Code
AKA Vincent B
Sjukt snygg..Har en 5513 meters först. Supernöjd. Idealt hade varit gilt. #goals
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt snygg..Har en 5513 meters först. Supernöjd. Idealt hade varit gilt. #goals
![]()
Ser VÄLDIGT fräsch ut. Nåt som är utbytt? Tavla , plexi?Har en 5513 meters först. Supernöjd. Idealt hade varit gilt. #goals
![]()
Tavla/visare är inte bytta. Jag valde att byta till en triplockkrona i senaste servicen. Plexit är regular dome t19. Inte service plexi. Vet inte om det ska vara superdome i tidskorrekt skick? Den kom på service insert så jag bytte ut det till ett korrekt long5.Ser VÄLDIGT fräsch ut. Nåt som är utbytt? Tavla , plexi?
Ok Nice. Du kanske kan svara på vad dom ligger på kompletta idag ?Tavla/visare är inte bytta. Jag valde att byta till en triplockkrona i senaste servicen. Plexit är regular dome t19. Inte service plexi. Vet inte om det ska vara superdome i tidskorrekt skick? Den kom på service insert så jag bytte ut det till ett korrekt long5.
Svårt att säga. Beror ju på skick mycket. Här är exempelvis två tidigare annonser på 5513 MF här på forumet det senaste året:Ok Nice. Du kanske kan svara på vad dom ligger på kompletta idag ?
Hahaha ok...så inga nudlar till den handlaren på ett tag..Svårt att säga. Beror ju på skick mycket. Här är exempelvis två tidigare annonser på 5513 MF här på forumet det senaste året:
https://klocksnack.se/threads/rolex-5513-meters-first-1967-nytt-pris.80972/
https://klocksnack.se/threads/5513-mf.78072/
Själv köpte jag av en handlare som givetvis tog betalt så att även han har råd att äta oxfilé![]()
En till fråga. Vi säger jag skulle vilja byta tavla/ring och visarna till min 114060. Vet nån vad det skulle gå på ca? Tycker den customized 216A (Aka 6538) är så sjukt snyggt. Eller skulle det vara idiotiskt..?![]()
Såklart Rolex äkta. Aha AD gör inte sånt eller?Ska du ha äkta rolexgrejor? Isf. Lär du väl komma över sådana i första hand. Då jag tvivlar starkt på att Ad för detta
Såklart Rolex äkta. Aha AD gör inte sånt eller?
Aha shit..Tror ej dem moddar klockor nej.
Men skulle dem. Så får du säkert betala vad en 114060 kostar i nypris för att fixa den![]()
Hugg den här o kläm på 114060 så får en like av mig!En till fråga. Vi säger jag skulle vilja byta tavla/ring och visarna till min 114060. Vet nån vad det skulle gå på ca? Tycker den customized 216A (Aka 6538) är så sjukt snyggt. Eller skulle det vara idiotiskt..?![]()
Tror inte den skulle passa. Och vad kostar inte den liksom..Hugg den här o kläm på 114060 så får en like av mig!
http://www.network54.com/Forum/207673/message/1513259271/FSOT-+2+most+rare+no-hash+inserts+with+bezel+--->
Tror inte den skulle passa. Och vad kostar inte den liksom..
Shit 240k...billigt ju. Tar 2..Priset stod i börjat![]()
Redan trött på din sub? @->->--Eller skulle nog se löjligt ut om jag bytte...![]()
Nää..fick nån idiot idé bara som jag snabbt insåg var idiotisk..Redan trött på din sub? @->->--
Annars köper du bara en sån här och sparar lite pengar till något annat. Nästan samma look.En till fråga. Vi säger jag skulle vilja byta tavla/ring och visarna till min 114060. Vet nån vad det skulle gå på ca? Tycker den customized 216A (Aka 6538) är så sjukt snyggt. Eller skulle det vara idiotiskt..?![]()
Någon anledning till att du kör RubberB istället för Rolex egna?Kör ofta Nato eller RubberB
Båda funkar finfint
Rolex har väl varken Nato eller Rubber straps?Någon anledning till att du kör RubberB istället för Rolex egna?
Köpte nämligen en sub idagoch är sugen på att byta länken
En till fråga. Vi säger jag skulle vilja byta tavla/ring och visarna till min 114060. Vet nån vad det skulle gå på ca? Tycker den customized 216A (Aka 6538) är så sjukt snyggt. Eller skulle det vara idiotiskt..?![]()
Rolex har egna gummin ”Oysterflex, men mig veterligen passar de bara till YM, kan dock ha fel. Rubber B är ju gjorda för Rolex mesta modeller så passformen är förnämlig om man hittar rätt gummiNågon anledning till att du kör RubberB istället för Rolex egna?
Köpte nämligen en sub idagoch är sugen på att byta länken
Rolex egna gummi till YM heter ”oysterflex”Rolex har väl varken Nato eller Rubber straps?
(sen hajar jag inte varför en del köper sub o sedan ej vill ha den på länk...?) kan iof vara kul med ett Nato eller Rubber ibland...![]()
Yes stämmer.Rolex har egna gummin ”Oysterflex, men mig veterligen passar de bara till YM, kan dock ha fel. Rubber B är ju gjorda för Rolex mesta modeller så passformen är förnämlig om man hittar rätt gummi
Sorry att jag svarar på någon annans fråga![]()
"Oysterflex" heter deras gummi och jag tycker personligen det ser riktigt bra ut. Osäker på Nato, tror inte Rolex har egna men det kan se skarpt ut beroende på modell och år.Rolex har väl varken Nato eller Rubber straps?
(sen hajar jag inte varför en del köper sub o sedan ej vill ha den på länk...?) kan iof vara kul med ett Nato eller Rubber ibland...![]()
Ser dock för jävligt ut. Oysterflexs hajfenor på undersidan gör att bandet sticker ut så mycket (gapet mellan handled & gummi) till skillnad från RubberB som är perfekt passform.
![]()
![]()