• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Är det bara jag eller ser inte min arm skev ut :)
(Försöker gå vidare:D)
IMG_5582.JPG
Ser inte min lite skev ut också..? :):wtf:
IMG_20171220_123741_793.jpg

Hahaha ahh men med "tolkningsfråga" tolkar jag som 10år-ish. Kan vara 8år, kan vara 12år..:)
Fortfarande ingen rekommendation från Rolex.
Det dom skriver är den ungefärliga tidsintervallen som folk brukar vänta innan de lämnar in en klocka är ca 10år, hurvida det är bra eller dåligt för klockan framgår ju inte.. detta är bara en observation de gjort att folk överlag brukar vänta så länge innan de lämnar in på service

Ni har missat en grej. Rolex lämnat ut 5års garanti på nya Rolex. Skulle den gå dåligt efter 5år har man ju garanti för man kan ju inte påverka att den går dåligt eller hur? Och om dom ger 5års garanti. Är dom ju säkra på sin produkt. Så serviceintervallerna är ju längre än 5år iallafall, annars tjänar dom inga pengar..:)

Ni har missat en grej. Rolex lämnat ut 5års garanti på nya Rolex. Skulle den gå dåligt efter 5år har man ju garanti för man kan ju inte påverka att den går dåligt eller hur? Och om dom ger 5års garanti. Är dom ju säkra på sin produkt. Så serviceintervallerna är ju längre än 5år iallafall, annars tjänar dom inga pengar..:)
Klart du kan påverka klockans gång, prova släng den i golvet ett par gånger så ska du se.

Tror ändå mer än 5 år LÄTT. Annars får man ju gratis service. Då vi inte kan påverka "gången" utan andra skador. (5år garanti på nya Rolex).

Tror ändå mer än 5 år LÄTT. Annars får man ju gratis service. Då vi inte kan påverka "gången" utan andra skador. (5år garanti på nya Rolex).
Vad du tror är ju inte väsentligt. Jag tror också den klarar 5, och 10 är nog inga problem i vissa fall :)
Men det är ju fortfarande inget Rolex gått ut och rekommenderat?

Så du menar att bara för de lämnar 5års garanti kan de garantera att du inte behöver serva den innan dess?

Min bil har 3års garanti men ska servas redan efter ett år,ditt påstående haltar lite.

• Like
Reactions: Nic
Vad du tror är ju inte väsentligt. Jag tror också den klarar 5, och 10 är nog inga problem :)
Men det är ju fortfarande inget Rolex gått ut och rekommenderat?

Så du menar att bara för de lämnar 5års garanti kan de garantera att du inte behöver serva den innan dess?

Min bil har 3års garanti men ska servas redan efter ett år,ditt påstående haltar lite.
Om den måste servas inom 5år har man garanti. Då det klassas som "mekaniskt" fel. Och som jag sa tidigare LÄSTE på Ablogtowatch att Rolex gått ut med 10års serviceintervaller. Och om Rolex säger "UNGEFÄR 10år. Då är det väl nära inpå 10år.

Jag har hört på flera håll att Rolex går ut med 10år med men vet ej om det stämmer.

Om den måste servas inom 5år har man garanti. Då det klassas som "mekaniskt" fel. Och som jag sa tidigare LÄSTE på Ablogtowatch att Rolex gått ut med 10års serviceintervaller. Och om Rolex säger "UNGEFÄR 10år. Då är det väl nära inpå 10år.

Jag vet inte ens varför jag försöker, men var har du läst att Rolex säger ungefär 10 år?

Tillbaka
Topp