver ställa dig är om du tycker den senaste referensen är värd att betala 20-30’ mer för. Gör du det så kör på den.Står och velar mellan en 124060 och 114060. Finns det nån tidigare tråd eller separat forum där dessa modeller har jämförts ordentligt
Skitbra recension! TackSubmariner 126610LN...en minirecension
Rolex brukar beröra...Submariner är ju en klassiker i klocksvängen. Så varför inte skriva några rader om mina intryck so far... Detta blir nån form av intryck efter ”a week on the wrist” och minirecension Lite jämförelser med förra Gen (116610LN) är nästan ofrånkomligt… Har själv ägt ett antal...klocksnack.se
Tack! Jorå den är tråden duger fint! Lite svårt att navigera bland alla historiska inlägg baraNej men har garanterat jämförts i denna tråd. Duger inte denna?
Förövrigt tycker jag 124060 är bättre.
Tack för bra sammanfattning! Du har helt rätt - frågan är om man tycker att den uppdaterade referensen är värd 20-30k mer.124060 har ett bättre verk, föregångaren är i stort sett bara en facelift av den tidigare femsiffriga subben men innanmätet är såvitt jag förstått detsamma. Utöver det har 124060 smalare bandhorn och är inte lika klossig som den smått utskälda 114060. Vi snackar små skillnader, men i den här världen är det detaljerna som avgör. Du kanske gillar designen på 114060 mer och då ska du inte lyssna så mycket på vad andra tycker. De flesta 124060 är fortfarande under garanti vilket väl kan kännas tryggt. Frågan du behöver ställa dig är om du tycker den senaste referensen är värd att betala 20-30’ mer för. Gör du det så kör på den.
Nylig hatt service på den?
I längden, på armen, så bärs 124060 större. Inga extrema skillnader men det är helt klart skillnad. På bild är den mycket bättre balanserad med de smalare bandhornen men till vardags väljer jag 114060 utan att blinka. 20mm vs 21mm länk gör större skillnad än vid första anblick.Står och velar mellan en 124060 och 114060. Finns det nån tidigare tråd eller separat forum där dessa modeller har jämförts ordentligt
Nej. Den är välbehållenNylig hatt service på den?
Tack för bra svar!I längden, på armen, så bärs 124060 större. Inga extrema skillnader men det är helt klart skillnad. På bild är den mycket bättre balanserad med de smalare bandhornen men till vardags väljer jag 114060 utan att blinka. 20mm vs 21mm länk gör större skillnad än vid första anblick.
Drömmer om att slipa ner bandhornen på 114060 till 124060 proportioner för att skapa den perfekta moderna suben men har inte riktigt vågat
Haha lovar!Tack för bra svar!
Jag gillar också 20mm länken bättre.
Om du vågar plocka fram raspen och slipa ned bandhornen så måste du visa före och efter bilder