• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Compiss

Patek
2-Faktor
pam
684
1617299984620.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ja sa*an vad sub sugen jag är! Det här är gamla bilder från när jag hade ett par.
692
1DF00AE4-0F59-4D77-ACA4-6F4637643069.jpeg
D96CC732-9D22-4840-9720-EAD9EAFAC0D5.jpeg

1305

64F24860-DEFF-4F0A-B194-F6D79A3D617D.jpeg
4017147A-E442-4EA2-AC4C-FE450561E9AE.jpeg
You and me both. Suget blev inte mindre idag på nymans och krons heller kan jag säga. Så jävlas spänd på att se den nya vita irl. Hur ser det ut den 15:e? Kommer det dyka upp någon submersible?? Optimalt vore ju både 42 och 47mm
 

Dtox

Omega
Jag är ganska anal när det gäller att ställa klockan och på Paneraiklockor finns det inga minutmarkeringar, så jag brukar invänta nästa 5-minutersmarkering när jag ställer klockan, något jag inte tänkt på tidigare är att man kan använda minutmarkeringarna på dykringen och vrida den till den 5-minutersmarkering man vill ställa klockan på en Submersible.

Detta skriver jag väl medveten om det kommer hagla ”jisses det är ingen nyhet”:)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är ganska anal när det gäller att ställa klockan och på Paneraiklockor finns det inga minutmarkeringar, så jag brukar invänta nästa 5-minutersmarkering när jag ställer klockan, något jag inte tänkt på tidigare är att man kan använda minutmarkeringarna på dykringen och vrida den till den 5-minutersmarkering man vill ställa klockan på en Submersible.

Detta skriver jag väl medveten om det kommer hagla ”jisses det är ingen nyhet”:)
Smart! Jag har alltid haft tänkt som du, så du är inte ensam. Nästa gång den ska ställas så blir det till att använda vridringen!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag är ganska anal när det gäller att ställa klockan och på Paneraiklockor finns det inga minutmarkeringar, så jag brukar invänta nästa 5-minutersmarkering när jag ställer klockan, något jag inte tänkt på tidigare är att man kan använda minutmarkeringarna på dykringen och vrida den till den 5-minutersmarkering man vill ställa klockan på en Submersible.

Detta skriver jag väl medveten om det kommer hagla ”jisses det är ingen nyhet”:)
Tror att de flesta missat den detaljen
 
Topp