Vad tycker ni om sättet endlinksen sticker ut utanför luggarna? Ser lite mycket ut på bild iaf.
Håller med dig, ser inte klokt ut på de bilderna iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tycker ni om sättet endlinksen sticker ut utanför luggarna? Ser lite mycket ut på bild iaf.
Nya länken sticker ut mycket jämfört med gamla länken. Gamla länken är mycket tjockare, men fungerar ändå bättre på tunnare handleder skulle jag säga.Håller med dig, ser inte klokt ut på de bilderna iaf
Hur uppfattar ni som äger eller har ägt submersible-modeller att kvalitetskänslan är?
Submersible modellerna växer allt mer i mina ögon och ett köp är nog relativt nära, men jag blev osäker efter att ha sett detta klipp:
5.22: Polering - Ska det verkligen se ut så här och gör det de på era klockor?
5:47: Bezel - Upplever ni samma glapp som killen i filmen?
Slutligen undrar jag hur ni upplever kvaliteten på dessa modeller generellt?
Tack på förhand!
Huh.. det är ju faktiskt ganska dumt. Men det verkar skilja sig åt mellan sub-modellerna. Denna har exempelvis räfflingen hela vägen upp:När vi ändå pratar om ringen, är det bara jag som tycker den är svår att greppa? Den är ju räfflad, men bara längst ner i området man inte når, wtf. Vore mycket bättre om den var räfflad hela vägen upp.
![]()
Vridringen på min 682 var glapp och tight på samma gång. Inte i närheten av hur den var o den där videon.Hur uppfattar ni som äger eller har ägt submersible-modeller att kvalitetskänslan är?
Submersible modellerna växer allt mer i mina ögon och ett köp är nog relativt nära, men jag blev osäker efter att ha sett detta klipp:
5.22: Polering - Ska det verkligen se ut så här och gör det de på era klockor?
5:47: Bezel - Upplever ni samma glapp som killen i filmen?
Slutligen undrar jag hur ni upplever kvaliteten på dessa modeller generellt?
Tack på förhand!
Blonzo alltsåHuh.. det är ju faktiskt ganska dumt. Men det verkar skilja sig åt mellan sub-modellerna. Denna har exempelvis räfflingen hela vägen upp:
![]()
Och resten av nyare submersible, så det är väl ett fel de har fixatBlonzo alltså![]()
Det är så Nice när en klocka känns så självklar att man glömmer bort de andra man har.389 får mycket handledstid, nästan så jag har glömt att jag har 024![]()
389 får mycket handledstid, nästan så jag har glömt att jag har 024![]()
Vi har redan nallat på det lite i nyheter-tråden, men vi säger vi om de här tre e-steelarna som kommer? Vet att det råder delade meningar om glansigheten och i viss mån kronan.. Även e-steel-texten kan anses störande, samtidigt är det för mig ett stort plus att den inte längre är färgsatt och jag saknar inte att det inte står "automatic"; kan lika gärna stå "e-steel"..
Är för egen del extra nyfiken/sugen på 1288...
![]()
![]()
Jag tycker exakt så jag med. Matta ringar så hade jag nog velat ha en.emot glansigheten, för esteel. Älskar vad det symboliserar, tar hellre det med stolthet än automatic
emot glansigheten, för esteel. Älskar vad det symboliserar, tar hellre det med stolthet än automatic
Vet ju att jag logiskt av flera anledningar "borde" ogilla glansighet på en sub, men finner det estetiskt riktigt tilltalande.. Kanske rör mig ut ur min sedan länge etablerade comfort zoneJag tycker exakt så jag med. Matta ringar så hade jag nog velat ha en.
Due nästa.Vet ju att jag logiskt av flera anledningar "borde" ogilla glansighet på en sub, men finner det estetiskt riktigt tilltalande.. Kanske rör mig ut ur min sedan länge etablerade comfort zone![]()
Annorlunda datumfönster, fasat ser det ut som, jämfört med tidigare modeller.Vi har redan nallat på det lite i nyheter-tråden, men vi säger vi om de här tre e-steelarna som kommer? Vet att det råder delade meningar om glansigheten och i viss mån kronan.. Även e-steel-texten kan anses störande, samtidigt är det för mig ett stort plus att den inte längre är färgsatt och jag saknar inte att det inte står "automatic"; kan lika gärna stå "e-steel"..
![]()
![]()
Jag har också fastnat mer och mer för 1288, första reaktion var för blank men nu tror jag att jag hellre vill ha den så. Samma med e-steel, kände bara varför alltid sätta allt på tavlan?? Men har svängt där också, stör mig inte alls längre, liksom att jag inte stör mig på Automatic heller, det är väldigt sällan eller tom aldrig som jag sitter och läser på tavlan.Vi har redan nallat på det lite i nyheter-tråden, men vi säger vi om de här tre e-steelarna som kommer? Vet att det råder delade meningar om glansigheten och i viss mån kronan.. Även e-steel-texten kan anses störande, samtidigt är det för mig ett stort plus att den inte längre är färgsatt och jag saknar inte att det inte står "automatic"; kan lika gärna stå "e-steel"..
![]()
![]()
Bra ögaAnnorlunda datumfönster, fasat ser det ut som, jämfört med tidigare modeller.
Känns som ett rätt bra pris med tanke på skicket, dock ej fullset.SÅLD - Panerai Luminor Submersible Titan PAM25
<b>Panerai Luminor Submersible Titanium, PAM25</b><br>Begagnad Panerai dykarur. Mycket fint skick. Levereras i originalbox utan garantibevis, med servicedokumentation från Nymans Ur 2016-12.<br>Hobnail/Waffle Dial.<br>Gångkontrollerad med perfekt resultat.<br><br>Maffigt och robust dykarur...urverket.nu
Är urverkets pris rimligt?
Som ny i Panerai-världen...hur ska man resonera kring avsaknaden av cert?Känns som ett rätt bra pris med tanke på skicket, dock ej fullset.