• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Polering går väl runt tusen lappen. En ny länk lär hamna på runt 15-17k. Glasbyte vet jag inte, men byt ej glaset för då kommer du få ett "S" glas (service glas)..
Tack för svar!
Nä då blir det inget glasbyte, nagget är ändå mikroskopiskt. Vad är skillnaden på ett ett serviceglas och original förutom det du skriver?

04003454-D8C8-4033-ABF0-9A9F1BB2547B.jpeg

Hulken får ligga ett tag, fram med slitvargen 14060M, så jäkla nice!

Alla med en Hulk, har en fråga om ni har lust att svara :) betalade ni över 80k för 2015-2017 ?
Sett vissa handlare med drömpriser och undrar lite om det är värt det?
Hittat en -12 för 80k men känns alldeles för dyrt då service närmar sig.

Alla med en Hulk, har en fråga om ni har lust att svara :) betalade ni över 80k för 2015-2017 ?

Listpriset är 80,5k. Hos AD har ingen betalat över det samt så tror jag det är ytterst få som har fått rabatt på det.
Jag tycker det är en sjuk marknad när en 2012 kostar lika mycket som en sprillans ny, men det finns ju inte mycket att göra något åt. Då hade jag hellre betalat lite mer för en ny från gråhandlare...

• Like
Reactions: Bas
Listpriset är 80,5k. Hos AD har ingen betalat över det samt så tror jag det är ytterst få som har fått rabatt på det.
Jag tycker det är en sjuk marknad när en 2012 kostar lika mycket som en sprillans ny, men det finns ju inte mycket att göra något åt. Då hade jag hellre betalat lite mer för en ny från gråhandlare...

Håller med om att det är sjukt när en -12 kostar som en ny:eek:
Hittat en helt ny för 86k hos en gråhandlare, känns nog bättre att betala 6K extra för en helt ny med 5 års garanti osv.
Forumets priser på Hulk har varit bra men det är enda stället man kan hitta en hulk för 75k :)

Håller med om att det är sjukt när en -12 kostar som en ny:eek:
Hittat en helt ny för 86k hos en gråhandlare, känns nog bättre att betala 6K extra för en helt ny med 5 års garanti osv.
Forumets priser på Hulk har varit bra men det är enda stället man kan hitta en hulk för 75k :)

Ja exakt, För en 2012a är det i teorins namn snart dags för en service. Och det kostar ju lite över 6k.
Och för 6k extra inköpspris så får du en sprillans ny. Enkel ekvation för mig.

Glömmer aldrig när jag kunde köpa en något år gammal Hulk för 53k... Dealen var färdig i princip och så backade jag ur, dum som jag är :p

Jo jag är fullt medveten om detta var mest intresserad av svar på frågorna, inte att argumentera fram o tebax om saker vi redan vet och har samsyn i.
No offence:)
God fortsättning!

Editerade mitt inlägg så det inte är otydligt för någon.

Hairlines är irriterande på en klocka men jag hade varit mer bekymrad över nagget på glaset : Hur hårt var smällen som fick glaset att gå sönder? Är urverket ok? Hur vårdslös har den förre ägaren varit? Osv.

Haha helvete du gör det svårt gör mig :)
Tröttnar man inte på TT efter ett tag? Har aldrig ägt en faktist. Funderat på det många grr!
Släpper du din för 86 eller ;)
Är väl väldigt individuellt, tror det är lika lätt att tröttna på grönt som TT..
Svart är ju ganska safe men samtidigt väldigt tråkigt (enligt mig)
Sen har jag svårt för grönt men älskar blått! Det blåa gör sig dessutom riktigt bra till guld, så valet är ganska enkelt för mig :)

Haha nix!
Fick frispel och släppte min förra 116613lb för 1,5år sedan men ångrade mig typ direkt när jag lämnat iväg den! Vart tvungen att köpa en rent ny efter det så nu ska det mycket till för att jag ska släppa den :D

Men har sett någon här på K&S nyligen för runt 86', bra pris imo :)

Nu fick jag ner -12 till 77k så jag kan serva den.
Beslutsångest, ny 86 eller en -12 för 77
Är väl väldigt individuellt, svart är ju ganska safe men samtidigt väldigt tråkigt (enligt mig)
Tror det är lika lätt att tröttna på grönt som TT..
Sen har jag svårt för grönt men älskar blått! Det blåa gör sig dessutom riktigt bra till guld, så valet är ganska enkelt för mig :)

Haha nix!
Fick frispel och släppte min förra 116613lb för 1,5år sedan men ångrade mig typ direkt när jag lämnat iväg den! Vart tvungen att köpa en rent ny efter det så nu ska det mycket till för att jag ska släppa den :D

Ja, speciellt den blå tavlan på din sub, helt fantastisk, föredrar den blåa före den gröna. Men jag har hakat upp mig på Hulk. Vet inte varför men slår jag inte till snart så kommer jag ångra mig förr eller senare. Tittat på en TT daytona 116503 också men den blåa Suben är finare!

Fått ett bra bud på min sub och DJ så har en summa att spela med. Vill inte göra fel val bara :)
Gillar alla typer av klockor men hakat upp mig på hulk

Haha helvete du gör det svårt gör mig :)
Tröttnar man inte på TT efter ett tag? Har aldrig ägt en faktist. Funderat på det många grr!
Släpper du din för 86 eller ;)
Är väl väldigt individuellt, tror det är lika lätt att tröttna på grönt som TT..
Svart är ju ganska safe men samtidigt väldigt tråkigt (enligt mig)

Haha nix!

Men har sett någon här på K&S nyligen för runt 86', bra pris imo :)

Jag personligen tröttnade relativt fort på min TT. Tyckte det guldiga kändes lite tacky efter ett tag. Dock så älskar jag modellen när jag ser bilder på den. Precis som alltid annars så är andras saker snyggare än sina egna ;-)
köpte en hulk därefter och har inte ångrat mig, än så länge iaf. :)

Jag personligen tröttnade relativt fort på min TT. Tyckte det guldiga kändes lite tacky efter ett tag. Dock så älskar jag modellen när jag ser bilder på den. Precis som alltid annars så är andras saker snyggare än sina egna ;-)
köpte en hulk därefter och har inte ångrat mig, än så länge iaf. :)
Haha känner igen det att andras sakar än snyggare än sina egna tills man skaffar en :)
Fick du ge överpris för din hulk eller fick du ety humant pris?

Vad någon betalade förr är för all del ganska irrelevant. Nu kostar den tydligen över 80 och ändå är efterfrågan större än utbudet. 2011 kostade en ny 64800 och det var antagligen kö då också.
https://www.nymansur.com/blogg/2011/12/07/watch-of-the-day-rolex-submariner-lv/

Tillbaka
Topp