• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Äntligen har man köpt sin första Panerai och dessutom en Submersible. Grym storlek på den också.
1000006119.jpg
Då får man säga grattis 👍👍
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Kan något hjälpa mig att reda ut skillnaderna mellan 683, 1683 och 2683?
Finns där några skillnader mellan dessa eller det är bara olika serier beroende på tillverkningsår?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kan något hjälpa mig att reda ut skillnaderna mellan 683, 1683 och 2683?
Finns där några skillnader mellan dessa eller det är bara olika serier beroende på tillverkningsår?
Generellt när de byter nummerserie kan det vara mindre förändringar av urverk, nytt sätt att tillverka bandet (eller ett annat band), byte av lysmassatyp ... typ sånt.

Jag hittar inga större skillnader. Det verkar vara lite olika extra straps som skickas med, kanske är det så att senare modeller har med ett grått recycled pet och inte de tidigare. Men jag vet inte.
 
Senast ändrad:

Joakim D

Omega
Paneristi
2-Faktor
Generellt när de byter nummerserie kan det vara mindre förändringar av urverk, nytt sätt att tillverka bandet (eller ett annat band), byte av lysmassatyp ... typ sånt.

Jag hittar inga större skillnader. Det verkar vara lite olika extra straps som skickas med, kanske är det så att senare modeller har med ett grått recycled pet och inte de tidigare. Men jag vet inte.
Ja precis efter lagt en osedvanlig tid på detta vilket man gärna gör så är det armbandet recyceld grått som är nytt vilket jag var såld på men aldrig använt.
Sen även lådan även komprimerad från träboxen till en mindre i modell mer i resestorlek, dock inte i alla länder jag ser att i Asien så får man fortsatt en trälåda med i köpet fram till en månad sedan med säkerhet, samt så är baksidan lite annorlunda på 26 vs 06 om jag inte helt misstar mig.

Riktigt sjyst modell köpte min första för ett tag sedan och var lite orolig om den kunde bringa samma känsla som en Sub eller Gmt gjort för mig, det gjorde den :)
1000006446.jpg

1000006883.jpg
 

Bilagor

  • 1000006446.jpg
    1000006446.jpg
    278.1 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Någon här som har QuarantaQuattro 44mm-modellen?
Tittat på en och det satt som en smäck, på något sätt bättre proportionerad än 42mm Submersible, men är lite rädd för priset - då det stuckit iväg något så förbannat med Panerai-listpriser.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Någon här som har QuarantaQuattro 44mm-modellen?
Tittat på en och det satt som en smäck, på något sätt bättre proportionerad än 42mm Submersible, men är lite rädd för priset - då det stuckit iväg något så förbannat med Panerai-listpriser.
Jag har haft en och har en annan, 1229. Sjukt nöjd. Men ja, priserna är inte roliga. Dessutom hade jag siktat in mig på 1232, heter den va, carbotech-modellen ... den ökade med närmare 100K liksom.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

Joakim D

Omega
Paneristi
2-Faktor
Just 1229 som jag tittar och är sugen på...
Härlig modell, detta hjälper dig säkert föga men kan vara intressant ändå hur priserna ligger en 2022 1229 ligger på 66tkr i Bangkok och då finns det nog fler. Om man vill nörda priser så har jag gjort det och köpt på marketplace i olika länder vilket har varit intressant och otrolig enkelhet, såklart befinner jag mig i området.
Priset borde vara rätt men det tillkommer det ena och andra vid frakt, vilket jag inte skulle göra.

Igen, om man råker befinna sig i området och för kuriosa.

Skärmbild 2024-01-29 225241.png
 

LS

Panerai
2-Faktor
Hej tråden!

En sån där Panerai ska jag inte ha.. Eller kanske då, men i alla fall inte en Submersible..
Kan ha sagt något liknande i ett svagt ögonblick, men den är ju helt underbar!

Bytte till mig en 973 och en Grand Seiko och är helt förtrollad av Pannan. Försöker tvinga mig att ha GS en hel dag men det går verkligen inte 😂

Det är kanske någon känsla av att äntligen ha något annorlunda än alla vanliga klockor? Grym är den i alla fall och nu nördar jag ner mig i Panerai referenser för fullt.

IMG_3833.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej tråden!

En sån där Panerai ska jag inte ha.. Eller kanske då, men i alla fall inte en Submersible..
Kan ha sagt något liknande i ett svagt ögonblick, men den är ju helt underbar!

Bytte till mig en 973 och en Grand Seiko och är helt förtrollad av Pannan. Försöker tvinga mig att ha GS en hel dag men det går verkligen inte 😂

Det är kanske någon känsla av att äntligen ha något annorlunda än alla vanliga klockor? Grym är den i alla fall och nu nördar jag ner mig i Panerai referenser för fullt.

IMG_3833.jpeg
Välkommen till klubben.
 
  • Love
Reactions: LS

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej tråden!

En sån där Panerai ska jag inte ha.. Eller kanske då, men i alla fall inte en Submersible..
Kan ha sagt något liknande i ett svagt ögonblick, men den är ju helt underbar!

Bytte till mig en 973 och en Grand Seiko och är helt förtrollad av Pannan. Försöker tvinga mig att ha GS en hel dag men det går verkligen inte 😂

Det är kanske någon känsla av att äntligen ha något annorlunda än alla vanliga klockor? Grym är den i alla fall och nu nördar jag ner mig i Panerai referenser för fullt.

IMG_3833.jpeg
Helt fantastisk! Stort grattis och välkommen till subträsket 🥳
 
  • Love
Reactions: LS
Topp