Bas
Diamant
Gillar jag det inte så är det ditt !På 114060 är det svinsnyggt. Så skänk till mig sen <3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar jag det inte så är det ditt !På 114060 är det svinsnyggt. Så skänk till mig sen <3
Gillar jag det inte så är det ditt !
Tänkte att svart passar väl till allt, vågade inte chansa. Måste säga att denna var det bekvämaste rubber jag provat. Och ändå haft Rubber B samt Breitlings gummi..Va hände med allt camo o färgglatt?
Gott Nytt!
Gott nytt år på dig!Gott nytt år på er!
Nytt år - nya utmaningar! Jag är sugen på en Hulk och eftersom mitt nyårslöfte är att konsumera mera så är det väl inte annat att göra än att börja leta efter en. Så - om ni får span på en får ni gärna pinga!
Håller med runt 80k är bra pris. Sett även att folk säljer 126600 för mellan 110-120k när dom listar 101k.Gott nytt år på dig!
Låter som en bra plan ! Spendera inte för mycket i onödan bara! Runt 80k för en -16/17 hulk är max pris om du frågar mig! Hittade lite äldre årsmodeller för runt 75k utan garanti kvar dock.
Lycka till !
![]()
Inte bytt till Horus bandet än? Då ligger efter..Gott nytt år på dig!
Låter som en bra plan ! Spendera inte för mycket i onödan bara! Runt 80k för en -16/17 hulk är max pris om du frågar mig! Hittade lite äldre årsmodeller för runt 75k utan garanti kvar dock.
Lycka till !
![]()
Inte bytt till Horus bandet än? Då ligger efter..![]()
På med länken igenOkej nu är det vita Horus på, mjukt och bekvämt !
Kvalitén känns bra men det är helt nytt så vet inte hur det håller, frugan tycker det är skit fult och jag vet inte vad jag tycker om jag ska vara ärlig.
Tycker det är bekvämare än RubberB iaf.
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahah ja det blir nog så!På med länken igen![]()
Okej nu är det vita Horus på, mjukt och bekvämt !
Kvalitén känns bra men det är helt nytt så vet inte hur det håller, frugan tycker det är skit fult och jag vet inte vad jag tycker om jag ska vara ärlig.
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahaha jag räknade med kritikLedsen kompis, men det där gjorde lite ont i ögat![]()
Ouuch.. .Okej nu är det vita Horus på, mjukt och bekvämt !
![]()
![]()
![]()
![]()
Får vi se hur den ser ut med svart?
Orkar inte byta nu men här har du en stulen bild från googleFår vi se hur den ser ut med svart?
SubC har en stor fördel gentemot en klassisk Sub, och det är låset, det känns så mycket mer påkostat och exklusivt, jag har svårt att förstå hur man kan vilja välja bort det?
Man väljer inte "bort". Man varierar. Går alltid och lägga tillbaka. Testat gummi. Sitter sjukt bekvämt..SubC har en stor fördel gentemot en klassisk Sub, och det är låset, det känns så mycket mer påkostat och exklusivt, jag har svårt att förstå hur man kan vilja välja bort det?
SubC har en stor fördel gentemot en klassisk Sub, och det är låset, det känns så mycket mer påkostat och exklusivt, jag har svårt att förstå hur man kan vilja välja bort det?
Huh? Nya låset lär tåla mer stryk än äldre. 1000 gr mer robust..gamla har inte ens solida länkar..14060 (M) var ju den sista subben som historiskt mer eller mindre sett likadan ut som "originalet", i varje fall med rätt små förändringar genom tiderna. Det finns old schools-anhängare som som vidhåller att den nya subC är nästan lite smågrotesk med sin bulkighet och kantighet. Jag tycker snarare att formerna hör till en acceptabel form-evolution. Slanka linjer ser nästan lite feminint ut jämfört med subC. Däremot är jag inte lika förtjust i den keramiska vridringen... för blingig och passar inte alls på en sportklocka som ska tåla lite stryk. Spännet är klart av högre kvalitét, men lika mycket stryk lär den inte tåla som det gamla låset.
14060 var Rolex's sista riktiga verktygsur. Med det sagt, är jag väldig nöjd med min SubC.![]()
Huh? Nya låset lär tåla mer stryk än äldre. 1000 gr mer robust..gamla har inte ens solida länkar..
Alltså du verkar ju inte veta vad du pratar om?! Nya länken samt låset är bättre på alla plan. Sen att folk gillar vintage är ju en annan sak..Nej, det nya låset har svetspunkter som är en akilleshäl.
De tidiga Gmt-C hade en del barnsjukdomar där svetspunkterna lossnade för en del användare.
Solida länkar gör nog inte länken starkare. Det är ju bandstiften som står för jobbet. Bandstiften kan gå av oavsett om det är SEL eller ihåliga länksystem.
Alltså du verkar ju inte veta vad du pratar om?! Nya länken samt låset är bättre på alla plan. Sen att folk gillar vintage är ju en annan sak..
Behöver inte googla när allt är mer ostabila på äldre. Men vissa gillar ju rassel..Google it man!
Han har rätt i det han säger som svetspunkter.Behöver inte googla när allt är mer ostabila på äldre. Men vissa gillar ju rassel..