• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Hallis

Panerai
2-Faktor
Hur pass känsliga för repor är dessa klockor? Jag funderar om det kan vara värt att investera i ett "skärmskydd"?

Exempel:

Låter ambitiöst för en plastklocka som kostar 2.5k…
 

Dugalli

Breitling
Hej på er

Ny medlem här men med ett klockintresse sen gammalt. Just nu har jag snöat in mig på Omega x Swatch och tänkte kombinera det med ett annat intresse, resa. Jag har fem dagar att slå ihjäl i slutet av augusti och tänkte kolla om tips vad ni vet eller killgissar er till är lättast att få tag i Mission to Mercury av deras återförsäljningställen? Med tanke på den begränsade tiden så jag kanske inte åker till Kuala Lumpur, däremot vart som helst i Europa eller ev. Israel eller UAB.

Tack på förhand!
Christian
 

Jonas74

Omega
Hej på er

Ny medlem här men med ett klockintresse sen gammalt. Just nu har jag snöat in mig på Omega x Swatch och tänkte kombinera det med ett annat intresse, resa. Jag har fem dagar att slå ihjäl i slutet av augusti och tänkte kolla om tips vad ni vet eller killgissar er till är lättast att få tag i Mission to Mercury av deras återförsäljningställen? Med tanke på den begränsade tiden så jag kanske inte åker till Kuala Lumpur, däremot vart som helst i Europa eller ev. Israel eller UAB.

Tack på förhand!
Christian
Jag var i Berlin nyligen och det var liksom inte som att man bara kunde gå till butiken och köpa ett ex. Dom hade inte ens några på display, antar att allt allt är utsålt.
 

Dugalli

Breitling
Jag var i Berlin nyligen och det var liksom inte som att man bara kunde gå till butiken och köpa ett ex. Dom hade inte ens några på display, antar att allt allt är utsålt.
Nej, jag har förstått att det är besvärligt. Därför tänker jag att det i vissa mindre besökta orter kanske är lättare att få tag i en? Eller Schweiz som har flest antal återförsäljare?
 

Mythos

Omega
Någon som vet vart jag hittar ett sånt här band? Gillade skarpt!

Screenshot_20220718-115256_Instagram.png

Screenshot_20220718-115314_Instagram.png
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej på er

Ny medlem här men med ett klockintresse sen gammalt. Just nu har jag snöat in mig på Omega x Swatch och tänkte kombinera det med ett annat intresse, resa. Jag har fem dagar att slå ihjäl i slutet av augusti och tänkte kolla om tips vad ni vet eller killgissar er till är lättast att få tag i Mission to Mercury av deras återförsäljningställen? Med tanke på den begränsade tiden så jag kanske inte åker till Kuala Lumpur, däremot vart som helst i Europa eller ev. Israel eller UAB.

Tack på förhand!
Christian
Norra delen av Italien har flera hittat inkl jag själv (Verona), hyfsat nära mellan orter med butiker (Milano, Turin, Venedig…).
Men begränsa sig till en specifik modell får man nog glömma, man får ta vad man får.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor

stegra

Breitling
Fan vad surt, hoppas du får tag på en du med :( Hur länge stannar du? Personalen där sa att de får 2, ibland t.o.m 3 leveranser i veckan. Värt att testa varje morgon när de öppnar butiken! :)
Jag har köpt både idag och igår i Cannes. De har fått klockor två dagar på raken. Igår var det Uranus och Jupiter och idag Uranus och Sun.
Varje dag är det kö vid öppning. Men ingen av dagarna har fått in direkt på morgonen utan runt 11:00 och vid 14:00.
Man får bara köpa en i måndaden. Så jag hade med mig en person varje gång så det löste sig. Blev dock 3st Uranus då jag, brorsan och en kompis ville ha denna till samlingen. Rolig strandklocka..
 
Topp