Inte ett jota.Hur tror ni att detta kan komma att påverka priset på begagnade riktiga speedmasters? Och även övriga omega vintage klockor? Oförändrat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte ett jota.Hur tror ni att detta kan komma att påverka priset på begagnade riktiga speedmasters? Och även övriga omega vintage klockor? Oförändrat?
Mission to UranusRätt kreativt ändå att gömma sig inne på toaletter
1. Swatch borde väl rimligtvis vetat?Nä.
1. Man visste inte när man började köa att de hade 100 i lager.
2. Om man visste det hade det ju bara varit 50 i kö.
3. De kommer ju få in fler. Spelar väl ingen roll om man köper denna helg eller nästa. Eller i maj.
Nej jag fattar inte varför någon köar ett dygn för en plastklocka de kan köpa utan att köa snart.
En röding Max. Ungefär där kvaliteten är på en swatch.Bara av rent intresse, hur mycket hade ni kunnat tänkas lägga på en av dessa klockor?
Man får hoppas att Seabass inte dyker upp.Mission to Uranus
Kick his asss!Man får hoppas att Seabass inte dyker upp.
Listpris verkar vara rätt rimligt, inte mer i alla fall. Det är fortfarande en Swatch.Bara av rent intresse, hur mycket hade ni kunnat tänkas lägga på en av dessa klockor?
Oförändrat. Möjligen ökar detta intresset för Speedyn men den målgruppen som köper Moonswatchen är inte målgruppen för Speedy så tror inte på att efterfrågan ökar så mycket.Hur tror ni att detta kan komma att påverka priset på begagnade riktiga speedmasters? Och även övriga omega vintage klockor? Oförändrat?
Varför inte? Om intresset för omega ökar och utbudet detsamma borde väl ändå priserna gå upp eller ned om intresset skulle minska. Men så enkelt är det kanske inte..Inte ett jota.
Kort sikt, oförändrat. Lång sikt, oklart.Oförändrat. Möjligen ökar detta intresset för Speedyn men den målgruppen som köper Moonswatchen är inte målgruppen för Speedy så tror inte på att efterfrågan ökar så mycket.
Med den defintionen av limiterad är ju alla klockmodeller limiterade. Ingen modell tillverkas för evigt.Antagligen för att Swatch historiskt släppt limiterade exemplar av varje serie utan att för den skull kalla dem limiterade eller numrera dem. Affärsmodellen är ex antal exemplar per modell och säsong och nya serier nästa år. Om detta samarbete är en one-off kan de säkert vara mer värda om 20 år inflationsjusterat än de vildaste flipparna på eBay tror de kan få ut…
För de som vill ha en rolig sommarklocka är det bara att vänta ett par veckor och beställa den online.
Ja men ändå inte. Vad jag menar är att det är en skillnad mellan den typiska Swatch-modellen som lever en säsong och typ Speedmaster som lever kvar med mindre uppdateringar över decennier.Med den defintionen av limiterad är ju alla klockmodeller limiterade. Ingen modell tillverkas för evigt.
Ja, lång sikt möjligen upp. Tror ändå 90% av de som köper en Moonswatch inte är beredd att betala 70kkr+ för en ny Speedy idag men Moonswatchen triggar kanske igång ett intresse som gör att de om några år går för the real thing.Kort sikt, oförändrat. Lång sikt, oklart.
En kompis som stod i kön för mig i Berlin var bara 5-10 meter ifrån när de sålde slut :/ men de kom ut me en lista där de första 50 i kön fick skriva i vilken modell man ville ha. De sa att de kommer in om 3 veckor då får man mail och kan hämta klockan i butik… vi får se hur det går, trots att swatch har sagt inga preorders…Fortfarande ingen på forumet som fått tag på en?
Det är vad jag tror, tids nog blir vi alla varse.Varför inte? Om intresset för omega ökar och utbudet detsamma borde väl ändå priserna gå upp eller ned om intresset skulle minska. Men så enkelt är det kanske inte..
Redan kört, finns ju CasiOaks.När kommer AP x Swatch Swoak? Den skulle bli cool!
Ja och nej. Den följdes av 928 som skulle ersätta 911 vilket stoppades i sista stund. Efter det är du ju 911 som burit Porsches framgångar så ja det har hänt och det hade blivit katastrof om man inte vänt tillbaka till sina rötter. Även om moonswatch flåt jag menar 924 var en tillfällig framgång.Den som kan sin Porschehistoria vet att detta redan hänt. 924:an var i princip det du beskrev ovan och det som räddade Porsche från ruinens brant.
Inte en krona mer än vad de kostar i butikBara av rent intresse, hur mycket hade ni kunnat tänkas lägga på en av dessa klockor?
Nej den följdes av 944 och sedemera 928 och nej det hade inte funnits någon 911 idag utan dessa frontmotorporschar så din logik haltar lite. Numera är det ju dessutom hemska SUV:ar som bär upp ekonomin. Usch, vill inte ens tänka på eländet.Ja och nej. Den följdes av 928 som skulle ersätta 911 vilket stoppades i sista stund. Efter det är du ju 911 som burit Porsches framgångar så ja det har hänt och det hade blivit katastrof om man inte vänt tillbaka till sina rötter. Även om moonswatch flåt jag menar 924 var en tillfällig framgång.
Jag börjar känna lite likadant. När de första bilderna dök upp ville jag ha ett par stycken. Men för varje klipp jag ser med folk som beter sig som kreatur utanför en Swatchbutik har intresset sjunkit och det börjar nu närma sig noll. Att man försett dem med muppskoband och valt en knasig variant av verket med svåravläst 60-minutersregister istället för 30, och inget timregister hjälper inte heller.Hmmm hypen om moonswatch dödar lite mitt intresse. Man får lite avsmak.
Folk är inte kloka. Jag har stått i en sån lång kö en enda gång i mitt liv. Det var typ 90-91 och när stadium/inter sport eller vad det var i globen centrum sålde ett par Nike för 1kr. Kö i hela centrumet. Fick inga såklart.
Aldrig mer en del av pöbeln, var mitt löfte då.
Kanske köper sen när allt chillat ner dock.
Måste ha nuuuuuuuTvärfet! Bild från internet
Jag förstår inte varför folk köat som galningar. Vad Swatch vet om tillgång är ju ointressant när vi diskuterar folks beslutsfattande. Det intressanta är de som köars vetskap. De visste inte att det var 100 per butik.1. Swatch borde väl rimligtvis vetat?
2. Förstår inte alls vad du menar.
3. Swatch har inte officiellt kommunicerat det väl? Det är väl uppgifter som de kommunicerat i direktsvar till enskilda konsumenter?
Det är väl ändå rätt troligt att MoonSwatch kommer finnas i produktion tills alla som vill har kunnat köpa. Q-Swatchen från senaste Bondfilmen (den icke-limiterade) finns fortfarande att köpa efter två år.Ja men ändå inte. Vad jag menar är att det är en skillnad mellan den typiska Swatch-modellen som lever en säsong och typ Speedmaster som lever kvar med mindre uppdateringar över decennier.
Jodå jag har full koll på Porsches historia tro mig. Jag vet att 944 o så småningom 968 följde och att 928 var en annan serie men det var just att med den och övriga frontmotorbilar istället för 911 hade Porsche inte varit där dom är idag. Det höll ju på att gå riktigt galet. Sedan är väl analogin inte lysande och dessutom OT så vi släpper det!Nej den följdes av 944 och sedemera 928 och nej det hade inte funnits någon 911 idag utan dessa frontmotorporschar så din logik haltar lite. Numera är det ju dessutom hemska SUV:ar som bär upp ekonomin. Usch, vill inte ens tänka på eländet.