42 på 17cm handled! Jag kan se mig själv ha större Panna i framtiden.Någon som har bild på en Sub 42mm på 16-17cm handled?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
42 på 17cm handled! Jag kan se mig själv ha större Panna i framtiden.Någon som har bild på en Sub 42mm på 16-17cm handled?
Asså den pannan på brunt läderband är så jäkla sexigt, dock tycker jag att det ser stort ut. Men det är nog smaksak, själv glider jag mest runt i 36-40 mm klockor.42 på 17cm handled! Jag kan se mig själv ha större Panna i framtiden.
![]()
![]()
![]()
Hur bärs den jämfört med en Skx?en 42mm panna har ett lug-lug mått på tyo 51 har jag för mig
mäter typ samma som en 41mm chronomat.
jag tyckte att den 683 jag hade men typ inte använde satt bättre på mina 16.5 än vad en sub-c gjorde men det är väl mina 5 cent där...
![]()
Den ser större ut på bild. Måste provas, prövar du den så kommer du bli såld.Asså den pannan på brunt läderband är så jäkla sexigt, dock tycker jag att det ser stort ut. Men det är nog smaksak, själv glider jag mest runt i 36-40 mm klockor.
Bättre, skulle jag säga. Närmare handleden. Så även om den ser större ut, så tycker jag inte den känns större. Nu har jag inte kört så mycket 42mm sub, men jag har provat frugans skx007.Hur bärs den jämfört med en Skx?
Några fler vinklar.Asså den pannan på brunt läderband är så jäkla sexigt, dock tycker jag att det ser stort ut. Men det är nog smaksak, själv glider jag mest runt i 36-40 mm klockor.
Vissa klockor är gjorda för att vara stora. Dess formspråk gör det bara så precis som vissa klockor är gjorda för att vara små.Asså den pannan på brunt läderband är så jäkla sexigt, dock tycker jag att det ser stort ut. Men det är nog smaksak, själv glider jag mest runt i 36-40 mm klockor.
Tror jag ligger på ca 18
Är öppen för förslag, just nu vill jag först bekfräfta att 42mm Sub ser okej ut på en 16-17 cm handled.
Edit: eller jämförelse bild med Seiko Skx007/9.
Typ 17-17,5.
Du har inte möjlighet att prova hos AD eller?Tack för bilderna/informationen grabbar, @direction @mårt @Videll @Compiss och @Öbo.
Jag är riktigt sugen på en Sub, men klockan är inte i den lägre prisklassen där man kan köpa klockan och flippa den dagen därpå.
Så jag måste nog tänka och få lite mer kött på benen.
Förstår dig. Men man ångrar oftast bara det man inte görTack för bilderna/informationen grabbar, @direction @mårt @Videll @Compiss och @Öbo.
Jag är riktigt sugen på en Sub, men klockan är inte i den lägre prisklassen där man kan köpa klockan och flippa den dagen därpå.
Så jag måste nog tänka och få lite mer kött på benen.
Förstår dig. Men man ångrar oftast bara det man inte gör![]()
![]()
Grattis!Lite drygt en vecka har passerat sen jag med stolthet kan hänga i paneristi-delen igen.
Tidigare haft 2 luminor, alltid gillat Panerai men först nu det känns hundra. Blir inte bättre
Som en kul jämförelse skickar jag med en side by side med dess motsats i klockväg.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den är så in i helvete snygg, ruskigt bra till orange tröjaTror jag ligger på ca 18
![]()
Jisses vad tjusig den är!Tror jag ligger på ca 18
![]()
Håller med. Sjukt bra. Nästan magisktOrimligt bra!
![]()
Tror knappt att jag säger detta, men är lite sugen på en 42mm submersible.
Vet inte om jag gillar stål eller keramisk ring bäst....
Vilka refs finns i 42mm? Så jag kan söka lite lättare..
682, 683 (keramisk svart ring), 973, 959 (keramisk blå ring) finns även en till med blå ring som är limiterad. Sen finns den ju i guld också...Tror knappt att jag säger detta, men är lite sugen på en 42mm submersible.
Vet inte om jag gillar stål eller keramisk ring bäst....
Vilka refs finns i 42mm? Så jag kan söka lite lättare...
Och brons!682, 683 (keramisk svart ring), 973, 959 (keramisk blå ring) finns även en till med blå ring som är limiterad. Sen finns den ju i guld också...
Och 1055 med stål bezel och grön tavla.Och brons!
Finns ju den gröna 682 samt den gråa med blå ring. Sen finns ju den i guld, 684? Och den i kolfiber ocksåkolla watchbase.com, men annars 682 och 683
1055Finns ju den gröna 682 samt den gråa med blå ring. Sen finns ju den i guld, 684? Och den i kolfiber också