Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Underbart inlägg Af Sjodahl!
Jag har ju haft både gmt och sub. Numera bara GMT, och den står som vinnare i min bok. De små detaljerna, insertet, GMT komplikationen med medföljande visare, Att man kan ha så många variationer av samma klocka är galet. Men ibland är den allt fin den där gamla pepsi ringen.![]()
Grymt inlägg Af Sjodahl!
Och grym samling Rolexar, men det visste vi ju redan...
I min värld så vinner GMT över Sub. (gäller vintage versionerna 5513 vs. 1675 som jag själv har erfarenhet av i alla fall). Kan inte sätta fingret på exakt vad, men sedan jag köpte min GMT så fick Subben allt mindre handledstid tills den till slut såldes. Dumt... För nu saknar jag den...
Men, men; man kan ju inta ha alla klockor i värden!
Men en schysst Rootbeer SKA jag ha nå´n gång i alla fall!
Kul läsning! Lite annorlunda match. Sub för mig dock![]()
Snyggt. Har själv 50% men jobbar på det.Detta var verkligen trevlig läsning![]()
Tack Affe
![]()
Det gör du rätt i Mr.PalmerSnyggt. Har själv 50% men jobbar på det.
Tack @Affe . Du visar på ett föredömligt sätt att man behöver båda.![]()
Detta var verkligen trevlig läsning![]()
Tack Affe
![]()
Spännande, men man kom in på detta intresse 10 år för sent om man ser till priserna som rekommenderas här..![]()
Mycket bra @Affe kul läsning! En sak som jag tycker är värd att nämna är väl justering av datum på de båda modellerna. När man dem i rotation vinner Suben i min bok då den som regel har quick-set varpå en GMT behöver åka 24h med timvisaren. Detta har ständigt varit en anledning till varför jag inte lyckas behålla min Omega AT Skyfall trots 5 försök… Då är det endå ingen GMT. Men momentet att byta datum om man inte har det som sin enda klocka har varit en anledning till varför mina GMT’s har fått lämna.Team Sub helt enkelt!
Ja det finns onekligen värre saker i livet haha!Tack...va kul att du gillade min lilla batalj! Så sant som det är sagt, i GMT familjen så är det bara dom tidigare versionerna som har Quickset...
Haha...förstår dig kompis, men jag gillar GMT klockorna för mycket, så jag biter i det sura äpplet och ställer datumet trots att man får skruva flertalet varv för att få rätt datum!