• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Vände också på originalbandet men tyckte kvalitén inte matchade resten av klockan (även om det inte krävs mycket för det). Fick hem detta från @Feskarn nu
20230420_164946.jpg

Håller med, kardborre får mig dessutom att känna mig som en 5åring
Kardborrebiten kan jag fatta, en nickning till det som NASA använder

Gillar inte det här glansiga materialet, (nylon?) Och plastbygeln känns bräcklig på något sätt. Rädd att det ska gå av när jag spänner bandet
Upplevde inte det vita som störande blankt, men köper det. Plastdetaljerna tycker jag är perfekta till plastklockan. Så länge de håller iaf. Men visst är det ett enkelt band till en enkel klocka. Ingen lyx där inte.

Upplevde inte det vita som störande blankt, men köper det. Plastdetaljerna tycker jag är perfekta till plastklockan. Så länge de håller iaf. Men visst är det ett enkelt band till en enkel klocka. Ingen lyx där inte.
Ja det skulle ju te sig lite märkligt om detaljerna var i gjutjärn🫣

Hur många av er har badat med er Moonswatch? Jag tycker att man kan utläsa att "vanligt" bad går bra men inte mer än så. Vore kul att höra från er :)

Va inne på Swatch i Time Square igår och dom hade en hel del färger inne! De som inte fanns var Mercury, Venus, Moon, Jupiter, Saturnus som är de mer populära färgerna vad jag förstår. Jag va grymt nära på att köpa en Mars lr Sun men skippa eftersom det var min första dag, men efter att inte hittar nått annat under shopping rundan idag så bestämde jag mig för att slå till. Jag gick in och fråga än en gång vilka färger de hade och vilken jävla tur jag hade. Butiksbiträdet pekade på alla färgerna från gårdagen MEN! Den här gången säger han att dom för ungefär 30 min sen precis fått in moon! Valet va självklart och han sa att du borde nog köpa 2 för den här färgen försvinner i princip direkt 😂
IMG_5352.jpeg

Förresten! Vart köper jag den mest prisvärda (bäst och billigast) gummit till moon swatch?

Har någon köpt nyligen i London resp. Paris? Vad ligger priset på i butik i dessa städer?
Jag var i London förra helgen och ställde mig i kö på Oxford street 10 min innan öppning. Kön när de öppnade, bestod av ca 20 pers bakom mig så det växte på snabbt. Kom in först av alla i butiken (tillsammans med frugan) och dom sa dom hade Jupiter, pluto, venus, Sun, Mars & earth. Jag tackade nej och gick ut igen då ingen av dom var intressanta.

Kom tillbaka på eftermiddagen och gick rakt in i butiken frågade då efter en Saturn som dom då hade fått in och som jag köpte till mig själv. Väl på hotellrummet så såg jag att chronografen var osynkad och provade då husmansknepet att dra ut mitt sprinten och klicka fram visaren manuellt men hur jag än gjorde så blev det 0,5 sek innan eller 0,5 sek över 12. Lite störigt även om det är en budgetklocka.

Knallade direkt tillbaka och visade dom klockan och felet och jag fick en ny direkt av tjejen i kassan. Passade på att fråga dom efter en Pluto till en vän men dom sa att dom inte hade någon kvar.
Gick dit dagen efter igen, rakt in och ingen kö och köpte en pluto till min vän :)

Tillbaka
Topp