• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För några år sedan hade jag en 111:a som jag valde att sälja då jag i princip aldrig använde den. Jag upplevde den som alldeles för stor för mina 16-17 cm tjocka handleder. Lurar jag mig själv om jag inbillar mig att en 389:a (som jag av en händelse blivit väldigt sugen på) skulle sitta bättre på mig? Det skiljer sig bara 2 mm mellan 389 och 111... men den kanske "upplevs" mycket mindre? Inser att jag kanske borde prova den för att få ett bra svar på detta...
D8BE68E5-C1E5-4479-929F-7524AEF3C387.jpeg
Sorry, men nej. 389 är tjockare också. Vikten på 389 lär dock vara mindre än på 111
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sorry! Jag ser nu att jag tydligen inte klarar av att titta på andra klockor medan jag skriver inlägg här. Jag menar givetvis 683 som är 42 mm. Glöm det jag skrev om 389, den är inte aktuell för mig, jag förstår att den är betydligt större. De två mm i skillnad jag menade var 111 vs. 683 (44 respektive 42 mm)
Jaha! Ja, 683 är pytteliten. Värsta damklockan i jämförelse med 111.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha! Ja det blev jag varse om idag när jag provade den hos Nymans :) Tyckte den faktisk va riktigt fin! Finare i verklighet än på bild men jag är inte helt övertygad om att den blir rätt för mig ändå… den känns fortfarande lite stor… jag är van vid 36-40 mm

5AB5A1BE-02F0-4FF6-982A-22DEA575D371.jpeg
STOR är den inte, nu får du skärpa dig. 😂 Det är ju därför man har mer än en klocka.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
96390704-16C8-4E2A-B500-1DEC8CD90172.jpeg

Har för övrigt haft min PAM305 på mig oavbrutet förutom vid cykling och under natten sedan jag köpte den. Sjukt nöjd med att jag slog till tillslut.
Samma här fast med 111! Fast får erkänna att jag sovit med den ett par nätter också. Sjukt bekväm på läder från Mays Berlin. Tyckte inte gummit var superbekvämt dock. Du som har båda OP och dragspels-gummit, vilket tycker du bäst om?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Samma här fast med 111! Fast får erkänna att jag sovit med den ett par nätter också. Sjukt bekväm på läder från Mays Berlin. Tyckte inte gummit var superbekvämt dock. Du som har båda OP och dragspels-gummit, vilket tycker du bäst om?
Tycker OP passar 111 bättre och dragspel passar 305 bättre. :)
Hade inte velat ha dragspel på min 111 eller OP på min 305.
 

direction

Panerai
2-Faktor
Haha! Ja det blev jag varse om idag när jag provade den hos Nymans :) Tyckte den faktisk va riktigt fin! Finare i verklighet än på bild men jag är inte helt övertygad om att den blir rätt för mig ändå… den känns fortfarande lite stor… jag är van vid 36-40 mm

5AB5A1BE-02F0-4FF6-982A-22DEA575D371.jpeg
Nej det där ser ju svinbra ut köööööööööör!
 

lyhre

Omega
Screenshot_20210605-100711_Gallery.jpg

Nu har jag varit borta från klockor ett tag men fick ett ordentligt återfall igår och var sååå när på att köpa den här Pam00968 men vad säger ni inbitna panerister är den värd sitt pris?
Och ja jag kommer mest troligt ha kvar den lääänge men ifall man tok trötnar så vill man ju kunna avyttra den.
Är så sjukt kluven så hjälp mig snälla🤯
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Screenshot_20210605-100711_Gallery.jpg

Nu har jag varit borta från klockor ett tag men fick ett ordentligt återfall igår och var sååå när på att köpa den här Pam00968 men vad säger ni inbitna panerister är den värd sitt pris?
Och ja jag kommer mest troligt ha kvar den lääänge men ifall man tok trötnar så vill man ju kunna avyttra den.
Är så sjukt kluven så hjälp mig snälla🤯

Köp! De säljs frekvent på c24 så du har inget att oroa dig för ifall du vill sälja av den.

Får du en för list är det en bra deal
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
List var 215 tidigare men 170 nu vet inte varför dom sänkt priset.
Dom gör inget på priset tyvärr.
Jag har ingen koll egentligen. Jag tycker dock det låter skumt att priset skulle blivit sänkt. Är du säker på att list var 215 tidigare?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Haha! Ja det blev jag varse om idag när jag provade den hos Nymans :) Tyckte den faktisk va riktigt fin! Finare i verklighet än på bild men jag är inte helt övertygad om att den blir rätt för mig ändå… den känns fortfarande lite stor… jag är van vid 36-40 mm

5AB5A1BE-02F0-4FF6-982A-22DEA575D371.jpeg
Just den klockan har jag också testat hos Nymans. Jag är också likt dig van vid 36-40 mm, men tyckte faktiskt klockan bär mer som en 40a än 42a. Det som får mig backa ifrån att köpa en är att klockan saknar minutmarkeringar.
 
Topp