• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Det är inte så märklig att flippa en klocka och sen flippa tillbaka den. Jag vet några som flippat fram och tillbaka samma klocka flera gånger om ;)
Nej det är i de flesta fall inte alls särskilt märkligt, men i detta fall råkar jag sitta på lite bakgrundsfakta kring orsaken för flippen vilket gjorde köpet av samma modell lite märklig i mina ögon...

FullSizeRender-1.jpg

Många fina klockor :)
Har själv börjat fundera antingen på en 14060 alt en 114060 :bookworm:
Ni som har eller har haft båda, hur känner ni för dom två?
För å nackdelar.

Tacksam för era tankar/ David

För å nackdelar.

Länken och låset i sig gör det ju värt att satsa på 114060. Jag justerar ofta låset minst en gång om dagen på min 114060, det kan skilja ganska mycket under en dag. Länken på 114060 är fan magiskt bra.

För å nackdelar.

Testa själv och avgör. 114060 har så skönt lås, jag blev såld direkt och byte ut 14060 mot 114060.
Anledningen till att det först köptes 14060 var enkelheten i tavlan. Stod bara "Submariner 1000f / 300m" på undre delen.

Har någon gjort resan från en nyare SubC till äldre referens?
Jag har en 116610LN idag som jag är toknöjd med, men kan inte låta bli att få en sjuklig hunger efter en 5-siffrig motsvarighet (så sen årsmodell som möjligt och helst N.O.S) då jag ser alla foton på hur bra den klockan gör sig på olika straps.

Jag är dock rädd att jag skulle sakna det mer gedigna bygget på SubC i jämförelse. De äldre subs jag sett och känt på har ju haft en närmast leksaksaktig känsla i länken t ex.
Och nej, jag har inte råd att äga båda samtidigt.

Ett inlägg är värdelöst utan bilder så här kommer en:
IMG_4657.JPG

Har någon gjort resan från en nyare SubC till äldre referens?
Jag har en 116610LN idag som jag är toknöjd med, men kan inte låta bli att få en sjuklig hunger efter en 5-siffrig motsvarighet (så sen årsmodell som möjligt och helst N.O.S) då jag ser alla foton på hur bra den klockan gör sig på olika straps.

Jag är dock rädd att jag skulle sakna det mer gedigna bygget på SubC i jämförelse. De äldre subs jag sett och känt på har ju haft en närmast leksaksaktig känsla i länken t ex.
Och nej, jag har inte råd att äga båda samtidigt.

Ett inlägg är värdelöst utan bilder så här kommer en:
IMG_4657.JPG
Jag har gjort precis den resan, köpte en NOS 14060 i vintras. Nu sitter en graverad 114060 på handleden.

Tillbaka
Topp