• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

IMG_1008.jpeg
Ed White med fel case och fel färg på tavlan?! Buu

Alltså denna är ju ändå ganska snygg tycker jag. Men när man hade förväntat sig en Ed White med raka luggar blir man ju sjukt besviken :(

IMG_1012.jpeg
IMG_1013.jpeg
IMG_1014.jpeg

Kan ha förståelse för det, men jag tycker att de vridna luggarna är betydligt snyggare. Den här får man försöka fiska upp när man har vägarna förbi en Swatchbutik. 🙂

Får inte fram butiker på Swatch hemsida, någon mer det buggar för?
Det är så för att Swatch har inga butiker i Sverige.
Byter du till ett annat land som t.ex. Frankrike så kan du se alla butiker i landet som säljer moonswatch.
Det går inte att se samtliga butiker i världen samtidigt.

Bilagor

• IMG_0072.png
    IMG_0072.png
    501.2 KB · Visningar: 4
Alltså denna är ju ändå ganska snygg tycker jag. Men när man hade förväntat sig en Ed White med raka luggar blir man ju sjukt besviken :(

IMG_1012.jpeg
IMG_1013.jpeg
IMG_1014.jpeg
Den är helt ok men varför kalla den Ed White? Finns inget som påminner, möjligen visarna (även om de är fel färg) och pricken över 90. Skulle de ens haft svart tavla på den 🙄

Det är så för att Swatch har inga butiker i Sverige.
Byter du till ett annat land som t.ex. Frankrike så kan du se alla butiker i landet som säljer moonswatch.
Det går inte att se samtliga butiker i världen samtidigt.
Jag förstår. Sökte endå på new york (kanske inte finns där..) och helt utan filter. Tack!

Något jag inte lade märke till innan jag såg denna bilden på Fratello var att Omega-logotypen är applicerad!

IMG_0815.jpeg
Lite rolig gimmick med 19 och 65 på subdailsen ändå.
Från Hodinkee: "The movement inside has been updated to count 19 hours and 65 minutes in total. That means the hour will only be counted every 65 minutes – weird. On top of that, the counters make a "lap of honor" (the brand's term) at the end of 64 minutes, where the top two hands make a full rotation before advancing."
:D

Den är helt ok men varför kalla den Ed White? Finns inget som påminner, möjligen visarna (även om de är fel färg) och pricken över 90. Skulle de ens haft svart tavla på den 🙄
Men DON bezel fanns redan på "originalkollektionen" så det är knappast något nytt.
Antar de bara använder Ed White som en säljtaktik?

1000005640.jpg

• Like
Reactions: PJO
Lite rolig gimmick med 19 och 65 på subdailsen ändå.
Från Hodinkee: "The movement inside has been updated to count 19 hours and 65 minutes in total. That means the hour will only be counted every 65 minutes – weird. On top of that, the counters make a "lap of honor" (the brand's term) at the end of 64 minutes, where the top two hands make a full rotation before advancing."
:D
Oj, de gick verkligen hela vägen! Trodde bara siffrorna var en gimmick som kändes lite skum. Men om de faktiskt stämmer så är det ju rätt häftigt! Men kanske lite ovant att läsa av 😅

@Leben

"6000 svar och 665.000 visningar i tråden talar sitt tydliga språk.
Helgerån eller "kul grej"?"

Spontant en "kul grej" men förstår att om man lutar mer åt vintage och original så förstår jag att det kan skava;
Hur kan ägarna profitera på detta sätt?
Vet inte om intresset för klockor utanför forum som detta blivit så mycket större tack var lanseringen?.
Vi som hänger här är ju nördar och så fort någon ny klocka /modell kommer ut vill vi dissikera den och diskutera den ner på molekylnivå.

(Marknadsavdelningen på Swatch ser det dock knappast som en "kul grej" som de hittade på under en AW.
Det ligger många timmar och research bakom lanseringen. Minns ni köerna?)
IMG_6964.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp