• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Vafan så som ni hållit på så var jag 100% säker på att det var ett Photoshop skämt med guldsekund 😂 tjena sikken B release!

Om någon har missat det så är sekundvisaren pläterad, inte solid.
7271FD87-1513-49AD-91EC-E9D606944F25.jpeg
802EF03A-48A0-4A1E-96DD-9D9DFBE306C0.jpeg

Snart på en köp och säljavdelning nära dig:

"Lyckades få tag på denna i London men vi klickar inte riktigt. Plast kvar och inköpskvitto följer med. Passa på nu för dessa kommer bara stiga i värde. Jag har jämfört med c24 och jag är billigast world wide. Kan byta mot en Tudor.

12000:-

Ingen retur"
😂🤦🏻

Vad tror ni, blev hela klabbet sålt för 70 kakor? Imponerande att samla alla 11. Eller har annonsen tagits bort för att samla nr 12 och göra samligen komplett?

Var det inte någon här på forumet som lyckats få tag i alla?

Screenshot 2566-03-08 at 17.39.31.png

Ni som haft swatch-quartzare genom åren (kronografer), hur är livslängden? Kan man lägga en sånhär i en låda 20 år och sen räkna med att allt är intakt när man sen ska växla ut den i pengar, utan att mötas av batteriläckage och förgånget verk?

Oavsett Swatch eller annat quartz ur så bör du absolut plocka ut batteriet innan du lägger undan den i 20 år. (gäller allt som har batteri i sig om du vill att det ska fungera 20 år senare då batteri (oavsett tillverkare) kan börja läcka i stort sett när som helst)

Oavsett Swatch eller annat quartz ur så bör du absolut plocka ut batteriet innan du lägger undan den i 20 år. (gäller allt som har batteri i sig om du vill att det ska fungera 20 år senare då batteri (oavsett tillverkare) kan börja läcka i stort sett när som helst)

Kan vara klokt att tänka på. 👍 Hur är det med verken då, brukar de torka ihop? Swatch är väl inget man servat historiskt, gissar jag.

Tillbaka
Topp