• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

fick precis svar från en vän i Bangkok att Swatch Thailand ställer in all försäljning av Moonswatch pga säkerhetsskäl. Stackars alla thaiare som har köat i 24h…

Bilagor

• E213912A-F333-4440-835E-7C285E4C6D8B.jpeg
    E213912A-F333-4440-835E-7C285E4C6D8B.jpeg
    154.3 KB · Visningar: 7
Jag hade varit skapligt sur om jag hade ägt en riktig speedmaster idag.. men visst två helt olika klockor :)

snyggast tycker jag är mission to saturn (bruna) men mest hype blir ju säkert Uranus eftersom allt som är babyblått går upp 10 000%..
Sur? Haha

Denna kommer folk som äger en speedmaster köpa samt de som inte har råd med en speedmaster, lysande PR

Det här är ju det sjukaste jag sett! Stackars alla som står och köar i timmar för en plastklocka som senare blir tillgänglig online! Sedan när de väl kommer in så finns det väl bara den rosa kvar🤣

Själv ska jag ut i skogen (med en stålklocka) och njuta av ensamheten och avsaknad av köer, thank god🌳✌️

Jag hade varit skapligt sur om jag hade ägt en riktig speedmaster idag.. men visst två helt olika klockor :)

snyggast tycker jag är mission to saturn (bruna) men mest hype blir ju säkert Uranus eftersom allt som är babyblått går upp 10 000%..
Jag äger en Speedy och jag är inte sur, tvärtom är det kul att intresset nu kommer att öka avsevärt. Speedyn blir den där holy grailen för många efter att de ägt plastklockekopian.

Som jag skrev tidigare, jag tycker det är ett kul släpp och kan tänka mig köpa en själv men folk är fan inte kloka.

Sura kommer de att bli som nu är så ängsliga att de betalar lika mycket som en begad Speedy kostar för en Moonswatch för att sen se sina polare plocka ut den för 2500kr månaden efter. 😅

Nästa fråga blir hur tillgängligheten online kommer se ut. Swatch säljer ofta ut relativt nya modeller och få går åter i produktion efter det, trots att de inte är limiterade. Jag tror det kommer bli otroligt svårt att lägga vantarna på en MoonSwatch till listpris framöver.

Säger en hel del om människan 🙃
Det här är ju det sjukaste jag sett! Stackars alla som står och köar i timmar för en plastklocka som senare blir tillgänglig online! Sedan när de väl kommer in så finns det väl bara den rosa kvar🤣

Själv ska jag ut i skogen (med en stålklocka) och njuta av ensamheten och avsaknad av köer, thank god🌳✌️
Det är ju endast den Rosa man vill ha

Nästa fråga blir hur tillgängligheten online kommer se ut. Swatch säljer ofta ut relativt nya modeller och få går åter i produktion efter det, trots att de inte är limiterade. Jag tror det kommer bli otroligt svårt att lägga vantarna på en MoonSwatch till listpris framöver.
Som jag skrev tidigare i tråden så skulle det inte vara chockerande om det blir samma som Playstation 5, dvs fortfarande svårt att få tag i ett år efter "release".

Jag älskar det här. Snart spricker klockbubblan tillsammans med världsekonomin. Det sista vi får se är hur en plastklocka efterfrågas lika hårt som en rolex, priset spelar ingen roll, inte heller kvaliteten. På urtavlan står det dock Omega och det är den riktiga vinnaren… i en månad till i alla fall, innan allt blir till ingenting. Poetiskt.

Tillbaka
Topp