• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,

Utforskar försiktigt Paneraidjungeln. Hur är det mef Submersible 42mm? Respekterad eller avart? Värd att titta på?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Utforskar försiktigt Paneraidjungeln. Hur är det mef Submersible 42mm? Respekterad eller avart? Värd att titta på?
Jag skulle inte vilja ha många modeller som folk här har, av olika skäl. Jag tror jag respekterar klockorna... typ allihop... fast vissa är skitfula och jag aldrig skulle köpa dem ens för några kronor.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hej,

Utforskar försiktigt Paneraidjungeln. Hur är det mef Submersible 42mm? Respekterad eller avart? Värd att titta på?

Var och en för sig själv.
Tycker de sitter riktigt bra, finns många som bär sin Panna med hjärtat även om det ser ut som bajs.
Jag säger prova och känn efter

0983DCD6-9F58-4768-883E-6D495AF29CC3.jpeg
489A6400-8C85-4D32-9223-2810AB463D46.jpeg
32084B69-76BF-4237-A159-C56285162F6E.jpeg
ED555D93-07BF-4DEC-B88A-6D7610BA5B6D.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Hej,

Utforskar försiktigt Paneraidjungeln. Hur är det mef Submersible 42mm? Respekterad eller avart? Värd att titta på?
Jag var länge skeptisk till samtliga 42mm och mindre, har haft många 44,45 och 47 modeller och tycker att Panerai är/ska vara stora med mkt närvaro. Lånade sedan en 682:a och fick först inte ihop det riktigt men efter en vecka så var det bara att inse att det är en riktigt bra storlek på klocka, även på en Panerai. Har efter det skaffat en egen 42mm Sub (1074) och den är grym på alla sätt och vis, men visst saknas det lite av det som för mig varit Panerai känslan (vikten/närvaron) men i för övrigt är det definitivt Panerai, design ID finns där… och comforten är kanske den bästa jag känt på en klocka och jag har haft det mesta 😉

Men jag skulle inte ha en 42:a som min enda panna, man behöver 44, 45 & 47 också 😎
D4C087B6-EDF0-435B-907C-6976FA702BFB.jpeg
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Har en 42a på säljes här på KS, bara att köpa 😊
Tycker inte den bärs speciellt litet om man jämför med andra tillverkares klockor, men jämfört med pannor på 47mm etc så är den såklart liten. En väldigt fin klocka hursomhelst.
 
Topp