• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
På tal om plexi (service plexi), så här såg min gamla 5513 ut som använts dagligen i några år.
Kanske Rolex har "tåligare" plexi
mingamla.jpg
Helt underbart! Så där SKA det ju se ut!
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Missat detta totalt, var det längesen produktionen stannade av och vet du anledning?

Den blå färgen färgade av sig på huden. Om jag minns rätt såldes den bara i någon vecka innan Swatch drog tillbaka den tillsvidare. De gick ut med att de skulle försöka åtgärda felet för att kunna sälja den igen, men än så länge är den inte tillbaka i butik.

F9D4C4F1-E95D-4152-8922-193552131F0D.jpeg
 

Johe

Omega
1000001750.jpg

De hade Venus, Sun och Mars inne på Oxford Street igår eftermiddag. Köade 5 min och fick bara köpa en så blev denna. Inte mitt förstahandsval (hade varit Pluto eller Uranus) men jag är faktiskt positivt överraskad, både av klockan och dessutom är bandet mycket bättre än förväntat! Passar bra på min handled. Blir en bra sommarklocka.
 

Emme

Breitling
Tradera, skal tilläggas
Man får nog vara försiktig att handla där då det troligen är fler kopior i omlopp än äkta klockor. Har ju diskuterats ett par gånger här i tråden hur snarlika kopiorna och dess lådor är. Inte för att originalen håller toppkvalité men man vill nog inte köpa något ännu sämre.

Min förhoppning om att Swatch skulle släppa dem online inför julhandeln ser ut att ha gått i stöpet. Tråkigt för oss konsumtenter att de håller på dem och nöjer sig med mindre försäljning för att hålla hypen uppe
 

johpe

Panerai
2-Faktor
En earth med startpris 3k blev det inga bud på härom dagen samt sega budgivningar över lag så hypen verkar ju avtagande i alla fall.

Borde vara lite avtagande hype efter så här lång tid kan man tycka.

För egen del var jag 200% säker på att jag skulle köpa en när de lanserades, men eftersom det var "omöjligt" att få tag på en så har tiden gått och nu någon gång förra månaden insåg jag att suget försvunnit så jag kommer nog faktiskt aldrig köpa ngn nu. Så ur det hänsended har Omega/Swatch missat en kund men antar att de hellre tar den sjuka hype som varit än att sälja maximalt antal klockor.
 

Thomsen

Omega
Borde vara lite avtagande hype efter så här lång tid kan man tycka.

För egen del var jag 200% säker på att jag skulle köpa en när de lanserades, men eftersom det var "omöjligt" att få tag på en så har tiden gått och nu någon gång förra månaden insåg jag att suget försvunnit så jag kommer nog faktiskt aldrig köpa ngn nu. Så ur det hänsended har Omega/Swatch missat en kund men antar att de hellre tar den sjuka hype som varit än att sälja maximalt antal klockor.
Tycker bara det är en perfekt beater som man kan råka dänga i lite här och var utan att det gjort nåt. Så vill fortfarande ha en men nån hype har jag aldrig haft
 

Calleponken

Omega
2-Faktor
Är det någon som vet om Mercury fortfarande lika ovanlig i butik som den var tidigare?

Har klämt o känt lite på andra modeller och tycker de är trevliga men en helsvart är nog den enda som hade kommit till användning i mitt fall…

Ska till London i veckan och hoppas hitta den perfekta julklappen till mig själv.. men kanske dumt att hoppas för mycket 😂

8FEC5F9D-D251-4BA8-99AF-F9D08D97A629.jpeg
 

Birrman77

Breitling
Den verkar fortfarande vara ganska ovanlig i butik och man ska nog råka ha tur och tajma perfekt vid en leverans.
Jag var i Paris för en månad sen där dom har 4 butiker. Besökte samtliga flera gånger och det enda som gick att få tag på var Sun, Mars, Venus och Jupiter.
Har en vän som var i London förra helgen och det var samma sak för honom. Det gick att få tag på vissa modeller men både Moon och Mercury saknades varje gång.
 

Calleponken

Omega
2-Faktor
Den verkar fortfarande vara ganska ovanlig i butik och man ska nog råka ha tur och tajma perfekt vid en leverans.
Jag var i Paris för en månad sen där dom har 4 butiker. Besökte samtliga flera gånger och det enda som gick att få tag på var Sun, Mars, Venus och Jupiter.
Har en vän som var i London förra helgen och det var samma sak för honom. Det gick att få tag på vissa modeller men både Moon och Mercury saknades varje gång.
Aha, då kanske man inte ska allt för höga förhoppningar.. 😄

Blev det någon av dem andra modellerna för din del? ☺️
 
Topp