• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Finns några på Chrono24 nu..... priserna 😅
Screenshot_20220326-125638_Chrono24.jpg
Bukten svämmar över, finns några BIN runt 5-6k just nu. Kanske 3k ish innan kvällen, vem vet...

Sett från ett supply chain perspektiv ser jag inga konstigheter. Skulle som producent av valfri produkt aldrig producera mer än vad jag tror vore rimligt att kunna hålla i lager och i balans med mina andra produktlinjer.
Ser inte heller några konstigheter med marknadsföringen. Detta släppet hade likväl kunnat bli en flopp.

Hur upplever du att det är på kundens bekostnad? Vad har hen förlorat? Förutom sin värdighet i att bråka om en plastbit på EUR250
Med tanke på vad som händer i världen idag är detta ett i-landsproblem.
Jaså fast jag tror att det vore rimligt ur ett supply chain-perspektiv att producera miljarder klockor som riskerar att bli osålda och tar upp värdefullt lagerutrymme. Det har jag lärt mig på högskolan. Tröttsamt med halmgubbar.

Tisdagsflödet på Insta kommer onekligen att vara färgglatt.

Ligger förresten en på Tratten nu - om nån vill köpa ”svenskt”. 15k/30k köp nu. :rolleyes:

EDIT
Nvm. Helt off i mitt game.

Jaså fast jag tror att det vore rimligt ur ett supply chain-perspektiv att producera miljarder klockor som riskerar att bli osålda och tar upp värdefullt lagerutrymme. Det har jag lärt mig på högskolan. Tröttsamt med halmgubbar.
Säger du inte emot dig själv nu? Det finns knappast något som förespråkar att binda tillgångar i lagerkostnader och osålda inventarier.

Hmmm hypen om moonswatch dödar lite mitt intresse. Man får lite avsmak. :(

Folk är inte kloka. Jag har stått i en sån lång kö en enda gång i mitt liv. Det var typ 90-91 och när stadium/inter sport eller vad det var i globen centrum sålde ett par Nike för 1kr. Kö i hela centrumet. Fick inga såklart.

Aldrig mer en del av pöbeln, var mitt löfte då.

Kanske köper sen när allt chillat ner dock. 😀

Hmmm hypen om moonswatch dödar lite mitt intresse. Man får lite avsmak. :(

Folk är inte kloka. Jag har stått i en sån lång kö en enda gång i mitt liv. Det var typ 90-91 och när stadium/inter sport eller vad det var i globen centrum sålde ett par Nike för 1kr. Kö i hela centrumet. Fick inga såklart.

Aldrig mer en del av pöbeln, var mitt löfte då.

Kanske köper sen när allt chillat ner dock. 😀
Ja, man skulle nästan känna sig lite som en ”vinnare bland byfånar” att bära en nu efter detta spektakel…

Vad är det som pågår? Sa de inte att detta inte är limiterad på något sätt och att de släpper klockorna online snart?

Med tanke på hur många av de som varit där och köat verkar vara ungdomar/kids som handlar pga hypen så undrar jag hur länge de kommer behålla klockorna. Är det inte coolt längre om någon månad?

Någon som har koll hur det funkar med sneakers och sånt?

Tillbaka
Topp