• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Ett till inlägg som visar att den blå färgar av sig :eek:
Screenshot_20220328-074223_Instagram.jpg

Fy vad fattigt utfört. Älskar plastklockor i övrigt (förlåt Greta!) men skönt att jag aldrig någonsin vill äga ett stycke överhajpat skit.

• Like
Reactions: PNM
Ett till inlägg som visar att den blå färgar av sig :eek:
Screenshot_20220328-074223_Instagram.jpg
Här är original inlägget:

Någon annan som har råkat ut för det eller är det kanske bara hans som är ett måndags ex?

Här är original inlägget:

Någon annan som har råkat ut för det eller är det kanske bara hans som är ett måndags ex?

Enl vad jag har förstått så hat Swatch använt sig av det materialet tidigare (och de tillverkar väldigt stora volymer) så jag skulle inte oroa mig för detta.

Vill verkligen inte paja någons entusiasm i tråden, och jag tycker själv klockan verkar lite rolig. Men min kusin köpte en Italien, han bor på Sardinien men var på besök på fastlandet och passade på. Han är inte speciellt klockintresserad utöver att han har sin bortgågna pappas Rolex Datejust på armen.

Enligt honom är klockan inget vidare. Den är superlätt, känns otrolig billig och är mer leksak än klocka. Glaset är plast (vissa skriver annat), och när han bär den i värme så får han ett märke på armen från baksidan i svag färg från klockan. Den tickar dessutom otroligt högt enligt honom. Förpackningen var i papper. Han var missnöjd med köpet och tyckte inte den var värd priset, som han sa så kanske absolut max halva priset. Armbandet till den "Mån varianten i svart" var i ett superbilligt material och satt som skit.

Så nu kanske ni vet lite mer, och kan avakta till ni faktiskt provat den på armen och inte köper grisen i säcken ;) Eller lägga på någon lax och köpa en Bulova MoonWatch, det skulle han göra när han sålt denna.

-.jpg

Senast ändrad:
Vill verkligen inte paja någons entusiasm i tråden, och jag tycker själv klockan verkar lite rolig. Men min kusin köpte en Italien, han bor på Sardinien men var på besök på fastlandet och passade på. Han är inte speciellt klockintresserad utöver att han har sin bortgågna pappas Rolex Datejust på armen.

Enligt honom är klockan inget vidare. Den är superlätt, känns otrolig billig och är mer leksak än klocka. Glaset är plast (vissa skriver annat), och när han bär den i värme så får han ett märke på armen från baksidan i svag färg från klockan. Den tickar dessutom otroligt högt enligt honom. Förpackningen var i papper. Han var missnöjd med köpet och tyckte inte den var värd priset, som han sa så kanske halva priset. Armbandet till den "Mån varianten i svart" var i ett superbilligt material och satt som skit.

Så nu kanske ni vet lite mer, och kan avakta till ni faktiskt provat den på armen och inte köper grisen i säcken ;) Eller lägga på någon lax och köpa en Bulova MoonWatch, det skulle han göra när han sålt denna.

-.jpg
Om man inte förstår att en plastklocka är gjord i plast förstår jag att man blir besviken.

Enligt honom är klockan inget vidare. Den är superlätt, känns otrolig billig och är mer leksak än klocka. Glaset är plast (vissa skriver annat), och när han bär den i värme så får han ett märke på armen från baksidan i svag färg från klockan. Den tickar dessutom otroligt högt enligt honom. Förpackningen var i papper. Han var missnöjd med köpet och tyckte inte den var värd priset, som han sa så kanske halva priset. Armbandet till den "Mån varianten i svart" var i ett superbilligt material och satt som skit.

-.jpg
Kan förstå kommentaren, om man inte är så intresserad av klockor och vet så mkt om Swatch men sett hypen så kommer man defintivt bli besviken. Kör på T&T som verkar ha mer en ”it is what it is” inställning.…..tyckte f ö att denna var bra
81DF2B54-4F1D-44B0-8C9C-52598C5C14CE.jpeg

Skillnad på plast och plast tänker jag. En G-shock kan ju ändå ha en relativt hög kvalitetskänsla även om det är plast.
Känns klockan som något man får i flingpaketet så är det ju inte lika roligt.
Trode G-shock var gummi/silikon. Olika modeller så inte så relevant. Att vikt hänger ihop med kvalitet är en av de dummare åsikterna. Folk som tycker titan och RM känns billiga...

Trode G-shock var gummi/silikon. Olika modeller så inte så relevant. Att vikt hänger ihop med kvalitet är en av de dummare åsikterna. Folk som tycker titan och RM känns billiga...
Ja men sedan är ju Swatch lite luriga också. Bioceramic liksom, för en oinsatt så låter det ju ändå rätt bra men känns klockan som klockorna på bilden nedan så förstår jag att man känner sig lite besviken.

s-l1600.jpg

Ja men sedan är ju Swatch lite luriga också. Bioceramic liksom, för en oinsatt så låter det ju ändå rätt bra men känns klockan som klockorna på bilden nedan så förstår jag att man känner sig lite besviken.

s-l1600.jpg
Det är som att säga att en klocka i titanium känns billig ijmf med stål, bara för att en Platinum ring är tyngre än guld betyder inte alltid att lättare är sämre.

Senast ändrad:
Det är som att säga att en klocka i titanium känns billig ijmf med stål sport bara för att en Platinum ring är tyngre än guld.
Haha vad snackar du om?

Det enda jag säger är att jag kan förstå att vissa känner sig besvikna med klockan när Swatch gör en sak av Bioceramic och klockan sedan har tvivelaktig kvalitet med boett som färgar av sig och känns allmänt plastig i nivå med mycket billigare klockor.

Vikt har inte med saken att göra. Att den skulle vara lätt förstod nog alla.

Det ska fan gå långt när man självmant tältar utanför en butik för att då köpa en 250€ Swatch 😆
Vad kommer härnäst?

Haha vad snackar du om?

Det enda jag säger är att jag kan förstå att vissa känner sig besvikna med klockan när Swatch gör en sak av Bioceramic och klockan sedan har tvivelaktig kvalitet med boett som färgar av sig och känns allmänt plastig i nivå med mycket billigare klockor.

Vikt har inte med saken att göra. Att den skulle vara lätt förstod nog alla.
Har sett ett inlägg där den färgat av sig och ett inlägg ovan att den skall kännas lätt och plastig. Knappast någon större katastrof eller bekräftad sanning.
Som sagt it is what it is och man får vad man betalar för.

Enligt honom är klockan inget vidare. Den är superlätt, känns otrolig billig och är mer leksak än klocka. Glaset är plast (vissa skriver annat), och när han bär den i värme så får han ett märke på armen från baksidan i svag färg från klockan. Den tickar dessutom otroligt högt enligt honom. Förpackningen var i papper. Han var missnöjd med köpet och tyckte inte den var värd priset, som han sa så kanske absolut max halva priset. Armbandet till den "Mån varianten i svart" var i ett superbilligt material och satt som skit.

-.jpg
Tråkigt men ändå väntat att den upplevs billig. Det är en billig klocka trots allt

-.jpg
Lite så mina förväntningar var efter att jag läste specifikationerna som Swatch släppte.
Så jag kommer knappast bli besviken.

Precis som han säger, det är en leksak.
Jag jämför dessa med Funko Pop-figurer. En kul grej som inte ska tas på allvar, så jag kommer fortfarande köpa en när möjligheten finns.
Men bra att folk är ärliga med sina upplevelser, även om jag inte riktigt kan förstå hur folk kunde förvänta sig mer?

Tillbaka
Topp