• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

8515EF08-5BAA-4FF5-8893-C5F31D1B807E.jpeg

Snyggt band! Var har du köpt det?

Någon som vet hur tillgängligheten ser ut nu för tiden? Jag ska snart åka genom Danmark, Tyskland och Tjeckien. Tänkte att man kanske kunde plocka upp en på vägen någonstans.

Var tror ni att jag har bäst lycka?

Ifjol var det hetsigt, varenda tillfälle som gavs utomlands var det in i butiker och försöka lägga vantarna på en. Det gick som för så många andra, inget vidare. Ett år gick, intresset svalnade. MEN! Häromveckan traskade jag på NY’s gator och så slog det mig, ”hade ändå suttit fint med en…”.

Jag trodde hypen var över men ack så fel jag hade, morgonköer var tydligen fortfarande ett faktum. 4-5 butiker fanns listade på Swatch hemsida varav 2 av dem fick in veckovis batcher, 1 hade pausat leveranserna och 2 med dagliga leveranser; 5th Avenue där det bara var att vända i dörren men på Times Square gick det bättre. Jag gick på magkänslan, Saturnus, den jag velat ha sedan lanseringen. Kardborrebandet byttes ut igår, lirar inte alls med mig och det är opraktiskt. Summa summarum, en kul klocka i samlingen!

EFC0B44B-39FF-4722-994D-16A605CAC9F8.jpeg

Ifjol var det hetsigt, varenda tillfälle som gavs utomlands var det in i butiker och försöka lägga vantarna på en. Det gick som för så många andra, inget vidare. Ett år gick, intresset svalnade. MEN! Häromveckan traskade jag på NY’s gator och så slog det mig, ”hade ändå suttit fint med en…”.

Jag trodde hypen var över men ack så fel jag hade, morgonköer var tydligen fortfarande ett faktum. 4-5 butiker fanns listade på Swatch hemsida varav 2 av dem fick in veckovis batcher, 1 hade pausat leveranserna och 2 med dagliga leveranser; 5th Avenue där det bara var att vända i dörren men på Times Square gick det bättre. Jag gick på magkänslan, Saturnus, den jag velat ha sedan lanseringen. Kardborrebandet byttes ut igår, lirar inte alls med mig och det är opraktiskt. Summa summarum, en kul klocka i samlingen!

Vad kör du för band?

Precis hemkommen från NY och var inne i samtliga Swatch-butiker på Manhattan vid olika tillfällen under 10 dagar när jag hade vägarna förbi. Alla modeller utom Moon och Mercury (och Neptune på vissa) fanns tillgängliga vid vid varje besök inkl 5th. Köpte med mig Pluto, Mars och Jupiter till slut :)

Är ni nöja med kvalitén för priset?
Beror väl på hur man ser det. Det är för mig mest en kul grej, en plastklocka med lite funky stil. För 3 papp som jag gav kan du ju få en typ Maranez med Seikoverk, AR-glas, osv osv. Vad som är mest värt avseende kvalitet varierar ju. Jag tycker min Mars är värd att ha iaf, har alltid gillat Alaska-project-visarna.

Kul och höra! Funderar om jag ska slå till, men har inte riktigt kommit över tröskeln av det man läser att dem är lite ömtåliga
Det är vad det är, man får behandla dem som plastklockor. Glaset går väl säkert att polera just därför också. Men som sagt, mest en kul grej. Därmed sagt så är min för mig en väldigt kul grej och jag gillar den skarpt. Men förväntningarna bör vara proportionella. ;)

Sommarklocka! Band från Watchwear (originalbandet var lite för långt) 😊
Någon som vet hur tillgängligheten ser ut nu för tiden? Jag ska snart åka genom Danmark, Tyskland och Tjeckien. Tänkte att man kanske kunde plocka upp en på vägen någonstans.

Var tror ni att jag har bäst lycka?
Fick tag i denna på Blocket med kvitto. Inköpt i Köpenhamn 27/6 vid 13.30 tillsammans med en Saturnus, så det går nog att ha lite tur även om man inte är där vid öppning 🙏

Bilagor

• IMG_2843.jpg
    IMG_2843.jpg
    443.6 KB · Visningar: 24
Gillar det här bandet från Miros, mud. Dubbelt nylon två delat. Finns även med svart spänne - köptes till en annan klocka men brukar användas till de flesta andra med 20mm.

IMG_9963.jpeg
IMG_9962.jpeg
IMG_9961.jpeg
IMG_9964.jpeg
Det där gillade jag, snyggt! 😃
Enda anledningen att jag sålde min moonswatch var för att jag aldrig hittade något band som kändes rätt 😕

Tillbaka
Topp