• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Johnjohn10

Breitling
Jag har köpa en Rolex Sub på Chrono24 från en seriös försäljare i Italien. Eftersom det är första gången jag handlar en dyrare klocka så undrar jag om ni hade gått till en AD för att vara 100% på äkthet osv?

Tack!
 

Zingo

Rolex
Jag har köpa en Rolex Sub på Chrono24 från en seriös försäljare i Italien. Eftersom det är första gången jag handlar en dyrare klocka så undrar jag om ni hade gått till en AD för att vara 100% på äkthet osv?

Tack!
Kanske klokt att skaffa ett värderingsintyg om försäkringsbolaget önskar det, då får du klockan checkad också.
 

Timmen

Omega
Jag har köpa en Rolex Sub på Chrono24 från en seriös försäljare i Italien. Eftersom det är första gången jag handlar en dyrare klocka så undrar jag om ni hade gått till en AD för att vara 100% på äkthet osv?

Tack!
Finns det cert så hade jag nöjt mig med det. Kolla så serienumret stämmer med det på klockan bara.
 

Timmen

Omega
Finns ju falska klockor med tillhörande cert...
Klockan är redan köpt. Fejkklockor har väl sällan ett cert som stämmer med serienumret som är ingraverat på klockan? Har jag missat något? Annars måste man lösa ett äkthetsintyg till alla klockor. Allt kan vara fejk.
 
Senast ändrad:

joca

Patek
2-Faktor
Klockan är redan köpt. Fejkklockor har väl sällan ett cert som stämmer med serienumret som är ingraverat på klockan? Har jag missat något? Annars måste man lösa ett äkthetsintyg till alla klockor. Allt kan vara fejk.
Tyvärr verkar du missat en del.. Säljs fake där serienummer stämmer överens med cert.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
I dag åker suben inn for värdering. Noen som vet hvor lang tid det bruker ta? Kaplans bra eller skal jeg gå et annet sted?
E0A654DE-E753-43C1-ADC9-A1D3897484C0.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
I dag åker suben inn for värdering. Noen som vet hvor lang tid det bruker ta? Kaplans bra eller skal jeg gå et annet sted?
E0A654DE-E753-43C1-ADC9-A1D3897484C0.jpeg
1 vecka cirka brukar det ta hos Kaplans, har bara använt mig av Kaplans och det har funkar bra. Det är också billigast när jag tittat runt (jag har värderat billigare klockor <50k), de tar 400kr + 1% av värdet.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
1 vecka cirka brukar det ta hos Kaplans, har bara använt mig av Kaplans och det har funkar bra. Det är också billigast när jag tittat runt (jag har värderat billigare klockor <50k), de tar 400kr + 1% av värdet.
Ok, takk for svar.
Tror Rob E. sa 3 dager til en vecka og at det kostet 1500 kr så da blir det vel litt billigere iaf på kaplans, även om det maks differ 2-300 kr.
 

Pontusk

Omega
Någon som har koll på om det fortfarande går att köpa Super jubilee (63200) hos Engström/Krons eller liknande?
Skulle vilja komplettera en klocka med jubilee men har för mig att jag hört att det inte längre är möjligt.
 
Kompis! Berätta, hur är första intrycken? Funderar på ett grönt till hulken

Ursäkta segt svar!

Väldigt bra första intryck. Består nu efter några dagar!

Det är gediget, väl skålat på insidan, som ett Breitling-gummi, kanske lite styvare. Mjukare än Pelagosgummit.

Det känns att det är bra kvalité redan när man håller i pappkartongen. Lätt värt pengarna! Bara att hitta en färg som passar, ett sånt med grön rand till Hulken vore klockporr tänker jag!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Ursäkta segt svar!

Väldigt bra första intryck. Består nu efter några dagar!

Det är gediget, väl skålat på insidan, som ett Breitling-gummi, kanske lite styvare. Mjukare än Pelagosgummit.

Det känns att det är bra kvalité redan när man håller i pappkartongen. Lätt värt pengarna! Bara att hitta en färg som passar, ett sånt med grön rand till Hulken vore klockporr tänker jag!
Tack kompis!
 
Topp