• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Hur uppfattar ni som äger eller har ägt submersible-modeller att kvalitetskänslan är?

Submersible modellerna växer allt mer i mina ögon och ett köp är nog relativt nära, men jag blev osäker efter att ha sett detta klipp:

5.22: Polering - Ska det verkligen se ut så här och gör det de på era klockor?
5:47: Bezel - Upplever ni samma glapp som killen i filmen?

Slutligen undrar jag hur ni upplever kvaliteten på dessa modeller generellt?

Tack på förhand!

Min 243 glappar inte ett jota. Och polleringen ser inte ut så på min, det är nog pga annorlunda case iochmed 42 vs 44mm.

När vi ändå pratar om ringen, är det bara jag som tycker den är svår att greppa? Den är ju räfflad, men bara längst ner i området man inte når, wtf. Vore mycket bättre om den var räfflad hela vägen upp.

image.jpg

När vi ändå pratar om ringen, är det bara jag som tycker den är svår att greppa? Den är ju räfflad, men bara längst ner i området man inte når, wtf. Vore mycket bättre om den var räfflad hela vägen upp.

image.jpg
Huh.. det är ju faktiskt ganska dumt. Men det verkar skilja sig åt mellan sub-modellerna. Denna har exempelvis räfflingen hela vägen upp:
1641808485773.png

Hur uppfattar ni som äger eller har ägt submersible-modeller att kvalitetskänslan är?

Submersible modellerna växer allt mer i mina ögon och ett köp är nog relativt nära, men jag blev osäker efter att ha sett detta klipp:

5.22: Polering - Ska det verkligen se ut så här och gör det de på era klockor?
5:47: Bezel - Upplever ni samma glapp som killen i filmen?

Slutligen undrar jag hur ni upplever kvaliteten på dessa modeller generellt?

Tack på förhand!
Vridringen på min 682 var glapp och tight på samma gång. Inte i närheten av hur den var o den där videon.

Vi har redan nallat på det lite i nyheter-tråden, men vi säger vi om de här tre e-steelarna som kommer? Vet att det råder delade meningar om glansigheten och i viss mån kronan.. Även e-steel-texten kan anses störande, samtidigt är det för mig ett stort plus att den inte längre är färgsatt och jag saknar inte att det inte står "automatic"; kan lika gärna stå "e-steel"..
Är för egen del extra nyfiken/sugen på 1288...

4B69E325-70D4-4A2D-BEB6-5D38D8C1D803.jpeg

AE55C383-2461-4ABC-9972-731062084545.jpeg

Vi har redan nallat på det lite i nyheter-tråden, men vi säger vi om de här tre e-steelarna som kommer? Vet att det råder delade meningar om glansigheten och i viss mån kronan.. Även e-steel-texten kan anses störande, samtidigt är det för mig ett stort plus att den inte längre är färgsatt och jag saknar inte att det inte står "automatic"; kan lika gärna stå "e-steel"..

emot glansigheten, för esteel. Älskar vad det symboliserar, tar hellre det med stolthet än automatic

Annorlunda datumfönster, fasat ser det ut som, jämfört med tidigare modeller.

Jag har också fastnat mer och mer för 1288, första reaktion var för blank men nu tror jag att jag hellre vill ha den så. Samma med e-steel, kände bara varför alltid sätta allt på tavlan?? Men har svängt där också, stör mig inte alls längre, liksom att jag inte stör mig på Automatic heller, det är väldigt sällan eller tom aldrig som jag sitter och läser på tavlan.
Tror 1288 blir helt grym 🙂

Är urverkets pris rimligt?

Är urverkets pris rimligt?
Känns som ett rätt bra pris med tanke på skicket, dock ej fullset.

Tillbaka
Topp