• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Svensk" Rolex

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag har levt runtom i hela världen senaste 25 åren. Jag kom tillbaka till Sverige för 1 år sedan. Det finns en sak här som jag anser är totalt korkad... alla ni som vill ha en "svensksåld" Rolex. Vad f*n har det med saken att göra om en äkta Rolex är såld här, Chile eller Nya Zeeland? Jag har ägt/sålt/köpt dyra klockor över hela världen, alla kontinenter, men aldrig på 25 år sett detta svenska fenomen att folk tror deras Rolex är bättre för att den är såld på Nymans.... LMAO.
SÅ patetiskt så det är inte klokt... är det enda jag har att säga.


Klart som att man vill ha en svensksåld ROLEX!

PS: Välkommen till Klocksnack!
 
Senast ändrad:

16610

Patek
2-Faktor
Väldigt "svenskt" att dra alla över en kam med. Vi som har hållit på ett tag köper världen över :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
För min del spelar det ingen som helst roll var klockan är såld, så länge den är äkta och har alla tillbehör jag vill ha.
Samma snack om bilar ibland, som en motsvarande tysk bil, såld i Tyskland på något sätt skulle vara sämre än samma typ av bil såld i Sverige.
Konstigt resonemang enligt mig...
Men, men...marknaden är ju fri, så det är ju upp till var och en.
 

rogart-63

Patek
Jag bara undrar vrf alla i Sverige tror deras grejer är bäst i världen? Ett ur tillverkar i Scheiz kommer alltid att förblki ett swcheziskt ur, så skitsamma om det är sålt på en bakgata i Bangkok så länge det är ett äkta ur och full set.
Det kan jag väl i och för sig hålla med om? MEN tror svensken litar mer på att den svenska Rolex klockan är "äkta vara".
 
När det gäller bilar kan det skilja en del på standardutrustningen vilket land den är såld i. I vissa fall har det funnits olikheter i krocksäkerheten också.

OT. Jag vet. Men eftersom bilar nämndes.
 
Topp