• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Funkar bra..
24F75A76-9DCB-4423-820C-F432EF0EA2CF.jpeg

Luggarna är för feta och breda som sagt. Men ett natoband som är tjockt på höjden kan dämpa effekten. Kanske rhino?

Hej på er Subvänner! Jag känner behovet av en Sub komma krypande, närmare bestämt en Hulk, så jag har börjat scouta andrahandsmarknaden och håller koll här och där. Men så börjar jag tänka ett steg längre och Kermit börjar snurra i huvudet. De är ju inte ofta man ser till salu, men OM det skulle dyka upp en - hur mycket är rimligt att betala tycker ni? På C24 verkar de ligga från ca 70k och uppåt, medan gamla annonser på KS startar på typ 53 (dock utan tillbehör för de pengarna). Är det för optimistiskt att tro att man skulle kunna hitta en Kermit med låda och cert för 60-65k?
Tack för ordet, och en god jul önskar jag och min dykare (som ju inte riktigt platsar i denna tråden egentligen)!

image.jpg

Hej på er Subvänner! Jag känner behovet av en Sub komma krypande, närmare bestämt en Hulk, så jag har börjat scouta andrahandsmarknaden och håller koll här och där. Men så börjar jag tänka ett steg längre och Kermit börjar snurra i huvudet. De är ju inte ofta man ser till salu, men OM det skulle dyka upp en - hur mycket är rimligt att betala tycker ni? På C24 verkar de ligga från ca 70k och uppåt, medan gamla annonser på KS startar på typ 53 (dock utan tillbehör för de pengarna). Är det för optimistiskt att tro att man skulle kunna hitta en Kermit med låda och cert för 60-65k?
Tack för ordet, och en god jul önskar jag och min dykare (som ju inte riktigt platsar i denna tråden egentligen)!

image.jpg
60-65 tror jag är väldigt optimistiskt :) du får nog lägga på en 10 minst (beroende på skick osv såklart)

Fråga:
1. Vad kostar det att byta glas på en Sub C date?
2. Någon som fått en lätt polering på en Sub C länk med SUPER RESULTAT (alla kassa resultat som lyfts har jag redan sett) isf vilken AD/pris?
3. Vad kostar en ny länk till Sub C?

Editerat//

Senast ändrad:
Ville egentligen köpa nytt men orkade inte stå i kö eller leta runt så köpte en 116610 på LW från 2015 för någon månad sedan, opolerad också då med spår av användning med mycket (enligt mig) hairlines på länken, inga dings på varken länk eller boett. Ett nagg på glaset vid Submariner line.
Inköpspris i nivå med nypris.

Fråga:
1. Vad kostar det att byta glas på en Sub C date?
2. Någon som fått en lätt polering på en Sub C länk med SUPER RESULTAT (alla kassa resultat som lyfts har jag redan sett) isf vilken AD/pris?
3. Vad kostar en ny länk till Sub C?

Ovan är petitesser och syns endast vid "luppen granskning" - och jag använder den som en bruksklocka, men kan inte sluta störa mig ändå då den skulle vara ett "nyköp".

//
Än

Låter som du gjort en dålig affär.. lämna tebax skiten och köp en ny ist.

Än

Låter som du gjort en dålig affär.. lämna tebax skiten och köp en ny ist.
Den är grym på alla sätt förutom hairlines på länken / mini nagget på glaset, fanns inga nya att köpa hos AD i Sverige annars hade jag köpt nytt.
Det var de 3 frågorna som jag önskade hjälp med, och jag vet att en ny hade sett ut precis som den gör nu efter ett års användning av all deskdiving:)

Tillbaka
Topp