näe inte en siffra eller bokstav116610lv - 1HJ
114060 - G8Z
Stämmer något med ditt nr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
näe inte en siffra eller bokstav116610lv - 1HJ
114060 - G8Z
Stämmer något med ditt nr?
Premium :Ocoolt med tanke på att koden ej innehåller enbart siffror![]()
På min står det 9LU.coolt med tanke på att koden ej innehåller enbart siffror![]()
Helt irrevelant dessutom, inte vintage subbar vi pratar om med korrekta länkar osv. Vilka petittesser att gräva ned sig i, kan tänka mig huvudvärken när en köpare ska börja ifrågasätta en säljares siffror på länken till en ny SubC..https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=54362
Hittade detta efter en snabb googling, är som @Hebbe säger men efter 2010 verkar Rolex köra med random kombinationer så går inte att få fram något av koden på nyare subar.
Någon mer kunnig får gärna rätta mig om jag har fel, är som sagt bara vad jag kan utläsa ifrån länken ovan
Koden har dessutom inget att göra med klockans serienr (iaf inte på min 116613) så har svårt att tro att man ska kunna veta vilken länk som hör till vilken klocka!
Ren nyfikenhet bara! Därav frågan och disskusionen.Helt irrevelant dessutom, inte vintage subbar vi pratar om med korrekta länkar osv. Vilka petittesser att gräva ned sig i, kan tänka mig huvudvärken när en köpare ska börja ifrågasätta en säljares siffror på länken till en ny SubC..![]()
Kallar du 2010 vintage? Står ju att dom nyare har "random serie". Kan alltså stå vad som helst. Siffran tror jag står för månad..Helt irrevelant dessutom, inte vintage subbar vi pratar om med korrekta länkar osv. Vilka petittesser att gräva ned sig i, kan tänka mig huvudvärken när en köpare ska börja ifrågasätta en säljares siffror på länken till en ny SubC..![]()
Är din uttagen i September månad? Klockan alltså?På min står det 9LU.
Läs om & läs rätt. Var hävdar jag 2010 som vintage?Kallar du 2010 vintage? Står ju att dom nyare har "random serie". Kan alltså stå vad som helst. Siffran tror jag står för månad..
Det var exakt de svaret jag var ute efter, är det relevant eller inte på nyare subbarLäs om & läs rätt. Var hävdar jag 2010 som vintage?
Förtydling - Jag förstår att det är relevant med vintage subbar från innan 70-80-talet där man vill ha korrekt länk till klockan med länkens ref.nr osv men på nyare är det helt irrelevant.
Ja, finner det osannolikt när det gäller nyare men finns väl säkert någon handlare som säljer klocka & länk separat för att göra en extra slant. Gripenbro är rätt bra på det när det gäller Vintage, mer cash genom att sälja klocka & länk separat.Det var exakt de svaret jag var ute efter, är det relevant eller inte på nyare subbar
Nu vet jag iaf!
Jo det är rätt länk till rätt klocka på nyare också..tror som sagt att siffran står för månad. Min är uttagen i Juli 2017 och står " Q7V" på claspen. 7:an tror jag står för månad, Juli i mitt fall..Ja, finner det osannolikt när det gäller nyare men finns väl säkert någon handlare som säljer klocka & länk separat för att göra en extra slant. Gripenbro är rätt bra på det när det gäller Vintage, mer cash genom att sälja klocka & länk separat.![]()
Stämmer inte med månad på mina iaf !Är din uttagen i September månad? Klockan alltså?
Hmm ok där sprack min teori då..Stämmer inte med månad på mina iaf !
Är din uttagen i September månad? Klockan alltså?
Jo det är rätt länk till rätt klocka på nyare också..tror som sagt att siffran står för månad. Min är uttagen i Juli 2017 och står " Q7V" på claspen. 7:an tror jag står för månad, Juli i mitt fall..
Hade fel. Kolla det andra jag la upp..Men när klockan är uttagen från AD har ju ingen relevans till vilken månad eller, år för den delen, när den tillverkades? Klockan kan ju ha varit tillverkad när som helst.
Hade fel. Kolla det andra jag la upp..
Lite OT kanske men har fått kännedom att det finns en 116610LN tillgänglig till mig från en svensk AD. Jag kommer tyvärr inte köpa den då har annat på sikte men om någon är intresserad så hojta till asap. Förmodar att det är listpris då rabatt är nog väldigt svårt att få på den modellen.![]()
Nån här som äger en 5512,5513 eller en 6538? Mina dröm sub:s. Visa GÄRNA bilder..(Bilder fr www).
![]()
![]()
![]()
Har en 5513 meters först. Supernöjd. Idealt hade varit gilt. #goalsNån här som äger en 5512,5513 eller en 6538? Mina dröm sub:s. Visa GÄRNA bilder..(Bilder fr www).
![]()
![]()
![]()
Riktigt snygg. Vad ligger dom runt på idag kompletta?Har en fin 5512
![]()