• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

På jobbets fina toalett...inte bara klockan som är grön...känner mig själv rätt grön efter en fantastik julledighet...:D
9AD91A94-6248-4011-9554-C5BA254527D2.jpeg

Kermit håller på att bli oanständigt dyr.
Men jag ska drista mig till att sia om framtiden, Kermit kommer att prismässigt dra iväg å det grövsta (än värre än sina snudd på 100% på 5 år redan idag), Hulken kommer att vara ett budgetalternativ om man vill köra grönt framledes.

Så frågan är ska man hugga en idag och sedan kapitalisera och frottera sig i välståndet om 5 år? :D :rolex:

Ps. Kermit yes! Står högt på önskelistan, Fridolin, not so much..
Underbart. Vad kommer de kosta om 5 år och om 10 år?

Hallå tråden!

Tänkte bara kolla med er hur ni hade gjort i min sits:

Jag har siktet helt och hållet inställt på en Submariner och velar nu fram och tillbaka om jag skall satsa på 114060 eller 116610LN. Då inga butiker har dessa att klämma på, tänkte jag kolla med er hur ni hade gjort för att verkligen bestämma er över vilken ni hade valt. Såhär resonerar jag: Datum är helt klart alltid skönt att ha, men jag är rädd att jag tycker No Date är snyggare rent estetiskt utan cyklopen - men jag vet inte hur jag skall göra för att komma till en rimlig slutsats! Gah!

Tacksam för tips! =)

Hallå tråden!

Jag har siktet helt och hållet inställt på en Submariner och velar nu fram och tillbaka om jag skall satsa på 114060 eller 116610LN. Då inga butiker har dessa att klämma på, tänkte jag kolla med er hur ni hade gjort för att verkligen bestämma er över vilken ni hade valt. Såhär resonerar jag: Datum är helt klart alltid skönt att ha, men jag är rädd att jag tycker No Date är snyggare rent estetiskt utan cyklopen - men jag vet inte hur jag skall göra för att komma till en rimlig slutsats! Gah!

Tacksam för tips! =)
Ta den du tycker bäst om helt enkelt !
Datum har du på mobilen om du tycker 114060 är snyggast!

Ta den du tycker bäst om helt enkelt !
Datum har du på mobilen om du tycker 114060 är snyggast!

Jag tror nämligen att jag behöver känna modellerna fysiskt och inte basera mitt val utifrån bilder från internet, och därmed dilemmat med att inga butiker har dessa modeller inne.. =/ Förhoppningsvis har de andra modeller inne, får testa mig fram på det sättet kanske!

Jag tror nämligen att jag behöver känna modellerna fysiskt och inte basera mitt val utifrån bilder från internet, och därmed dilemmat med att inga butiker har dessa modeller inne.. =/ Förhoppningsvis har de andra modeller inne, får testa mig fram på det sättet kanske!

Dom känns exakt likadant, enda skillnaden är ju bubblan och datumet, alltså utseende mässigt.

Finns massa gråhandlare som har inne dom så kolla runt lite

Tycker oysterflex funkar på YM...på andra modeller..nope. Vill du variera så hade jag kört på Rubber B alt Everest.
Här finns en liten recension ang oysterflex https://klocksnack.se/threads/rolex-oysterflex.41276/
Skribenten tar bl.a. upp det jag är orolig för med Rubber B:
"När det gäller infästningen vid bandhornen så är den inte fast som ex Rubber B, Rolex har valt normal infästning som blir mer rörlig. Här tycker jag de gjort rätt då bandet lättare följer handleden."
Osäker på resten, tänker att det är en smaksak.

Hallå tråden!

Tacksam för tips! =)
Fråga dig själv hur ofta du tittar på datumet. För egen del gör jag det aldrig. Men jag har iofs ändå en 16610.
Lycka till!

Du behöver inte klämma på dem för att avgöra om du skall ha med datum eller ej. Båda är fantastiska så oavsett vilken du tar kommer du bli sjukt nöjd. Ta den du kommer över först och låt slumpen avgöra :)
IMG_4823.JPG

Hallå tråden!

Tacksam för tips! =)

Jag var i exakt samma sits som du. Var först helt inne på 116610, gick sedan över till 114060. Hulken låg också och lurkade i bakgrunden ibland. Till slut bestämde jag mig för 116610 baserat på att jag visste att jag ville satsa på en klocka för livet. Då tror jag att datum kommer vara bra att ha i längden. Dessutom ger det en extra anledning till att titta på klockan vilket är trevligt!

Hallå tråden!

Tacksam för tips! =)
Jag gillar mer 114060 just pga att dom äldre första subbarna 6538, 5512, 5513 mm var utan datum. Känns mer klassiskt..:)

Hallå tråden!

Tacksam för tips! =)

Jag gillar 116610 mer då jag tycker att jag behöver datum, och bubblan är schysst:rolleyes:

Jag gillar mer 114060 just pga att dom äldre första subbarna 6538, 5512, 5513 mm var utan datum. Känns mer klassiskt..:)

Det var väl ett synnerligen svagt argument? En 114060 har väl ändå väldigt lite gemensamt med en 5513 förutom namnet och avsaknaden av bubbla?

För egen del har jag svårt att vara utan datum, inte ens 2 år med en Speedy som primär arbetsklocka kunde rå på det..
Men det hänger nog mest på hur många klockor man roterar på dags/veckobasis.

Ni som har en Sub med datum - när brukar era klockor byta datum? Har märkt att min gör det mellan 00:00 och 00:05, varierar lite.

Det var väl ett synnerligen svagt argument? En 114060 har väl ändå väldigt lite gemensamt med en 5513 förutom namnet och avsaknaden av bubbla?

För egen del har jag svårt att vara utan datum, inte ens 2 år med en Speedy som primär arbetsklocka kunde rå på det..
Men det hänger nog mest på hur många klockor man roterar på dags/veckobasis.
Vem har sagt nåt om gemensamt?

Tillbaka
Topp