• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Bara två till sen kan jag byta varje dag i veckan 👌🏼

D1F1334D-AC7B-4EEB-94A2-C70B595F404B.jpeg
Hej.
Vilken ref på den med grön tavla:)?

Självklart behövs helgpannor och nån extra för oförutsedda dagar

E89AEDF6-F820-4AB3-B64C-EE85A6FFD178.jpeg
Oj jädrar vilken samling. Vilken är din favorit om du bara får välja 1?
Den nya vita 1223 skulle kanske vara pricken över i:t. Då har du Subbar i regnbågens alla färger nästan :D
1055an skulle sitte finfint hemma hos mig. Tycker att det är synd att det var en begränsad upplaga av dessa och är idag väldigt dyra på Chrono.

Oj jädrar vilken samling. Vilken är din favorit om du bara får välja 1?
Den nya vita 1223 skulle kanske vara pricken över i:t. Då har du Subbar i regnbågens alla färger nästan :D
1055an skulle sitte finfint hemma hos mig. Tycker att det är synd att det var en begränsad upplaga av dessa och är idag väldigt dyra på Chrono.
Tack!!

Svårt val, en dag känner man för guld, en annan dag för keramik.. etc. Gillar dem alla, de bar samtliga något att erbjuda. Dock inser jag att jag MÅSTE ha en Panna i titan snarast 😊

Tack!!

Svårt val, en dag känner man för guld, en annan dag för keramik.. etc. Gillar dem alla, de bar samtliga något att erbjuda. Dock inser jag att jag MÅSTE ha en Panna i titan snarast 😊
Bra svar :)
Säger bara en sak... 176!!
Dock inte en sub. Men det är den coolaste och tuffaste Pannan i titan som finns enligt mig. Perfektion är ett bra ord :D
Älskar min!!

Skulle nog aldrig klara av att vara OWG med en 42mms sub, men jag måste verkligen bara ha en i samlingen

Tror inte jag skulle klara av att vara OWG överhuvudtaget. Även om jag använder denna 90% av tiden, hade jag inte haft alternativ de resterande 10% hade jag blivit uttråkad och antingen gjort mig av med denna eller köpt något mer :p

Du körde väl rätt hårt på din 683? Är det brist på omväxling som inte gör det till owg-material? Vi vet ju alla att submersible ska vara på gummi ;)

Tror inte jag skulle klara av att vara OWG överhuvudtaget. Även om jag använder denna 90% av tiden, hade jag inte haft alternativ de resterande 10% hade jag blivit uttråkad och antingen gjort mig av med denna eller köpt något mer :p

Du körde väl rätt hårt på din 683? Är det brist på omväxling som inte gör det till owg-material? Vi vet ju alla att submersible ska vara på gummi ;)
Japp, jag skulle t.ex. sakna tritiumet med Pre-A1an för mycket. Eller guldvisarna på 911an. Dessutom vill jag ibland bära en mindre klocka och ibland en lite större. Så OWG skulle inte funka, precis som du säger.

Yes, brukar bli så för mig när jag köper en ny klocka. Brukar vara OWG i någon månad i alla fall :)

Japp, jag skulle t.ex. sakna tritiumet med Pre-A1an för mycket. Eller guldvisarna på 911an. Dessutom vill jag ibland bära en mindre klocka och ibland en lite större. Så OWG skulle inte funka, precis som du säger.

Yes, brukar bli så för mig när jag köper en ny klocka. Brukar vara OWG i någon månad i alla fall :)
…tills flippar-auran kommer fram igen

hur många pannor djupt är du nu totalt? Och vad är kortaste innehavet? Måste vara du och @Norrland som leder den ligan, kortast tid ägande en panna

hur många pannor djupt är du nu totalt? Och vad är kortaste innehavet? Måste vara du och @Norrland som leder den ligan, kortast tid ägande en panna
Att jag köper och säljer pannor ska man ta med en nypa salt. Jag är rastlös bara och gillar att testa nytt.

Tror 176 är mitt rekord. Hade den typ 1 vecka. Roligt då jag gillade den som fan och den är absolut inte den sämsta pannan jag haft.

Kul att många gillar 42-subbarna. Blev verkligen som de flesta av oss trodde när 682 presenterades, att det här med 42-subbar kommer att bli riktigt stort och viktigt för Panerai.

För egen del kvarstår att det aldrig kommer bli aktuellt med 42-sub, men är däremot riktigt taggad på 44orna.. Har kvar min kärlek till 47 men är inte lika besatt av att mina subbar "måste" vara 47.

Kul att många gillar 42-subbarna. Blev verkligen som de flesta av oss trodde när 682 presenterades, att det här med 42-subbar kommer att bli riktigt stort och viktigt för Panerai.

För egen del kvarstår att det aldrig kommer bli aktuellt med 42-sub, men är däremot riktigt taggad på 44orna.. Har kvar min kärlek till 47 men är inte lika besatt av att mina subbar "måste" vara 47.
Snart börjar alla skaffa Due... vänta bara...

ingen kommer slå 243 ;)

ingen kommer slå 243 ;)
243an är svinbra, men det är två olika typer av pannor enligt mig.

Tycker att de nya 44mms subbarna har en sportig och modern look i och med tunnare boett, val av material/färger och i vissa fall en polerad keramisk vridring.

243:an är en rejäl och rå pjäs som är mysig och på gränsen till vintage (i Panerai-mått) med det übertjocka glaset. Mer old-school verktygskänsla.

Jag återgår gärna tillbaka till en 42 sub, hoppas de släpper något nytt utan keramisk vridring i framtiden.
Har dock inte klämt på 973:an än... Ni som provat/haft både 682 och 973, är känslan i vridringen lika "dålig" i 973:an?

243an är svinbra, men det är två olika typer av pannor enligt mig.

Tycker att de nya 44mms subbarna har en sportig och modern look i och med tunnare boett, val av material/färger och i vissa fall en polerad keramisk vridring.

243:an är en rejäl och rå pjäs som är mysig och på gränsen till vintage (i Panerai-mått) med det übertjocka glaset. Mer old-school verktygskänsla.

Jag hör vad du säger, men jag står kvar vid min kommentar :D Säger mer om mig dock

Tillbaka
Topp