• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Bilagor

• 20171220_212627.png
    20171220_212627.png
    111.6 KB · Visningar: 62
Nej det menar jag inte. Menar att enligt mailet står det att Rolex säger UNGEFÄR 10år.

Ok, jag känner att jag måste försöka förtydliga :)

Det Rolex skriver angående 10år är varken en uppskattning av serviceintervall, ej heller en rekommendation. Det är helt enkelt ett konstaterande att de har märkt av att den genomsnittliga tiden mellan service har växt till ungefär 10 år! En reflektion av ett fenomen helt enkelt.

Så det har alltså ingenting att göra med vad Rolex själva har för policys om tidsintervall, inte det minsta.

Det Rolex skriver angående 10år är varken en uppskattning av serviceintervall, ej heller en rekommendation. Det är helt enkelt ett konstaterande att de har märkt av att den genomsnittliga tiden mellan service har växt till ungefär 10 år! En reflektion av ett fenomen helt enkelt.

Så det har alltså ingenting att göra med vad Rolex själva har för policys om tidsintervall, inte det minsta.
För din egen skull @Vincentb, läs det här ett par gånger och försök att låta det sjunka in under 5 minuter. Efter det kan du posta ditt svar.

Kan omöjligt gå och lägga mig nu, måste se @Vincentb svar på detta inlägg :D

Och vad betyder ordet "Approximately"? Och var står det "märkt"? Detta är din tolkning..

Och vad betyder ordet "Approximately"? Och var står det "märkt"? Detta är din tolkning..

Jag gör ett sista försök :)

Approximately betyder precis som du har konstaterat ungefär. Översättningen i sig gör ingenting för din argumentation då "ungefär" i Rolex text hänvisar till något de har uppmärksammat med folks nya vanor, och är alltså inte kopplat INTE till en rekommendation eller uppskattning av serviceintervall.

Ordet "märkt" står självklart ingenstans, men eftersom Rolex skriver om fenomenet så har de ju självklart märkt det. Annars hade de ju inte kunnat skriva om det, eller hur ;)

Tillbaka
Topp