Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns inte en enda likhet mellan komposit caset på moonswatch och ceramic caset på en darkside så diskussionen dessa klockor emellan blir ju helt avigMycket snack om ”plastklocka” Många märken gör ju composit/ceramic klockor, Omegas egna ”Dark side of the moon” tex.
Haha, tittar mest Lynch för tillfället men att världsekonomin spricker inom kort känns väl inte helt orimligt?Gissar att du inte ogärna kollar på Sci-Fi filmer också?
Och kampanjen sköter sig själv... Bara skicka bilder och klockor till några klockmedier/influencers så gör vi andra resten. Men det är riktigt bra av Omega som stjäl showen helt, innan den ens börjat i Geneve nästa vecka. Först Omega Days och nu det här. Vem fan kommer bry sig om en GMT-Coke som de flesta ändå inte kan köpaDetta är en PR kampanj av dess like.. enligt twitter så släpper butikerna 100-150 klockor/butik och med 11 utföranden så innebär det cirka 10-12 klockor av varje ref per butik…
vi lär se några sjuka priser kommande dagarna..
Omega är väl det mest kända klockmärket förutom Rolex utanför WIS-sfären så jag är faktiskt inte ett dugg förvånad över tjurrusningen.Ja detta blev som jag skrev i min första post verkligen inte som jag hade föreställt mig. Helt galen hype. Kan iofs ändå tycka det är mystiskt åå ett sätt för utanför WIS kretsen så är det väl egentligen inte så många som har koll på/intresse av en speed master i sig. Eller en specialutgåva av Swatch. Det har ju funnits många. Vad är grejen egentligen? Om jag skiter i att jag själv inte uppskattar konceptet så hajar jag ändå inte. Min 18åring tex som ändå ärvt liiite klockintresse och är allmänt trendintresserad är ju bedövande likgiltig tex. Var kommer dessa massor ifrån?
Likheten är ju att det inte är metall ni någon av dom.Det finns inte en enda likhet mellan komposit caset på moonswatch och ceramic caset på en darkside så diskussionen dessa klockor emellan blir ju helt avig
Ja, kolla H&Ms samarbeten med Lagerfeldt osv. Det blev ju galet.Omega är väl det mest kända klockmärket förutom Rolex utanför WIS-sfären så jag är faktiskt inte ett dugg förvånad över tjurrusningen.
Väletablerade varumärken säljer, särskilt när det är "billigt". Sen om det står Pruttkudde eller Speedmaster på tavlan spelar uppenbarligen mindre roll för stora massan.
Japp, har sett någon innan nämna just den liknelsen, ganska spot on. Spelade ju ingen roll att det var H&M-kvalle på grejerna liksom.Ja, kolla H&Ms samarbeten med Lagerfeldt osv. Det blev ju galet.
Första gången jag såg en bild swisha förbi i flödet tänkte jag "Ah, någon ny limited edition speedmaster från Omega. Ovanligt..." och scrollade vidare.Oj. Hade inte fattat att de skulle vara så överkomliga i pris. Inte konstigt att det blir tjurrusning då.
Var har du läst att de kommer säljas online?Verkar bli största succen någonsin för omega om intresset håller i sig tills klockorna blir tillgängliga i stora volymer online. Lite lustigt att receptet var en plastklocka för 3500 som i dom flesta fall kommer att hamna i soptunnan inom 3 år.
Infon kommer från Swatch själva men ingen verkar veta när det kommer ske.Var har du läst att de kommer säljas online?
Känns inte som Australien.Mer från släppet i Australien: https://www.instagram.com/reel/CbjyYupg9XA/?utm_medium=copy_link
Står på många platser, till exempel Swatch svar i den här tråden;Var har du läst att de kommer säljas online?
Min bror utanför Swatch i Dubai
Dom valde att inte öppna butiken alls.
Börjar vända till en PR mässig mardröm.Mm, en vän i Shanghai skulle försöka för min skull. Tyvärr valde butikerna att inte öppna alls p.g.a. allt folk och restriktioner mot Covid.
Sjuk hype...
Du har nog en poäng i att det kanske är skitsamma att det råkar vara speedy. Omega som varumärke räcker kanske för att dra försäljning.Omega är väl det mest kända klockmärket förutom Rolex utanför WIS-sfären så jag är faktiskt inte ett dugg förvånad över tjurrusningen.
Väletablerade varumärken säljer, särskilt när det är "billigt". Sen om det står Pruttkudde eller Speedmaster på tavlan spelar uppenbarligen mindre roll för stora massan.
Jo om du tänker att det är den enda skillnaden så stämmer det ju.Jo men så får du betala 100k extra för en lite annorlunda blandning i compositen oxå.
Stege med sig till affären, helt normaltFlickvännen som bor i Amsterdam drog förbi butiken idag i ett försök att få tag på Moon och Mars. Tyvärr, får det bli att vänta tills den släpps online för min del
Jag hoppas att de snabbt kör på med onlineförsäljning istället.Börjar vända till en PR mässig mardröm.
Skulle säga det motsatta, risken för att folk börjar hoarda blir rätt stor. Bättre om man kör via butik initiallt är nog säkrare i längden.Jag hoppas att de snabbt kör på med onlineförsäljning istället.
Det har ju bevisligen inte gått jättesmidigt hittills, men visst. Det finns för och nackdelar.Skulle säga det motsatta, risken för att folk börjar hoarda blir rätt stor. Bättre om man kör via butik initiallt är nog säkrare i längden.