• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

L på 18,7cm arm.
Löjligt bekväm, känns som en långärmad T-shirt. Värd 500:-?
Näpp men den här hobbyn är ju knasig 😂
IMG_6407.jpeg
IMG_6406.jpeg

Sugen på att köpa en moonswatch men vill gärna ha en av dom limiterade utgåvorna. Men hur tusan håller jag koll på vad som är vad? Eller är det så att dom nya olimiterade modellerna är likadana som dom tidigare limiterade?

Sugen på att köpa en moonswatch men vill gärna ha en av dom limiterade utgåvorna. Men hur tusan håller jag koll på vad som är vad? Eller är det så att dom nya olimiterade modellerna är likadana som dom tidigare limiterade?
Dessa är limited:
samt

Den sistnämnda har jag själv och är riktigt trevlig 🙂

Rätta mig gärna om någon vet bättre men så vitt jag förstått är ingen av Moonswatcharna limiterade, annat än de med guldkronografsekundvisare, Mission to Moonshine som såldes i utvalda butiker och under utvalda dagar och Super Blue Moonphase. Dock har det ju varit och är fortfarande knöligt att få tag i om man inte råkar vara i närheten av en swatchbutik.

Rätta mig gärna om någon vet bättre men så vitt jag förstått är ingen av Moonswatcharna limiterade, annat än de med guldkronografsekundvisare, Mission to Moonshine som såldes i utvalda butiker och under utvalda dagar och Super Blue Moonphase. Dock har det ju varit och är fortfarande knöligt att få tag i om man inte råkar vara i närheten av en swatchbutik.
Sant.
Det står på hemsidan i beskrivningen för varje klocka om den är olimiterad/obegränsad och att den säljs bara i några utvalda butiker.

• Like
Reactions: Hed
Är det inte bättre att du köper en du gillar istället för att köpa en limiterad 😀?

Absolut är det så. Vad är det för något man gillar då? Ska vi begränsa oss till det estetiska som du kanske menar? Eller finns det fler faktorer?

Varför ligger din första bil dig nära hjärtat? Den där teckningen som du fick av barnen? Eller din partner, varför är hen vackrast i världen?

Som svar på din fråga. Dom limiterade är dels en investering. Sen är känslan av att något som finns i en begränsad upplaga starkt förknippad till vad vi gillar. Tror den absoluta majoriteten här (ink du) på klocksnack är överens om det.

Men du kanske bara såg en möjlighet att vara lustig? ;)

Absolut är det så. Vad är det för något man gillar då? Ska vi begränsa oss till det estetiska som du kanske menar? Eller finns det fler faktorer?

Varför ligger din första bil dig nära hjärtat? Den där teckningen som du fick av barnen? Eller din partner, varför är hen vackrast i världen?

Som svar på din fråga. Dom limiterade är dels en investering. Sen är känslan av att något som finns i en begränsad upplaga starkt förknippad till vad vi gillar. Tror den absoluta majoriteten här (ink du) på klocksnack är överens om det.

Nä jag undrade mest - köper själv klockor för att jag gillar utseendet, historien bakom.

Man gillar ju olika och vad som styr vad man gillar... jag har bla. en vanlig Speedy Professional med hesalite och standardlänken som jag gillar mycket. jag gillar även det faktum att min bil har en mycket ovanlig kulör, ingen raritet i termer av biltyp men kulören, det kan gå månader utan att jag ser en likadan i samma kulör. Det gillar jag också.

Tillbaka
Topp