För att dom är dumma i hövvet.Ja men dåså, varför håller folk på att muppa ur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att dom är dumma i hövvet.Ja men dåså, varför håller folk på att muppa ur?
Instämmer helt, ser egentligen ingen direkt förlust för dem. De enda som är sura är lite scalpers och de vanliga gnället från folk som känner sig "entitled".MoonSwatchen är en gateway till de tyngre grejerna.
För att dom helt enkelt är muppar.Ja men dåså, varför håller folk på att muppa ur?
Ja det kan jag hålla med om! Fast fan veta om det hade funkat...men som sagt... Betydligt roligare!Menar att Omega skulle släppt dessa under en egen flagg och kostat skjortan Hade varit coolt med ett kvalitets-släpp med detta tema..
Skapade precis en ”poll” för att se vilken MoonSwatch folk här på forumet har som favorit vilket blev raderat av moderator pga ”Tråd finns”. Kan någon länka? Har ej hittat en sådan tråd.
Eller för att det initialt var enbart butiksförsäljning i utvalda butiker och i begränsad volym?För att dom är dumma i hövvet.
I onsdags eller torsdags skrevs det här på KS om att klockorna inte var limiterade och kommer att finnas tillgängliga på fler inköpsställen framöver. Info kom från bla något Swatch Instagram. Läst samma på flera andra klocksidor så infon fanns där om man ville läsa.Eller för att det initialt var enbart butiksförsäljning i utvalda butiker och i begränsad volym?
Hade de sagt från början att de inom en vecka kommer finnas online i obegränsad upplaga..., så hade intresset blivit lika viralt? Knappast. Det där var ju info som kom fram i efterhand, när köerna redan var gigantiska. Och med det rum i etern.
Med tanke på hur andra stora märken hanterar köer och butiker, är det väl fullt rimligt att en del blir sjukt besvikna initialt, innan det var känt att den kommer finnas online inom kort.
Som det är nu är det ju bara att chilla lite.
Den som kan sin Porschehistoria vet att detta redan hänt. 924:an var i princip det du beskrev ovan och det som räddade Porsche från ruinens brant.Själv hoppas jag att Porsche äntligen tar sitt förnuft till fånga och förstår vilken marknadsmössig hit det skulle bli att lansera en 900älva i tolv olika roliga färger, med vag koncernens allt i allo tvålitersdiesel på 190 friska och till samma pris som en VW polo. Givetvis är motorn monterad fram med en kul hälsning till Skoda fans om hur nuftig bilen nu är med bagageutrymmet bak. Jag tror alla sportvagnsfreak skulle gå igång på det som en kul grej och jag tror alla som köper den bilen snart kommer vilja lägga 800k till för en Carrera S. Dessutom tror jag det kommer stärka Porsches varumärke.
Precis, jag förstår inte er som postar och skriver nu idag härinne som om denna nyhet bara ”nyss släppts”. Det stämmer inte.I onsdags eller torsdags skrevs det här på KS om att klockorna inte var limiterade och kommer att finnas tillgängliga på fler inköpsställen framöver. Info kom från bla något Swatch Instagram. Läst samma på flera andra klocksidor så infon fanns där om man ville läsa.
Men Fomo är en starkt drivande faktor i vårt samhälle tydligen. Och folk är korkade.
Håller med om det! Inte det jag reagerade på i inlägget.Att det är trist att väldigt många uteslutande vill tjäna pengar på klockor. Det har förstört mycket i hobbyn.
Fast det där är ju bara internettroll.
Nöjer mig med Speedmaster vs Skx007@SeikoZ
Har det kommit någon MoonSwatch vs SKX007 jämförelse än?
Njä. Inte en enda positiv kommentar och många beskrivningar av hur det var på plats.Fast det där är ju bara internettroll.
5 lök för ”mission to the moon”Bara av rent intresse, hur mycket hade ni kunnat tänkas lägga på en av dessa klockor?
Helt klart troll.Njä. Inte en enda positiv kommentar och många beskrivningar av hur det var på plats.
Bara fjantar som var på plats och är arga. De som misslyckades att tjäna lite pengar.Njä. Inte en enda positiv kommentar och många beskrivningar av hur det var på plats.
Kan ändå förstå att Swatch inte räknat med att folk ska köa i dygn för att köpa en klocka som inte är limiterad och snart kan köpas i webshop. Jag fattar iaf inte varför folk gör det. Kan tycka man får skylla sig själv om man gör det…
I Thailand öppnade de ju iofs inte ens (iaf ena) butikerna.Bara fjantar som var på plats och är arga. De som misslyckades att tjäna lite pengar.
Man fattar ju att de är besvikna, men samtidigt vet jag inte om jag tycker att det är Swatch ansvar att folk åkt dit och ”riskerat” sin hälsa. Känns ju uppenbart att många var där för att tjäna pengar för att de visste om hypen.
Ähh.. klart du kan.. det är inte Leffes Bilplåt vi snackar om. En klocka av välkänd modell med ”Omega” på tavlan för ett lägre pris än ett viklås i stål med samma branding och dom har 100 i lager per butik vid lansering? Kom igen..Kan ändå förstå att Swatch inte räknat med att folk ska köa i dygn för att köpa en klocka som inte är limiterad och snart kan köpas i webshop. Jag fattar iaf inte varför folk gör det. Kan tycka man får skylla sig själv om man gör det…
Antagligen för att Swatch historiskt släppt limiterade exemplar av varje serie utan att för den skull kalla dem limiterade eller numrera dem. Affärsmodellen är ex antal exemplar per modell och säsong och nya serier nästa år. Om detta samarbete är en one-off kan de säkert vara mer värda om 20 år inflationsjusterat än de vildaste flipparna på eBay tror de kan få ut…Kan ändå förstå att Swatch inte räknat med att folk ska köa i dygn för att köpa en klocka som inte är limiterad och snart kan köpas i webshop. Jag fattar iaf inte varför folk gör det. Kan tycka man får skylla sig själv om man gör det…
Nä.Ähh.. klart du kan.. det är inte Leffes Bilplåt vi snackar om. En klocka av välkänd modell med ”Omega” på tavlan för ett lägre pris än ett viklås i stål med samma branding och dom har 100 i lager per butik vid lansering? Kom igen..
Har avhandlats tidigare i tråden,Hur tror ni att detta kan komma att påverka priset på begagnade riktiga speedmasters? Och även övriga omega vintage klockor? Oförändrat?