• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Nä.
1. Man visste inte när man började köa att de hade 100 i lager.
2. Om man visste det hade det ju bara varit 50 i kö.
3. De kommer ju få in fler. Spelar väl ingen roll om man köper denna helg eller nästa. Eller i maj.

Nej jag fattar inte varför någon köar ett dygn för en plastklocka de kan köpa utan att köa snart.
1. Swatch borde väl rimligtvis vetat?
2. Förstår inte alls vad du menar.
3. Swatch har inte officiellt kommunicerat det väl? Det är väl uppgifter som de kommunicerat i direktsvar till enskilda konsumenter?

Man får hoppas att Seabass inte dyker upp.
46854671-6353-4221-B7B6-BD56F56708BC.jpeg

Sett en del wristrolls på Instagram nu, och satan så fula de är när de sitter på en handled 😶 Bandet är ju så fult att det gör ont i ögonen, och klockan ser ju ut att komma från ett kinder ägg. Nä, tror det här blåser över fort som en kvällsfis. Ingen kommer vilja bära dem på riktigt, och nåt samlarvärde lär det väl inte bli tal om.

Antagligen för att Swatch historiskt släppt limiterade exemplar av varje serie utan att för den skull kalla dem limiterade eller numrera dem. Affärsmodellen är ex antal exemplar per modell och säsong och nya serier nästa år. Om detta samarbete är en one-off kan de säkert vara mer värda om 20 år inflationsjusterat än de vildaste flipparna på eBay tror de kan få ut…
Med den defintionen av limiterad är ju alla klockmodeller limiterade. Ingen modell tillverkas för evigt.

För de som vill ha en rolig sommarklocka är det bara att vänta ett par veckor och beställa den online. :)

Det är samma slutsats jag kom fram till också. Det framgick ju att de inte var limiterade och att de skulle släppas online i ett senare skede så varför ställa sig i kö och förnedra sig själv?

Sedan är frågan om det är en kul klocka eller bara en nymodighet som Triwa gjorde på en Submariner för ca 10 år sedan. En sommarplåga som satt på var man och kvinnas handled i diverse färgglada färger. En billig plast klocka som levde på Rolex designspråk. Skillnaden här är att Swatch group äger Omega och Swatch. Hade det varit samma hype om Triwa gjort en Speedmaster hyllning?

Med den defintionen av limiterad är ju alla klockmodeller limiterade. Ingen modell tillverkas för evigt.
Ja men ändå inte. Vad jag menar är att det är en skillnad mellan den typiska Swatch-modellen som lever en säsong och typ Speedmaster som lever kvar med mindre uppdateringar över decennier.

Fortfarande ingen på forumet som fått tag på en?

En kompis som stod i kön för mig i Berlin var bara 5-10 meter ifrån när de sålde slut :/ men de kom ut me en lista där de första 50 i kön fick skriva i vilken modell man ville ha. De sa att de kommer in om 3 veckor då får man mail och kan hämta klockan i butik… vi får se hur det går, trots att swatch har sagt inga preorders…

Den som kan sin Porschehistoria vet att detta redan hänt. 924:an var i princip det du beskrev ovan och det som räddade Porsche från ruinens brant. 😅✨
Ja och nej. Den följdes av 928 som skulle ersätta 911 vilket stoppades i sista stund. Efter det är du ju 911 som burit Porsches framgångar så ja det har hänt och det hade blivit katastrof om man inte vänt tillbaka till sina rötter. Även om moonswatch flåt jag menar 924 var en tillfällig framgång.

Ja och nej. Den följdes av 928 som skulle ersätta 911 vilket stoppades i sista stund. Efter det är du ju 911 som burit Porsches framgångar så ja det har hänt och det hade blivit katastrof om man inte vänt tillbaka till sina rötter. Även om moonswatch flåt jag menar 924 var en tillfällig framgång.
Nej den följdes av 944 och sedemera 928 och nej det hade inte funnits någon 911 idag utan dessa frontmotorporschar så din logik haltar lite. 😉 Numera är det ju dessutom hemska SUV:ar som bär upp ekonomin. Usch, vill inte ens tänka på eländet. 🙈🤣

Senast ändrad:
Hmmm hypen om moonswatch dödar lite mitt intresse. Man får lite avsmak. :(

Folk är inte kloka. Jag har stått i en sån lång kö en enda gång i mitt liv. Det var typ 90-91 och när stadium/inter sport eller vad det var i globen centrum sålde ett par Nike för 1kr. Kö i hela centrumet. Fick inga såklart.

Aldrig mer en del av pöbeln, var mitt löfte då.

Kanske köper sen när allt chillat ner dock. 😀
Jag börjar känna lite likadant. När de första bilderna dök upp ville jag ha ett par stycken. Men för varje klipp jag ser med folk som beter sig som kreatur utanför en Swatchbutik har intresset sjunkit och det börjar nu närma sig noll. Att man försett dem med muppskoband och valt en knasig variant av verket med svåravläst 60-minutersregister istället för 30, och inget timregister hjälper inte heller.

1. Swatch borde väl rimligtvis vetat?
2. Förstår inte alls vad du menar.
3. Swatch har inte officiellt kommunicerat det väl? Det är väl uppgifter som de kommunicerat i direktsvar till enskilda konsumenter?
Jag förstår inte varför folk köat som galningar. Vad Swatch vet om tillgång är ju ointressant när vi diskuterar folks beslutsfattande. Det intressanta är de som köars vetskap. De visste inte att det var 100 per butik.

Och om man vet att det finns hundra ex, och alla får köpa två, finns det bara klockor till person 50 i kön, så person 51-x hade isf vetat att de stod där helt i onödan, om de visste att det bara fanns 100 ex.

Man kan ju kolla upp saker innan man lägger ett dygn av sin tid på att köa, men ja det har funnits iaf tämligen officiella kanaler som i förväg sagt att de ej är limiterade, och upprepat det. Swatch officiellt har också skrivit det men kanske inte var innan, det vet jag ej. De ville säkert ha hajp (antar därför de släppte i bara några butiker etc), och hade säkert hoppats på lite köande, men nej jag tror inte de hade kunnat drömma om hur folk agerat.

Ja men ändå inte. Vad jag menar är att det är en skillnad mellan den typiska Swatch-modellen som lever en säsong och typ Speedmaster som lever kvar med mindre uppdateringar över decennier.
Det är väl ändå rätt troligt att MoonSwatch kommer finnas i produktion tills alla som vill har kunnat köpa. Q-Swatchen från senaste Bondfilmen (den icke-limiterade) finns fortfarande att köpa efter två år.

Att folk har köat utanför butikerna behöver inte betyda att de trodde att klockan var limiterad. Det framkom ju tydligt att klockan inte var limiterad.
Många stod säkert i kö bara för att vara först.
Så är det ju väldigt mycket med elektronik exempelvis. När en ny iPhone släpps så står folk i kö bara för att vara först. Man vet ju att en iPhone inte är limiterad. Ändå står man där flera timmar före butiken öppnar.

Sen finns det ju dom som har köat för att få köpa en klocka och som de hoppas kunna sälja mycket dyrare. Då kan man fråga sig vem som är dum? Den som köar för att kunna sälja klockan dyrt eller den som köper klockan dyrt?

Nej den följdes av 944 och sedemera 928 och nej det hade inte funnits någon 911 idag utan dessa frontmotorporschar så din logik haltar lite. 😉 Numera är det ju dessutom hemska SUV:ar som bär upp ekonomin. Usch, vill inte ens tänka på eländet. 🙈🤣
Jodå jag har full koll på Porsches historia tro mig. Jag vet att 944 o så småningom 968 följde och att 928 var en annan serie men det var just att med den och övriga frontmotorbilar istället för 911 hade Porsche inte varit där dom är idag. Det höll ju på att gå riktigt galet. Sedan är väl analogin inte lysande och dessutom OT så vi släpper det! 😁
Och... Håller fullständigt med vad gäller SUVarna!

Tillbaka
Topp