• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

-SC-

Omega
Äger båda, kör bara.
IMG_20180730_205128.jpg
:woot:Gillar urtavlan, har den nåt speciellt namn/ref?
 

Sideshow Bob

Cartier
Kom ut en 116610LN 2018 på K&S för 78k.. bra pris tycker jag.



SvenSvenssons är redan såld, så det alternativet går bort ;)

Ja, härligt att se en vettig prissättning på Sportrolex, @Sven Svensson :)
Det är så saker blir sålda på köp/sälj
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Måste sluta hänga i den här tråden, precis sålt min 116613LN för att man tröttnat på guldet. Men ser jag dessa snygga blåa med guld överallt och suget kommer krypande, fan ;)

Grymma i solen!
Skulle den bli såld så är nog risken att man halkar tillbaka i framtiden :)
Har tänkt jaga rätt på en 116610LN och sen nöja mig ett tag.. fortsättning följer :D
 

Barricello

Audemars
God morgon tråden!
På min 116610 (2018) glappar Ena ändlänken något.. det stör mej. Den andra sitter fast och fint stenhårt. Någon av er som upplever det samma?
Börjar fundera på om jag har skickat iväg ett Everestband med ett stycke Rolex-bandstift, var av det sitter ett Everestbandstift på Subben. :meh:
 

DrFlex

Cartier
God morgon tråden!
På min 116610 (2018) glappar Ena ändlänken något.. det stör mej. Den andra sitter fast och fint stenhårt. Någon av er som upplever det samma?
Börjar fundera på om jag har skickat iväg ett Everestband med ett stycke Rolex-bandstift, var av det sitter ett Everestbandstift på Subben. :meh:
Har lite glapp på ena sidan på min 114060. Pratade med Bergströms och de sa att det är bandstiftet som slits. Tyckte det lät konstigt så jag testade att byta plats på bandstiften och då flyttade sig glappet till andra sidan så det verkar stämma att bandstiften slits....
 

Barricello

Audemars
Har lite glapp på ena sidan på min 114060. Pratade med Bergströms och de sa att det är bandstiftet som slits. Tyckte det lät konstigt så jag testade att byta plats på bandstiften och då flyttade sig glappet till andra sidan så det verkar stämma att bandstiften slits....
Tack för info :) ..då kanske de är ett Evereststift på ena sidan.. Klockan är ju ändå bara 6 månader. Så de bör väl inte slitas så fort.
Får köpa mej ett Nytt å testa! :)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
116613ln eller 116613lb? Hvordan velger man mellom dom? :banghead:
Svart er jo alltid bra, men den blåa stikker jo ut litt mer från andre subbar.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
116613ln eller 116613lb? Hvordan velger man mellom dom? :banghead:
Svart er jo alltid bra, men den blåa stikker jo ut litt mer från andre subbar.
Jag röstar också för 116613lb, den blåa tavlan är grymt snygg och det är typ den enda TT-klocka jag verkligen gillar. 116613ln är väl precis som du säger lite mer allround, men då hade jag hellre valt en vanlig ”tråksub”
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag tycker bättre om sunbursttavlan och det blåa insertet än svart, funkar bättre ihop med guldet enligt mig.
Jag röstar också för 116613lb, den blåa tavlan är grymt snygg och det är typ den enda TT-klocka jag verkligen gillar. 116613ln är väl precis som du säger lite mer allround, men då hade jag hellre valt en vanlig ”tråksub”

Lite så jeg kjenner også. Får vel forsøke få tag på en lb og teste :)
 
Topp