• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Min 16610LV på grön och svart bezell:
IMG_0040.jpeg

Har precis fått hem min nya 126610LN, köpt här på forumet :) Bjuder på en nykär-bild med!

Hur tight kör ni glidelocken? Mitt är i princip hela vägen in och funderar på ifall jag ska ta bort en länk eller det bidrar till lite robusthet att ha det som det är?

Tips? :D

Bilagor

• pp.jpg
    pp.jpg
    343.4 KB · Visningar: 4
  • ppp.jpg
    ppp.jpg
    364.4 KB · Visningar: 3
Står och velar mellan en 124060 och 114060. Finns det nån tidigare tråd eller separat forum där dessa modeller har jämförts ordentligt :cool:

Står och velar mellan en 124060 och 114060. Finns det nån tidigare tråd eller separat forum där dessa modeller har jämförts ordentligt :cool:

124060 har ett bättre verk, föregångaren är i stort sett bara en facelift av den tidigare femsiffriga subben men innanmätet är såvitt jag förstått detsamma. Utöver det har 124060 smalare bandhorn och är inte lika klossig som den smått utskälda 114060. Vi snackar små skillnader, men i den här världen är det detaljerna som avgör. Du kanske gillar designen på 114060 mer och då ska du inte lyssna så mycket på vad andra tycker. De flesta 124060 är fortfarande under garanti vilket väl kan kännas tryggt. Frågan du behöver ställa dig är om du tycker den senaste referensen är värd att betala 20-30’ mer för. Gör du det så kör på den.

124060 har ett bättre verk, föregångaren är i stort sett bara en facelift av den tidigare femsiffriga subben men innanmätet är såvitt jag förstått detsamma. Utöver det har 124060 smalare bandhorn och är inte lika klossig som den smått utskälda 114060. Vi snackar små skillnader, men i den här världen är det detaljerna som avgör. Du kanske gillar designen på 114060 mer och då ska du inte lyssna så mycket på vad andra tycker. De flesta 124060 är fortfarande under garanti vilket väl kan kännas tryggt. Frågan du behöver ställa dig är om du tycker den senaste referensen är värd att betala 20-30’ mer för. Gör du det så kör på den.
Tack för bra sammanfattning! Du har helt rätt - frågan är om man tycker att den uppdaterade referensen är värd 20-30k mer.
Jag tror jag är lite mer förtjust i länken på 114060. Kanske börjar där så får jag byta upp mig senare 👍🏼

I längden, på armen, så bärs 124060 större. Inga extrema skillnader men det är helt klart skillnad. På bild är den mycket bättre balanserad med de smalare bandhornen men till vardags väljer jag 114060 utan att blinka. 20mm vs 21mm länk gör större skillnad än vid första anblick.

Drömmer om att slipa ner bandhornen på 114060 till 124060 proportioner för att skapa den perfekta moderna suben men har inte riktigt vågat

I längden, på armen, så bärs 124060 större. Inga extrema skillnader men det är helt klart skillnad. På bild är den mycket bättre balanserad med de smalare bandhornen men till vardags väljer jag 114060 utan att blinka. 20mm vs 21mm länk gör större skillnad än vid första anblick.

Drömmer om att slipa ner bandhornen på 114060 till 124060 proportioner för att skapa den perfekta moderna suben men har inte riktigt vågat
Tack för bra svar!
Jag gillar också 20mm länken bättre.
Om du vågar plocka fram raspen och slipa ned bandhornen så måste du visa före och efter bilder :)

Tillbaka
Topp