• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

20180101_221301.png
Sjukt snyggt. Var köper man ett sånt här band/nato?

Var precis på Nymans ur pga att jag ville byta mina bandstift till sprillans nya (psykisk grej) till min 114060 (plus jag ville ha Rolex orginal stift). Gick totalt på 400kr och tog ca 10min. Vill bara tacka dom för väldigt trevligt bemötande och service.

Passade även på och ställa lite frågor Ang väntetider på vissa Rolex samt service.

Väntetid på:
114060 = 6mån.
116610 = 1år.
126600 = 2år.
116610LV (Hulk) = Skriver inte ens upp folk längre, för många i kön.

Samt frågade också ang serviceintervaller på Nyare Rolex ifrån 1:a Juli 2015. Då sa dom såhär:
"Vi rekommenderar EFTER 5 års garantin gått ut, ca 6-7år. Och vart 3:e service BÖR man även byta ur kronan och kronhals". Pris på en fullständig service inkl polering med MINDRE utbytta delar kostar 6500kr. Så där har vi svar ifrån AD, Nymans ur / Stockholm.
20180102_113839.jpg

Senast ändrad:
Var precis på Nymans ur pga att jag ville byta mina bandstift till sprillans nya (psykisk grej) till min 114060. Gick totalt på 400kr. Vill bara tacka dom för väldigt trevligt bemötande och service.

Passade även på och ställa lite frågor Ang väntetider på vissa Rolex samt service.

Väntetid på:
114060 = 6mån.
116610 = 1år.
126600 = 2år.

Samt frågade också ang serviceintervaller på Nyare Rolex ifrån 1:a Juli 2015. Då sa dom såhär:
"Vi rekommenderar EFTER 5 års garantin gått ut, ca 6-7år". Och vart 3:e service BÖR man även byta ur kronan och kronhals. Pris på en fullständig service inkl polering med MINDRE utbytta delar kostar 6500kr. Så där har vi svar ifrån AD, Nymans ur / Stockholm.
20180102_113839.jpg
Alltså inte rekomenderat av Rolex var 10e år. :)

Var precis på Nymans ur pga att jag ville byta mina bandstift till sprillans nya (psykisk grej) till min 114060 (plus jag ville ha Rolex orginal stift). Gick totalt på 400kr och tog ca 10min. Vill bara tacka dom för väldigt trevligt bemötande och service.
Väntetid på:
114060 = 6mån.
116610 = 1år.
126600 = 2år.
"Vi rekommenderar EFTER 5 års garantin gått ut, ca 6-7år. Och vart 3:e service BÖR man även byta ur kronan och kronhals". Pris på en fullständig service inkl polering med MINDRE utbytta delar kostar 6500kr. Så där har vi svar ifrån AD, Nymans ur / Stockholm.
20180102_113839.jpg
Ja, vem förväntar sig inte väldigt bra bemötande & service när man handlar stift för 400kr.. Haha. Vad är det för psykisk grej?

Ja, vem förväntar sig inte väldigt bra bemötande & service när man handlar stift för 400kr.. Haha. Vad är det för psykisk grej?
Hört att AD kan vara otrevliga ibland beroende på hur man är klädd mm. Kände att fjädern på ena stiftet inte var lika strävt. Så gick och bytte båda.Och nytt är alltid nytt.

Så känn på era bandstift. Fjädern ska kännas lite "trög" enligt mig (psykisk grej). Tycker det var värt 400kr på en klocka som kostar typ 60k. Plus fick Rolex orginal stift.

Hört att AD kan vara otrevliga ibland beroende på hur man är klädd mm. Kände att fjädern på ena stiftet inte var lika strävt. Så gick och bytte båda.Och nytt är alltid nytt.
Så känn på era bandstift. Fjädern ska kännas lite "trög" enligt mig (psykisk grej). Tycker det var värt 400kr på en klocka som kostar typ 60k. Plus fick Rolex orginal stift.
Herrejösses.

Väntetid på:
114060 = 6mån.
116610 = 1år.
126600 = 2år.

20180102_113839.jpg

Vadå psykisk grej? Känner du dig tryggare att ha extra bandstift i lådan?
Och 200 kr per bandstift? Oh my...
Har inte heller hört någon annanstans att man ska byta ut krona och hals var tredje år. Det låter som en speciallösning för folk som vill tjäna extra pengar.

Tillbaka
Topp