Ett till inlägg som visar att den blå färgar av sig
Fy vad fattigt utfört. Älskar plastklockor i övrigt (förlåt Greta!) men skönt att jag aldrig någonsin vill äga ett stycke överhajpat skit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett till inlägg som visar att den blå färgar av sig
Här är original inlägget:Ett till inlägg som visar att den blå färgar av sig
Stainmaster.Ett till inlägg som visar att den blå färgar av sig
Tänk vilken upplevelse att få äkta färg på sig från Omega .Ett till inlägg som visar att den blå färgar av sig
Vad hade du förväntat dig av en plastklocka?Provade ingen men ser väldigt plastiga ut, var intresserad innan jag såg dem i verkligheten.
Tror att folk glömmer bort att det är en Swatch, inte en Omega.Vad hade du förväntat dig av en plastklocka?
Hmm en post där det färgat av sig….. Som BB925 silver när samma post florerade kors och tvärs som att det var ett utbrett problem.Vad hade du förväntat dig av en plastklocka?
Här är original inlägget:
Omega x Swatch Moonswatch | Crystal upon unboxing had scratches all over it | Facebook
Crystal upon unboxing had scratches all over it. And the dye on the planet seems to leak into your skin. Honestly the watch feels super super super cheap. It is super cheap but not worth $260USD. A...www.facebook.com
Någon annan som har råkat ut för det eller är det kanske bara hans som är ett måndags ex?
Feskarn har ju också curved, borde funka fint med det också väl?Ebay. "strapsonly", men finns ett gäng band som passar Speedyn. Horus och wristbuddys till exempel!
Hittills ingen i trådenNågon här som fick tag på en klocka?
Min kran gick och drack kaffe när han såg kön. Jag tyckte han var ambitiös som skulle köa en halvtimme åt migNågon här som fick tag på en klocka?
Om man inte förstår att en plastklocka är gjord i plast förstår jag att man blir besviken.Vill verkligen inte paja någons entusiasm i tråden, och jag tycker själv klockan verkar lite rolig. Men min kusin köpte en Italien, han bor på Sardinien men var på besök på fastlandet och passade på. Han är inte speciellt klockintresserad utöver att han har sin bortgågna pappas Rolex Datejust på armen.
Enligt honom är klockan inget vidare. Den är superlätt, känns otrolig billig och är mer leksak än klocka. Glaset är plast (vissa skriver annat), och när han bär den i värme så får han ett märke på armen från baksidan i svag färg från klockan. Den tickar dessutom otroligt högt enligt honom. Förpackningen var i papper. Han var missnöjd med köpet och tyckte inte den var värd priset, som han sa så kanske halva priset. Armbandet till den "Mån varianten i svart" var i ett superbilligt material och satt som skit.
Så nu kanske ni vet lite mer, och kan avakta till ni faktiskt provat den på armen och inte köper grisen i säcken Eller lägga på någon lax och köpa en Bulova MoonWatch, det skulle han göra när han sålt denna.
Kan förstå kommentaren, om man inte är så intresserad av klockor och vet så mkt om Swatch men sett hypen så kommer man defintivt bli besviken. Kör på T&T som verkar ha mer en ”it is what it is” inställning.…..tyckte f ö att denna var braVill verkligen inte paja någons entusiasm i tråden, och jag tycker själv klockan verkar lite rolig. Men min kusin köpte en Italien, han bor på Sardinien men var på besök på fastlandet och passade på. Han är inte speciellt klockintresserad utöver att han har sin bortgågna pappas Rolex Datejust på armen.
Enligt honom är klockan inget vidare. Den är superlätt, känns otrolig billig och är mer leksak än klocka. Glaset är plast (vissa skriver annat), och när han bär den i värme så får han ett märke på armen från baksidan i svag färg från klockan. Den tickar dessutom otroligt högt enligt honom. Förpackningen var i papper. Han var missnöjd med köpet och tyckte inte den var värd priset, som han sa så kanske halva priset. Armbandet till den "Mån varianten i svart" var i ett superbilligt material och satt som skit.
Så nu kanske ni vet lite mer, och kan avakta till ni faktiskt provat den på armen och inte köper grisen i säcken Eller lägga på någon lax och köpa en Bulova MoonWatch, det skulle han göra när han sålt denna.
Skillnad på plast och plast tänker jag. En G-shock kan ju ändå ha en relativt hög kvalitetskänsla även om det är plast.Om man inte förstår att en plastklocka är gjord i plast förstår jag att man blir besviken.
Trode G-shock var gummi/silikon. Olika modeller så inte så relevant. Att vikt hänger ihop med kvalitet är en av de dummare åsikterna. Folk som tycker titan och RM känns billiga...Skillnad på plast och plast tänker jag. En G-shock kan ju ändå ha en relativt hög kvalitetskänsla även om det är plast.
Känns klockan som något man får i flingpaketet så är det ju inte lika roligt.
Ja men sedan är ju Swatch lite luriga också. Bioceramic liksom, för en oinsatt så låter det ju ändå rätt bra men känns klockan som klockorna på bilden nedan så förstår jag att man känner sig lite besviken.Trode G-shock var gummi/silikon. Olika modeller så inte så relevant. Att vikt hänger ihop med kvalitet är en av de dummare åsikterna. Folk som tycker titan och RM känns billiga...
Det är som att säga att en klocka i titanium känns billig ijmf med stål, bara för att en Platinum ring är tyngre än guld betyder inte alltid att lättare är sämre.Ja men sedan är ju Swatch lite luriga också. Bioceramic liksom, för en oinsatt så låter det ju ändå rätt bra men känns klockan som klockorna på bilden nedan så förstår jag att man känner sig lite besviken.
Haha vad snackar du om?Det är som att säga att en klocka i titanium känns billig ijmf med stål sport bara för att en Platinum ring är tyngre än guld.
Har sett ett inlägg där den färgat av sig och ett inlägg ovan att den skall kännas lätt och plastig. Knappast någon större katastrof eller bekräftad sanning.Haha vad snackar du om?
Det enda jag säger är att jag kan förstå att vissa känner sig besvikna med klockan när Swatch gör en sak av Bioceramic och klockan sedan har tvivelaktig kvalitet med boett som färgar av sig och känns allmänt plastig i nivå med mycket billigare klockor.
Vikt har inte med saken att göra. Att den skulle vara lätt förstod nog alla.
Tråkigt men ändå väntat att den upplevs billig. Det är en billig klocka trots alltVill verkligen inte paja någons entusiasm i tråden, och jag tycker själv klockan verkar lite rolig. Men min kusin köpte en Italien, han bor på Sardinien men var på besök på fastlandet och passade på. Han är inte speciellt klockintresserad utöver att han har sin bortgågna pappas Rolex Datejust på armen.
Enligt honom är klockan inget vidare. Den är superlätt, känns otrolig billig och är mer leksak än klocka. Glaset är plast (vissa skriver annat), och när han bär den i värme så får han ett märke på armen från baksidan i svag färg från klockan. Den tickar dessutom otroligt högt enligt honom. Förpackningen var i papper. Han var missnöjd med köpet och tyckte inte den var värd priset, som han sa så kanske absolut max halva priset. Armbandet till den "Mån varianten i svart" var i ett superbilligt material och satt som skit.
Fast campa i en kö för något som är hypat är väl knappast ett nytt fenomen?Det ska fan gå långt när man självmant tältar utanför en butik för att då köpa en 250€ Swatch
Vad kommer härnäst?
Lite så mina förväntningar var efter att jag läste specifikationerna som Swatch släppte.Vill verkligen inte paja någons entusiasm i tråden, och jag tycker själv klockan verkar lite rolig. Men min kusin köpte en Italien, han bor på Sardinien men var på besök på fastlandet och passade på. Han är inte speciellt klockintresserad utöver att han har sin bortgågna pappas Rolex Datejust på armen.
Enligt honom är klockan inget vidare. Den är superlätt, känns otrolig billig och är mer leksak än klocka. Glaset är plast (vissa skriver annat), och när han bär den i värme så får han ett märke på armen från baksidan i svag färg från klockan. Den tickar dessutom otroligt högt enligt honom. Förpackningen var i papper. Han var missnöjd med köpet och tyckte inte den var värd priset, som han sa så kanske absolut max halva priset. Armbandet till den "Mån varianten i svart" var i ett superbilligt material och satt som skit.
Fast campa i en kö för något som är hypat är väl knappast ett nytt fenomen?