micke.
Basic
Det var väl på tiden, orginalbanden är ju inte mycket att ha.Verkar vara nya band på G om detta stämmer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var väl på tiden, orginalbanden är ju inte mycket att ha.Verkar vara nya band på G om detta stämmer
Kul, lade en beställningNu är banden här och kan köpas från Swatch hemsida
Klockarmband - Bioceramic MoonSwatch Kollektionen
Upptäck de högkvalitativa armbanden till klockorna i Bioceramic MoonSwatch Kollektionen. Finns att köpa online!www.swatch.com
Ska bli skoj och höra vad du tycker.Kul, lade en beställning
BeställtNu är banden här och kan köpas från Swatch hemsida
Upptäck de högkvalitativa armbanden till klockorna i Bioceramic MoonSwatch Kollektionen. Finns att köpa online!www.swatch.com
Usch, faketextil. Känns som det bör bli för styvt, synd.Nu är banden här och kan köpas från Swatch hemsida
Dom ser ganska snygga ut tycker jag! Men det känns som att det är stor risk att dom blir lite för styva?Nu är banden här och kan köpas från Swatch hemsida
Haha, det var en ny nivå. Lyfte ändå begreppet fake-läder ett snäpp.Usch, faketextil. Känns som det bör bli för styvt, synd.
Tycker de ser rätt bra ut. @Frontendarn Är det ngn stretch det eller helt stumt?
Bilder från Uhrforum;
Ser ju väldigt trevligt ut, beställde precis ett i storlek small till sambon som nästan drar dubbla varv med originalbandetNu har jag fått hem mitt nya MoonSwatch-band och här kommer några första tankar! Eftermiddag i januari innebär dåligt ljus så ha inte höga förväntningar på mina bilder
Bandet känns betydligt mjukare och mer följsamt än vad jag hade räknat med. Tillverkat i något slags gummi med en textur som tydligen ska likna texturen på en rymddräkt om jag tolkat det rätt. Det känns väldigt delikat och tjockleken går från 4,2 mm ned till endast 0.7 mm. Så känslan är absolut inte att det är ett av de mest robusta band man testat, men med tanke på att det sitter på en plastklocka så ligger väl båda lika illa till vid en olycka. Ett plus är att bandet smalnar av till 17 mm vilket gör att det känns betydligt lyxigare och genomarbetat jämfört med orignalbandet. Brytpunkten där de båda delarna möts sitter även perfekt under handleden och bandet följer därmed armen bra.
Jag valde storlek L som skulle passa handleder mellan 17–19 cm i omkrets. Min ligger precis i mitten på 18 cm och bandet sitter helt perfekt. Det är precis så att kardborren täcker hela den mjuka sidan. Vad man bör tänka på här är dock att den tunna delen där bandet viks ligger precis på gränsen för vart kardborren börjar. Så skulle man ha en mindre handled än 18 cm så innehär det dels att bandet behöver vikas på kardborren vilket antagligen kommer bli ganska klumpigt samt att den hårda delen av kardborren kommer gå längre än vad den mjuka delen är. Så här kanske det är bäst att gå ned en storlek. Tycker det är lite märkligt att det är markerat som 17 cm, men vissa kanske gillar att klockan hänger löst.
Färgen är väldig klar och efter att ha kört med de “klassiska” EM-banden som alla andra har så kan jag redan nu säga att jag föredrar detta. En detalj jag stört mig på andra band tidigare är att hårdvaran aldrig matchar boett, men köper man “rätt” färg här så får man även matchande hårdvara och det stillar mitt sinne i alla fall.
Nu får tiden avgöra hur bra banden är. 500 kr är i överkant för vad andra Swatch-band kostar och det rider nog lite på Omega-vågen. Men i relation till lyxigare varumärkes gummiband så är detta endast en bråkdel av kostnaden, så jag skulle gissa på att kvaliteten även är därefter. Kollar man på AM-band så ligger väl de vanligaste banden i FKM runt samma pris.
Så kort och gott, jag är väldigt nöjd än så länge!
Håller med, detta band borde verkligen varit det klockan kom på från start. Hoppas hon gillar detSer ju väldigt trevligt ut, beställde precis ett i storlek small till sambon som nästan drar dubbla varv med originalbandet
Hoppas på det bästa men vad jag kunnat se på olika sidor så kanske det här borde varit standard från början…om inte annat snyggare, även om 500kr för ett band från Swatch känns kraftigt i överkant.
Och hur är känlsan....?
Riktigt bra tycker jag. Följsamt och inte stelt alls som många befarade.Och hur är känlsan....?
Snyggt! Orange va coolt jag testade sun och moonNu har jag fått hem mitt nya MoonSwatch-band och här kommer några första tankar! Eftermiddag i januari innebär dåligt ljus så ha inte höga förväntningar på mina bilder
Bandet känns betydligt mjukare och mer följsamt än vad jag hade räknat med. Tillverkat i något slags gummi med en textur som tydligen ska likna texturen på en rymddräkt om jag tolkat det rätt. Det känns väldigt delikat och tjockleken går från 4,2 mm ned till endast 0.7 mm. Så känslan är absolut inte att det är ett av de mest robusta band man testat, men med tanke på att det sitter på en plastklocka så ligger väl båda lika illa till vid en olycka. Ett plus är att bandet smalnar av till 17 mm vilket gör att det känns betydligt lyxigare och genomarbetat jämfört med orignalbandet. Brytpunkten där de båda delarna möts sitter även perfekt under handleden och bandet följer därmed armen bra.
Jag valde storlek L som skulle passa handleder mellan 17–19 cm i omkrets. Min ligger precis i mitten på 18 cm och bandet sitter helt perfekt. Det är precis så att kardborren täcker hela den mjuka sidan. Vad man bör tänka på här är dock att den tunna delen där bandet viks ligger precis på gränsen för vart kardborren börjar. Så skulle man ha en mindre handled än 18 cm så innehär det dels att bandet behöver vikas på kardborren vilket antagligen kommer bli ganska klumpigt samt att den hårda delen av kardborren kommer gå längre än vad den mjuka delen är. Så här kanske det är bäst att gå ned en storlek. Tycker det är lite märkligt att det är markerat som 17 cm, men vissa kanske gillar att klockan hänger löst.
Färgen är väldig klar och efter att ha kört med de “klassiska” EM-banden som alla andra har så kan jag redan nu säga att jag föredrar detta. En detalj jag stört mig på andra band tidigare är att hårdvaran aldrig matchar boett, men köper man “rätt” färg här så får man även matchande hårdvara och det stillar mitt sinne i alla fall.
Nu får tiden avgöra hur bra banden är. 500 kr är i överkant för vad andra Swatch-band kostar och det rider nog lite på Omega-vågen. Men i relation till lyxigare varumärkes gummiband så är detta endast en bråkdel av kostnaden, så jag skulle gissa på att kvaliteten även är därefter. Kollar man på AM-band så ligger väl de vanligaste banden i FKM runt samma pris.
Så kort och gott, jag är väldigt nöjd än så länge!
Snyggt! Lade till den i min Titta Senare-lista så ska se till att se den sen när jag har en stund överOch jag fick också hem två av de nya MoonSwatch banden sun och moon - gjorde en video på dem
Toppen - uppskattas hoppas du gillar den! Försökte mix and matcha banden lite säg till om jag ska testa någon mer komboSnyggt! Lade till den i min Titta Senare-lista så ska se till att se den sen när jag har en stund över