• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Ni som har en Sub med datum - när brukar era klockor byta datum? Har märkt att min gör det mellan 00:00 och 00:05, varierar lite.
Min SD 116600 (samma verk) slår över ett par 3-4 min efter 00:00. Det är lite synd att det inte är prick, men ändå gött när den slår över och det bara knäpper till!

Du har väl inte klockan för datumets skull?
Jag har en klocka för tiden iaf :)
När jag själv letade Sub för ett år sen så ville jag ha datum men ingen bubbla. Det slutade med en Sea-Dweller istället och det är jag väldigt glad för.
Jag har även en OP 114300 utan datum, och när jag har den på mig så kommer jag på mig själv med att kolla på klockan flera ggr varje dag för att läsa av datumet utan framgång. Det kan säkert bero på att jag är van vid datum från min SD, men oavsett så tycker jag att datum är en bra komplikation. Nu gillar jag min OP så pass mycket att jag kan stå ut med att inte ha nåt datum på den.
Apropå sub i subtråden så får jag väl nämna att jag letar efter en Hulk och där har vi också datum. Ska bli spännande att känna på bubblan också för jag har ingen Rolle med bubbla än så länge...

När jag själv letade Sub för ett år sen så ville jag ha datum men ingen bubbla. Det slutade med en Sea-Dweller istället och det är jag väldigt glad för.
Jag har även en OP 114300 utan datum, och när jag har den på mig så kommer jag på mig själv med att kolla på klockan flera ggr varje dag för att läsa av datumet utan framgång. Det kan säkert bero på att jag är van vid datum från min SD, men oavsett så tycker jag att datum är en bra komplikation. Nu gillar jag min OP så pass mycket att jag kan stå ut med att inte ha nåt datum på den.
Apropå sub i subtråden så får jag väl nämna att jag letar efter en Hulk och där har vi också datum. Ska bli spännande att känna på bubblan också för jag har ingen Rolle med bubbla än så länge...

Förstår dig, jag täkter likadant, men datum är fortfarande en komplikation som inte är huvudsaken med klockan. Köper inte en klocka för datumets skull, men det är skönt att ha på vissa klockor absolut. :)

Aha vi snackar Rödsub aka röd Submariner-text.

Trodde det frågades om en röd sub (rött insert o tavla) :hungover:

Men oavsett vore det lite fail, med en ny rödsub alltså.

Aha vi snackar Rödsub aka röd Submariner-text.

Trodde det frågades om en röd sub (rött insert o tavla) :hungover:

Men oavsett vore det lite fail, med en ny rödsub alltså.
Haha en sån här?
IMG_6938.jpg

Tror du någon gmt försvinner? Batman??
Vorde rätt dumt att lägga ner storsäljarna men man vet inte med Rolex.

Kanske händer något med 42mm exp2 ? Keramisk ring?
Känns som om subbarna säljer som smör i solsken. Tror inte det är samma för gmt. Tror de behåller nuvarande lineup och adderar något överkomligt i stål. (Hoppas)

Tillbaka
Topp