• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Har en 5513 meters först. Supernöjd. Idealt hade varit gilt. #goals
9E9A3563-BB30-4A87-9CDC-B7042C8BEFE5.jpeg
Sjukt snygg..:)

Ser VÄLDIGT fräsch ut. Nåt som är utbytt? Tavla , plexi?
Tavla/visare är inte bytta. Jag valde att byta till en triplockkrona i senaste servicen. Plexit är regular dome t19. Inte service plexi. Vet inte om det ska vara superdome i tidskorrekt skick? Den kom på service insert så jag bytte ut det till ett korrekt long5.

Tavla/visare är inte bytta. Jag valde att byta till en triplockkrona i senaste servicen. Plexit är regular dome t19. Inte service plexi. Vet inte om det ska vara superdome i tidskorrekt skick? Den kom på service insert så jag bytte ut det till ett korrekt long5.
Ok Nice. Du kanske kan svara på vad dom ligger på kompletta idag ?

En till fråga. Vi säger jag skulle vilja byta tavla/ring och visarna till min 114060. Vet nån vad det skulle gå på ca? Tycker den customized 216A (Aka 6538) är så sjukt snyggt. Eller skulle det vara idiotiskt..?
Tempus-Machina-Ref.-216a-Customized-Rolex-Submariner-4.jpg

En till fråga. Vi säger jag skulle vilja byta tavla/ring och visarna till min 114060. Vet nån vad det skulle gå på ca? Tycker den customized 216A (Aka 6538) är så sjukt snyggt. Eller skulle det vara idiotiskt..?
Tempus-Machina-Ref.-216a-Customized-Rolex-Submariner-4.jpg

Ska du ha äkta rolexgrejor? Isf. Lär du väl komma över sådana i första hand. Då jag tvivlar starkt på att Ad för detta

Någon anledning till att du kör RubberB istället för Rolex egna?
Köpte nämligen en sub idag :D och är sugen på att byta länken
Rolex har egna gummin ”Oysterflex, men mig veterligen passar de bara till YM, kan dock ha fel. Rubber B är ju gjorda för Rolex mesta modeller så passformen är förnämlig om man hittar rätt gummi :)
Sorry att jag svarar på någon annans fråga :(

Rolex har egna gummin ”Oysterflex, men mig veterligen passar de bara till YM, kan dock ha fel. Rubber B är ju gjorda för Rolex mesta modeller så passformen är förnämlig om man hittar rätt gummi :)
Sorry att jag svarar på någon annans fråga :(
Yes stämmer.
Där har du fel, på Oysterflex passar till fler modeller. Ser enligt mig bättre ut än RubberB, så frågan ställdes därför att jag undrade om det var något mer än priset som avgjorde valet av gummi.

Rolex har väl varken Nato eller Rubber straps?
(sen hajar jag inte varför en del köper sub o sedan ej vill ha den på länk...?) kan iof vara kul med ett Nato eller Rubber ibland... :)
"Oysterflex" heter deras gummi och jag tycker personligen det ser riktigt bra ut. Osäker på Nato, tror inte Rolex har egna men det kan se skarpt ut beroende på modell och år.

Ser dock för jävligt ut. Oysterflexs hajfenor på undersidan gör att bandet sticker ut så mycket (gapet mellan handled & gummi) till skillnad från RubberB som är perfekt passform.

13671201_1637692533226080_1181839229_n.jpg

13736107_1621401404818374_1920108578_n.jpg

Tillbaka
Topp