Är inne på min tredje sub (2 SubC) och tröttnar efter några månader. Något är fel på mig...Den är så tidlös vacker. Kanske inte en klocka som ger en ståpäls, men den tröttnar man inte på i första taget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inne på min tredje sub (2 SubC) och tröttnar efter några månader. Något är fel på mig...Den är så tidlös vacker. Kanske inte en klocka som ger en ståpäls, men den tröttnar man inte på i första taget.
Aj, aj. Det där låter som en allvarlig åkommaÄr inne på min tredje sub (2 SubC) och tröttnar efter några månader. Något är fel på mig...
Är inne på min tredje sub (2 SubC) och tröttnar efter några månader. Något är fel på mig...
Nå, hur känns det? Fortfarande nöjd över att ha flippar DJ mot Sub?Dagens..![]()
![]()
fyr- och femsiffriga.Någon som vet vilken ref som bärs minst? Kanske till och med någon bild som visar hur två olika sub bärs olika?
// 15.5cm ekstock
Gillar båda. Men subben snäppet över..Nå, hur känns det? Fortfarande nöjd över att ha flippar DJ mot Sub?![]()
Hur lång tid tog det? Samt vad gick kalaset på?Tillbaka på armen efter service hos Rob Engström!![]()
Hur lång tid tog det? Samt vad gick kalaset på?
Aha nice. Coolt att den gick perfekt efter 8år. Undrar hur länge dom nya subc går innan service (sägs 10år). 5600 det var inte så farligt...Grattis njut av den i minst 8år till..Ca 2 veckor. 5600kr utan polering (valde bort poleringen). Den gick helt perfekt innan servicen men det har gått snart 8år sedan köp.
Aha nice. Coolt att den gick perfekt efter 8år. Undrar hur länge dom nya subc går innan service (sägs 10år). 5600 det var inte så farligt...Grattis njut av den i minst 8år till..![]()
Det är otroligt, den drog sig ca 5 sekunder på en vecka. Några delar var lite slitna men absolut inget stort.![]()
5 sek på 1 vecka efter 8år. Riktigt bra. Ahh som sagt också hört 10år på nya.Yes, jag har hört något om 10år på alla nya Rolex.
Yes, jag har hört något om 10år på alla nya Rolex.
Jo Rolex har gått ut med 10år. Har en länk men vet ej hur man klistrar in. Men sök på "10 year serviceintervall Rolex" och gå in på "Ablogtowatch"..10 års serviceintervall är inte någon officiell eller inofficiell rekommendation från Rolex. Det enda de säger är att fler och fler kunder låter sina klockor gå i tio år utan att serva dem.
Jo Rolex har gått ut med 10år. Har en länk men vet ej hur man klistrar in. Men sök på "10 year serviceintervall Rolex" och gå in på "Ablogtowatch"..
Jo Rolex har gått ut med 10år. Har en länk men vet ej hur man klistrar in. Men sök på "10 year serviceintervall Rolex" och gå in på "Ablogtowatch"..
Tror knappast Ablogtowatch har fel. Dom är typ största klock-bloggen som finns. Samt dom nyare Rolex kräver mindre olja i urverket som förlänger service intervallerna..Jo, jag har kollat upp dem. Det handlar alltså om ett internt brev/utskick där Rolex konstaterar att fler väntar med servicen. Det i sig är alltså ingen rekommendation från Rolex.
Ablogtowatch har fel.
Tror knappast Ablogtowatch har fel. Dom är typ största klock-bloggen som finns. Samt dom nyare Rolex kräver mindre olja i urverket som förlänger service intervallerna..
Läste nåt om "parachrom hairspring"...Jag har även hört något om att oljan är bättre nu och därför håller längre. Vet ej om det stämmer.
Tror knappast Ablogtowatch har fel. Dom är typ största klock-bloggen som finns. Samt dom nyare Rolex kräver mindre olja i urverket som förlänger service intervallerna..
Det enda ablogtowatch bekräftar är den utökade 5 års garantin som (då) var en stor nyhet.
Serviceintervallet på tio år har de inte bekräftat. Inte heller skriver ablogtowatch varifrån de fått nys om att Rolex bekräftat att 10års serviceintervall gäller. De anger inga källor alls.
De har fel.Tror knappast Ablogtowatch har fel. Dom är typ största klock-bloggen som finns. Samt dom nyare Rolex kräver mindre olja i urverket som förlänger service intervallerna..
Av nyfikenhet, var har du hittat information om att den gamla serviceintervallen kvarstår?
Den där måste vara fake. Har ALDRIG hört att Rolex rekommenderar service efter 2år. ALLTID rekommenderat 5år tidigare. Tror mycket väl att dom kan ha 10års service intervaller. En vanlig automat kan till o med hålla i 10år. Här är iallafall vad Ablogtowatch skriver..De har fel.
Har diskuterats flertalet gånger här på forumet:
![]()
Den där måste vara fake. Har ALDRIG hört att Rolex rekommenderar service efter 2år. ALLTID rekommenderat 5år tidigare. Tror mycket väl att dom kan ha 10års service intervaller. En vanlig automat kan till o med hålla i 10år. Här är iallafall vad Ablogtowatch skriver..![]()
Läs om läs rätt!Den där måste vara fake. Har ALDRIG hört att Rolex rekommenderar service efter 2år. ALLTID rekommenderat 5år tidigare. Tror mycket väl att dom kan ha 10års service intervaller. En vanlig automat kan till o med hålla i 10år. Här är iallafall vad Ablogtowatch skriver..![]()