• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Den där måste vara fake. Har ALDRIG hört att Rolex rekommenderar service efter 2år. ALLTID rekommenderat 5år tidigare. Tror mycket väl att dom kan ha 10års service intervaller. En vanlig automat kan till o med hålla i 10år. Här är iallafall vad Ablogtowatch skriver..
Screenshot_20171220-210730.png

Om du läser brevet så framgår det att det är 5 års garanti vid nyköp, rekommendation på 10 års serviceintervall och att det lämnar 2 års garanti efter utförd service.

Edit: ... 3:a på den bollen :/

Ja kollade igen. Helt rätt dom lämnar 2års garanti vid utförd service hos dom. Och sedan skriver : service intervaller håller "max/till 10år..

Ja kollade igen. Helt rätt dom lämnar 2års garanti vid utförd service hos dom. Och sedan skriver : service intervaller håller "max/till 10år..
Nja, de skriver ju att den "typiska tidsperioden mellan service'ar ligger på ca 10år" dvs de flesta som lämnar in sina klockor väntar 10år innan service :)

Är det inte så att Rolex rekommenderar service mellan 5-7 år? Men att "typiska" serviceintervallen har blivit 10 år, som jag förstår det så är det kunderna som börjat dra ut på servicen och ingen direkt rekommendation från Rolex?
Är jag ute och cyklar?
+1

• Like
Reactions: Bas
Det framgår inte av texten att det är en rekommendation utan mer att den typiska intervallen har ökat till ca 10år, dvs att folk drar ut på det.

Jag väntade ca 8år med min 16610 och den gick perfekt och hade endast mindre slitage.

Haha jotack, jag har läst det!
Svara på min fråga istället :)

"However, the typical time frame between service intervals has grown to approximately ten years"

En tolkningsfråga.. okdå. Sorry. Serviceintervallerna är efter UNGEFÄR vart 10:e år. Kan lika gärna vara 12år..:)
Fast hur får du det till en tolkningsfråga när det står klart o tydligt?
Men ja, kan vara 12, kan också vara 7.
Tvivlar dock inte på att den klarar 10, men det är INGEN REKOMMENDATION från Rolex.

FOLK SERVAR SINA KLOCKOR EFTER 10 ÅR. BETYDER INTE ATT ROLEX HAR REKOMENDERAT ELLER SÄGER ATT MAN SKALL GÖRA DET
Hahah! visst blir man lite lätt irriterad? ;)

Fast hur får du det till en tolkningsfråga när det står klart o tydligt?
Men ja, kan vara 12, kan också vara 7.
Tvivlar dock inte på att den klarar 10, men det är INGEN REKOMMENDATION från Rolex.

Hahah! visst blir man lite lätt irriterad? ;)
Hahaha ahh men med "tolkningsfråga" tolkar jag som 10år-ish. Kan vara 8år, kan vara 12år..:)

Tillbaka
Topp