• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

16861523481884786359766104012494.jpg
Var i Glasgow i helgen. Det blev en Earth. De hade alla inne utom Mercury och Moon.

I helgen får jag leverans av en Mars och funderar så klart på strap-möjligheter. Hur enkelt/svårt är det att byta de tätt åtsittande gummin som t.ex. du använder @Lauda ? Hur ser det ut undertill? Känns som lätt hänt att man rispar och repar en del i plastboetten för att komma åt bandhornet om bandet sitter så pass tätt?

I helgen får jag leverans av en Mars och funderar så klart på strap-möjligheter. Hur enkelt/svårt är det att byta de tätt åtsittande gummin som t.ex. du använder @Lauda ? Hur ser det ut undertill? Känns som lätt hänt att man rispar och repar en del i plastboetten för att komma åt bandhornet om bandet sitter så pass tätt?
Om jag får svara så tycker jag boetten tål mer än jag trodde.
Så om du har ett gummi som sitter så tätt - kommer bandet ge med sig innan det blir någon skada om du tänker ta bort det.
Sen är det ju alltid bra att ha bra verktyg för det.
Jag köpte ett sånt här för ett antal år sedan;

Det är något mycket trevligt du har att se fram emot🤩

Det är enkelt att sätta dit gummibandet utan att repa klockan. Men skulle man missa då kan man lätt skada klockan.

I fall det hjälper:
•Sätt ena sidan av bandstiftet i hållet
•Tryck gummit in mot boetten samtidigt
•Tryck in med bandverktyget den andra sidan av bandstiftet
•Styr det mot det andra hållet på insidan av bandhornet
•Skulle inte gummit sitta 100% runtom boetten direkt då går det smidigt att trycka till det tills det ”kramar om” boetten utan att orsaka några skador

Och använd gärna original bandstiften som följer med klockan.

Det är något mycket trevligt du har att se fram emot🤩

Det är enkelt att sätta dit gummibandet utan att repa klockan. Men skulle man missa då kan man lätt skada klockan.

I fall det hjälper:
•Sätt ena sidan av bandstiftet i hållet
•Tryck gummit in mot boetten samtidigt
•Tryck in med bandverktyget den andra sidan av bandstiftet
•Styr det mot det andra hållet på insidan av bandhornet
•Skulle inte gummit sitta 100% runtom boetten direkt då går det smidigt att trycka till det tills det ”kramar om” boetten utan att orsaka några skador

Och använd gärna original bandstiften som följer med klockan.
Stort tack för svar! Låter som att det ändå är normalt förfarande att få på det, men att få av sen då? Finns det glipor på undersidan av banden ni har eller måste man in med smalast möjliga verktyg? Känns lite kymigt att bända mot bandhorn i plast om bandet också är lite stelt när man vill få av det igen.

edit. Såg nu att @Dr. D också svarat, känns tryggt att det ändå är skapligt stabil boett. Återkommer med bilder när jag är med i klubben på riktigt!

Stort tack för svar! Låter som att det ändå är normalt förfarande att få på det, men att få av sen då? Finns det glipor på undersidan av banden ni har eller måste man in med smalast möjliga verktyg? Känns lite kymigt att bända mot bandhorn i plast om bandet också är lite stelt när man vill få av det igen.
Läs mitt svar 😊

Dåså! Min ömma moder fick i uppdrag att besöka butiken i Bryssel när hon var där för att springa halvmara. Hon klarade uppdraget med beröm. Trevlig liten grej! Lite otur med centreringen av tachy-skalan, men verkar ju inte så ovanligt. Armbandet vänt enligt instruktion i tråden.
F808BEE3-8B64-418E-BFE7-FCDD14D54084.jpeg

82F2742D-4295-4668-A831-986380805D67.jpeg

C317FA04-0269-443B-9AA7-F9EE017E78EB.jpeg

3BB7E923-5A77-43E7-A6F3-A7C1A09EE224.jpeg

Någon som handlat härifrån?
En polare köpte tyvärr därifrån härom dagen (utan att fråga mig först, fick reda på det efteråt 😂).

Håller med övriga att det mest troligen är scam. Bad polaren hålla mig uppdaterad om hur det går, så jag kan skriva här ifall han lyckas få hem något. Han betalade med PayPal så kanske kan underlätta ifall han blir blåst.
Återkoppling: ingenting dök upp och polaren fick pengarna åter från PayPal. Nu har han lovat att fråga mig innan han beställer något nästa gång, speciellt när dealen är för bra för att vara sann 😄

Återkoppling: ingenting dök upp och polaren fick pengarna åter från PayPal. Nu har han lovat att fråga mig innan han beställer något nästa gång, speciellt när dealen är för bra för att vara sann 😄
… för att idag få klockan i brevlådan! 😂 Har bett honom se ifall den är fejk!

Besökte Swatch butiken i Amsterdam igår kring kl 15 och de hade inte en enda modell inne. Så även om trycket på Månswatcharna verkar ha lättat kan det ändå krävas lite tur för att kunna köpa.
Man behöver info när leverans kommer. I Berlin sa dom att dom får leverans vid 14 och folk brukar köa upp stund innan. Det här var tidigare på dagen så det var bara att strosa runt lite på KaDeWe (läs klämma på finare märken) tills runt 13.30. Kvittot stämplat 14.38 kan jag se. Gissar ändå att alla ex som kom in försvann ganska raskt. Det här var Swatch inne på KaDeWe, finns även en Swatch-butik några hundra meter bort på samma gata som också säljer dom. Leverans till bägge förstås med samma bud efter varann. Ett ex per person gällde, frugan var med och vi kom i samspråk med en stor tysk man med en DJ41. Han ville ha två ex, vi löste det med att frugan gick fram ihop med honom efter mig.

Senast ändrad:
Klickade hem ett gäng band via Aliexpress 😅
Gick på runt 127 kr inklusive frakt för ett band eftersom jag beställde tio stycken 💸

Tog runt tre veckor att få hem dem.

Bra passning, gummi och prisvärda. Enda minuset är att jag tror att det är size S. Önskar att de var lite längre 😅

IMG_4446.jpeg
IMG_4447.jpeg
IMG_4448.jpeg
IMG_4450.jpeg
IMG_4454.jpeg
IMG_4453.jpeg

Klickade hem ett gäng band via Aliexpress 😅
Gick på runt 127 kr inklusive frakt för ett band eftersom jag beställde tio stycken 💸

Tog runt tre veckor att få hem dem.

Bra passning, gummi och prisvärda. Enda minuset är att jag tror att det är size S. Önskar att de var lite längre 😅

IMG_4446.jpeg
IMG_4447.jpeg
IMG_4448.jpeg
IMG_4450.jpeg
IMG_4454.jpeg
IMG_4453.jpeg
Då kan man göra lite huvudräkning för ”lokala återförsäljare”…. 🙄

Tillbaka
Topp