• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Ville egentligen köpa nytt men orkade inte stå i kö eller leta runt så köpte en 116610 på LW från 2015 för någon månad sedan, opolerad också då med spår av användning med mycket (enligt mig) hairlines på länken, inga dings på varken länk eller boett. Ett nagg på glaset vid Submariner line.
Inköpspris i nivå med nypris.

Fråga:
1. Vad kostar det att byta glas på en Sub C date?
2. Någon som fått en lätt polering på en Sub C länk med SUPER RESULTAT (alla kassa resultat som lyfts har jag redan sett) isf vilken AD/pris?
3. Vad kostar en ny länk till Sub C?

Ovan är petitesser och syns endast vid "luppen granskning" - och jag använder den som en bruksklocka, men kan inte sluta störa mig ändå då den skulle vara ett "nyköp".

//
Om du använder den som bruksklocka ser jag ingen mening med att polera den, hairlines kommer ändå förr eller senare:)
Att köpa en ny länk till en klocka från 2015 låter helt befängt.

Jo jag är fullt medveten om detta var mest intresserad av svar på frågorna, inte att argumentera fram o tebax om saker vi redan vet och har samsyn i.
No offence:)
God fortsättning!

Editerade mitt inlägg så det inte är otydligt för någon.

@Rookien Kolla med Michael Young om han kan dra några drag med polertrissan? Jag är nöjd med min restaurerade vintagelänk från honom. Gör lite research och kolla om folk är nöjda med hans polering av nyare länkar.

Jag vet och du har rätt, var mest nyfikenhet och juldagsseg...
Dra iväg ett mail till Rob och/eller Nymans om prisuppgift så får du säkert svar på dina frågor :)

Edit: Tyckte jag läste i paketöppningstråden om någon som fått sin klocka polerad hos Rob nyligen och var väldigt nöjd med resultatet!
Edit2:https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-538#post-2133052 @Rolex tid är pengar kanske kan dela med sig av sin erfarenhet? :)

Fråga:
2. Någon som fått en lätt polering på en Sub C länk med SUPER RESULTAT (alla kassa resultat som lyfts har jag redan sett) isf vilken AD/pris?

Editerat//

Maila Rob. E & Nymans? Skriv gärna priserna på diverse grejer här i tråden när du fått svar:)

God fortsättning!

B46E10A3-1D5F-40EA-A45C-0772ED14C8C4.jpeg

Fråga:

Editerat//
Polering går väl runt tusen lappen. En ny länk lär hamna på runt 15-17k. Glasbyte vet jag inte, men byt ej glaset för då kommer du få ett "S" glas (service glas)..

Haha nä jag förstår. Det är inte EU Sverige momsen som vi försöker kringgå. Inget fel med att försöka komma undan momsen på ett IKKE EU land då det är så skyhög.

För att slippa en rundgångsdiskussion för hundrade gången så ser reglerna på forumet ut som nedan. Man kan tycka att det är hur PK som helst, (det brukar vara en av de vanliga åsikterna), men om du vill fortsätta diskussionen dra ett PM till valfri admin för att få ok:

Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej.

Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej. I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik).

Vi diskuterar självklart inte heller sådant som enligt svensk lag uttryckligen är förbjudet. Vid tveksamhet kring detta avgör Admin vad som är okej.

Tillbaka
Topp