dubbelpost sorry
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det står iofs var tredje service och inte vart tredje år.Vadå psykisk grej? Känner du dig tryggare att ha extra bandstift i lådan?
Och 200 kr per bandstift? Oh my...
Har inte heller hört någon annanstans att man ska byta ut krona och hals var tredje år. Det låter som en speciallösning för folk som vill tjäna extra pengar.
Läs igen. BÖR bytas ut vart 3:e service , inte 3:e år..Det vad dom så på Nymans.Vadå psykisk grej? Känner du dig tryggare att ha extra bandstift i lådan?
Har inte heller hört någon annanstans att man ska byta ut krona och hals var tredje år. Det låter som en speciallösning för folk som vill tjäna extra pengar.
Läste för hastigt. My bad.Det står iofs var tredje service och inte vart tredje år.
Nä dom så inget om packningar.Konstigt att inget sades om byte av packningar vartannat år m.m. Torde vara det som menades med byte av kronhals + krona? Eller att safe:a och vara på den säkra sidan genom att byta ut hela köret. Trams vilket fall som helst.
Läs igen. BÖR bytas ut vart 3:e service , inte 3:e år..Det vad dom så på Nymans.
Vart 3:e service = 19-20:e år på Rolex.Jag har varit med om två Omega SMP krona+hals slitits ut av normal användning efter några år.
Men Omegas kronor är inte lika feta som triple-crown som är på Sub.
Ja känner mig TRYGGARE att ha bytt ut min slappa bandstift till ett strävare. Och bytte ut båda samtidigt. Och 200kr st ja, men ROLEX ORGINAL stift. Rolex har speciella stift som inte sitter på andra klockor. Om du vill köra standard stift för 20kr, gör det. Men jag vill inte.Vadå psykisk grej? Känner du dig tryggare att ha extra bandstift i lådan?
Eller så kör man dom originalstiften som redan sitter på klockanJa känner mig TRYGGARE att ha bytt ut min slappa bandstift till ett strävare. Och bytte ut båda samtidigt. Och 200kr st ja, men ROLEX ORGINAL stift. Rolex har speciella stift som inte sitter på andra klockor. Om du vill köra standard stift för 20kr, gör det. Men jag vill inte.
Skrivit ju flera gånger. Kände att "fjädern" på ena stiftet blivit "slappare". Var inte lika strävt som förut. Därför jag bytte.Eller så kör man dom originalstiften som redan sitter på klockan![]()
Jo jag har läst vad du skriver men jag ser inte det som något problemSkrivit ju flera gånger. Kände att "fjädern" på ena stiftet blivit "slappare". Var inte lika strävt som förut. Därför jag bytte.
Jag är väl lite pedant..och kräsen. Men inte på allt.Jo jag har läst vad du skriver men jag ser inte det som något problem
Gör Rolex sina egna bandstift?Ja känner mig TRYGGARE att ha bytt ut min slappa bandstift till ett strävare. Och bytte ut båda samtidigt. Och 200kr st ja, men ROLEX ORGINAL stift. Rolex har speciella stift som inte sitter på andra klockor. Om du vill köra standard stift för 20kr, gör det. Men jag vill inte.
Antagligen,Gör Rolex sina egna bandstift?
Ja känner mig TRYGGARE att ha bytt ut min slappa bandstift till ett strävare. Och bytte ut båda samtidigt. Och 200kr st ja, men ROLEX ORGINAL stift. Rolex har speciella stift som inte sitter på andra klockor. Om du vill köra standard stift för 20kr, gör det. Men jag vill inte.
Ahh därför bättre med orginal.Antagligen,
det är inget konstigt att specifika klockor kör specifika bandstift.
Till Speedy Pro tex får du med två olika. Jag körde något som inte följer med klockan ett tag och det var inte alls bra. Ändlänken hoppade nästan ur vid ett tillfälle.
Ahh. En fråga bara du skulle inte byta ut dina till orginal?Du gör vad du vill med dina pengar!
Antagligen,
det är inget konstigt att specifika klockor kör specifika bandstift.
Till Speedy Pro tex får du med två olika. Jag körde något som inte följer med klockan ett tag och det var inte alls bra. Ändlänken hoppade nästan ur vid ett tillfälle.
Ahh. En fråga bara du skulle inte byta ut dina till orginal?
Om dom tillverkar dom själva är ointressant. Iallafall dom stiften gjorda för den klockan..Tvivlar på att de gör egna stift. Jag tror inte de ens tillverkar vidare själva.
Tänkte såhär: Fjädern var slappare än på det andra stiftet. Kan gå av om man har otur. Gick runt och tänkte på det helatiden och tillslut gick jag och bytte båda. Nu slipper man oroa sig..Jo. Men bara om det gamla stiftet utgör ett problem. Du har skapat ett icke problem enligt mig.
Om dom tillverkar dom själva är ointressant. Iallafall dom stiften gjorda för den klockan..
Axlar? Alltså där verktyget fastnar när man byter? Jo har 2st sånna på stiftet.Nåväl. Men kolla så att bandstiften inte har axlar. Ett NATOband som inte sitter hundra och kan vickas lite i sidled kan göra att bandet kan fastna i stiften och lossa på det. Du som gärna byter band menar jag.
Tänkte såhär: Fjädern var slappare än på det andra stiftet. Kan gå av om man har otur. Gick runt och tänkte på det helatiden och tillslut gick jag och bytte båda. Nu slipper man oroa sig..
Det som är bra med nato är att lossnar ena bandstiftet sitter ändå klockan kvar..Nåväl. Men kolla så att bandstiften inte har axlar. Ett NATOband som inte sitter hundra och kan vickas lite i sidled kan göra att bandet kan fastna i stiften och lossa på det. Du som gärna byter band menar jag.
Axlar? Alltså där verktyget fastnar när man byter? Jo har 2st sånna på stiftet.
Nja. Menar att när man håller stiftet i handen så kan man ju trycka ner piggen emot mitten på stiftet. Att piggen åker utåt igen beror ju på en fjäder i stiftet. Den kändes slapp.Menar du att fjädern var lättare att rycka ur sitt läge med hjälp av verktyget? Det finns väl ingen chans att fjädern skulle tryckas in oavsiktligt om du bara bär klockan normalt.
Håller med dig!synd att denna tråden pallar ur
kan inte nån posta en bild på en rare sub istället? Typ @Ministern 1680 i helguld