• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Fick några bilder från Amsterdam.

Bilagor

• 5EEF77F3-A5A6-4250-A244-9B6F9465B7EC.jpeg
    5EEF77F3-A5A6-4250-A244-9B6F9465B7EC.jpeg
    1,001.2 KB · Visningar: 15
  • F1A7CF84-C00F-44BA-9DFC-CC0617536234.jpeg
    F1A7CF84-C00F-44BA-9DFC-CC0617536234.jpeg
    876.6 KB · Visningar: 20
Detta är en PR kampanj av dess like.. enligt twitter så släpper butikerna 100-150 klockor/butik och med 11 utföranden så innebär det cirka 10-12 klockor av varje ref per butik…

vi lär se några sjuka priser kommande dagarna..
Och kampanjen sköter sig själv... Bara skicka bilder och klockor till några klockmedier/influencers så gör vi andra resten. Men det är riktigt bra av Omega som stjäl showen helt, innan den ens börjat i Geneve nästa vecka. Först Omega Days och nu det här. Vem fan kommer bry sig om en GMT-Coke som de flesta ändå inte kan köpa ;)

Och tokpriser på andrahandsmarknaden för plastklockorna blir ju inget annat än ett direkt hån mot andra tillverkare och gråhandlare när de sen släpper på för allt vad tygen håller i sina nätshopar.

Vilken hype! Det här är ju faktiskt helt galet och jag tror tyvärr det blir väldigt svårt att få tag på en till list innan sommaren. Om det är så här många galningar som köar utanför butikerna så kan ni tänka er hur många som kommer sitta redo på hemsidan när de släpps där. Kommer ta slut på 10 sekunder.

Ja detta blev som jag skrev i min första post verkligen inte som jag hade föreställt mig. Helt galen hype. Kan iofs ändå tycka det är mystiskt åå ett sätt för utanför WIS kretsen så är det väl egentligen inte så många som har koll på/intresse av en speed master i sig. Eller en specialutgåva av Swatch. Det har ju funnits många. Vad är grejen egentligen? Om jag skiter i att jag själv inte uppskattar konceptet så hajar jag ändå inte. Min 18åring tex som ändå ärvt liiite klockintresse och är allmänt trendintresserad är ju bedövande likgiltig tex. Var kommer dessa massor ifrån?
Omega är väl det mest kända klockmärket förutom Rolex utanför WIS-sfären så jag är faktiskt inte ett dugg förvånad över tjurrusningen.
Väletablerade varumärken säljer, särskilt när det är "billigt". Sen om det står Pruttkudde eller Speedmaster på tavlan spelar uppenbarligen mindre roll för stora massan.

Omega är väl det mest kända klockmärket förutom Rolex utanför WIS-sfären så jag är faktiskt inte ett dugg förvånad över tjurrusningen.
Väletablerade varumärken säljer, särskilt när det är "billigt". Sen om det står Pruttkudde eller Speedmaster på tavlan spelar uppenbarligen mindre roll för stora massan.
Ja, kolla H&Ms samarbeten med Lagerfeldt osv. Det blev ju galet.

Verkar bli största succen någonsin för omega om intresset håller i sig tills klockorna blir tillgängliga i stora volymer online. Lite lustigt att receptet var en plastklocka för 3500 som i dom flesta fall kommer att hamna i soptunnan inom 3 år. 😂
Var har du läst att de kommer säljas online?

Flickvännen som bor i Amsterdam drog förbi butiken idag i ett försök att få tag på Moon och Mars. Tyvärr, får det bli att vänta tills den släpps online för min del :)
0D8BCBE7-E510-4A91-9030-69FD90681E20.jpeg

Går bra för @Wasabi i Paris tydligen.... 😬

Du har nog en poäng i att det kanske är skitsamma att det råkar vara speedy. Omega som varumärke räcker kanske för att dra försäljning.

• Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp