• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Undrar också vilket som blir snyggast till 114060?
20171230_204735.png
20171230_204754.png
20171230_204712.png
16111076_1821069331516243_2050455745463320576_n.jpg

Har alltid hävdat att om man börjar experimentera med straps har man tröttnat på klockan, så bättre köpa något annat.
Snackar vi moderna Rolex är det BARA 116515ln som gör sig bra med annat än original, då är ett svart eller brunt rubberb perfekt.

Som tur var tycker vi alla olika :)
Kolla in speedmaster tråden hur många som experimenterar med straps från dag ett.
Tror inte dom tröttnat på klockan efter en dag.
Klocka som klocka, oavsett märke/modell

Finns det några "gråhandlare" i Gbg-trakten som går att lita på? Har som sagt ingen erfarenhet från detta. Det är därför jag helst vill köpa av AD. Vågar knappt köpa begegnad av privatperson då jag inte skulle kunna se skillnad på fejk och äkta. Försöker att plugga till mig så mycket det går men det ersätter inte erfarenheten många av er besitter på långa vägar. Skulle jag köpa begegnad så vill jag att en urmakare/AD som verfierar äktheten. Det kostar säkert en slant men det är ingen tvekan om att det är värt det i mitt fall.
Hur gör ni andra när ni köper av privatpersoner eller/och på KS? Kan tänka mig att många av er känner sig bekväma med kompetensen ni besitter och kan avgöra vad det är ni köper. Hur gör ni andra som känner er osäkra? Är det vanligt med att träffas hos urmakaren för verifiering av äkthet etc?
Carl Mannheimer AB är en trevlig gråhandlare som håller till i Uddevalla som du kan lita på. Mycket Rolex men även andra märken som AP, Patek osv. Jag köpte min SD 116600 av honom. Helt ok pris, du får klämma och känna på klockor du är intresserad av såklart.

Rubber B och Everest är dom tråkigaste gummin som finns. ALLA har likadana. Horus är ändå lite mer ovanligt..
Gummi är tråkigt i alla lägen oftast.,.på en 6 siffrig sub blir det fult med gummi...länken är kanske marknadens bästa i komfort o rent estetiskt. Mycket av helhetsintrycket går förlorat när man skiftar länk på modern sub. Men det är ju iof bara mina 2 cent :) (o ja jag har prövat o lagt mkt pengar på misstag :) )

Men för 17 om du gillart så kör!

Gummi är tråkigt i alla lägen oftast.,.på en 6 siffrig sub blir det fult med gummi...länken är kanske marknadens bästa i komfort o rent estetiskt. Mycket av helhetsintrycket går förlorat när man skiftar länk på modern sub. Men det är ju iof bara mina 2 cent :) (o ja jag har prövat o lagt mkt pengar på misstag :) )

Men för 17 om du gillart så kör!
Men tanke var att det ser snyggt ut med "casual look". Collage tröja, jeans mm. Länken passar också men ändå..

Om man får tycka till: Jag tycker att rubberB passar på 6-siffrig GMT men inte på 6-siffrig Submariner. Sedan tycker jag också att kamouflagegummin som dykt upp i tråden under senaste dygnet är direkt osmakliga, och kunde lika gärna varit en ny kickstarter ala’ Jon Olsson trademark. Men kör på ni som gillart.

Carl Mannheimer AB är en trevlig gråhandlare som håller till i Uddevalla som du kan lita på. Mycket Rolex men även andra märken som AP, Patek osv. Jag köpte min SD 116600 av honom. Helt ok pris, du får klämma och känna på klockor du är intresserad av såklart.
Tack för tipset Öbo. Ska kolla med Carl Mannheimer.

Egentligen är det Madness att byta från den bästa länken som finns enligt mig samt att jag har RubberB, men nu när alla tycker som dom gör så ska jag skaffa ett och testa, får väl skriva en recension och sen hamna i tråden där rätt klocka fått fel band :D

Tillbaka
Topp