• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Tombola

Breitling
Råkade precis köpa en Jupiter och en Pluto hos Swatch i Thessaloniki.

Svårt att välja, därför blev det båda. Fanns även Earth (grön/blå) och Sun (gul).

Passade på att ge min gamla Sistem51 ett nytt läderband. Den perfekta beatern A5614EE8-69F0-43DF-913A-53627400601F.jpeg . image.jpg
 

Mythos

Omega
Råkade precis köpa en Jupiter och en Pluto hos Swatch i Thessaloniki.

Svårt att välja, därför blev det båda. Fanns även Earth (grön/blå) och Sun (gul).

Passade på att ge min gamla Sistem51 ett nytt läderband. Den perfekta beatern A5614EE8-69F0-43DF-913A-53627400601F.jpeg . image.jpg
Vet du om det finns några kvar hos Swatch i Thessaloniki, och i så fall vilka modeller?
 

Tombola

Breitling
Jag köpte den sista Pluto. Sedan fanns det en Jupiter kvar. Oklart hur många Earth och Sun. Det var ca fyra timmar sedan.

Kan kila förbi igen och spana vid tillfälle.
Frågade precis. Venus (rosa), Sun (gul) och Jupiter (beige). Kan ha haft fel om Earth i morse.

5-8 Venus och Sun.
Omkring 20 st Jupiter verkade det finnas när jag frågade om lagret.
 
Hittade en bild som jag tycker är en riktigt snygg kombo. Ultramankänsla med en clean grå design. Tycker gummibanden är riktigt snygga på dessa. Tog även med vart banden är ifrån för de intresserade.

(ej min klocka och jag har ingen kunskap om dessa band, tycker bara den va riktigt snygg).

IMG_5382.jpg
 

PNM

Panerai
Hittade en bild som jag tycker är en riktigt snygg kombo. Ultramankänsla med en clean grå design. Tycker gummibanden är riktigt snygga på dessa. Tog även med vart banden är ifrån för de intresserade.

(ej min klocka och jag har ingen kunskap om dessa band, tycker bara den va riktigt snygg).

IMG_5382.jpg

Tycker det skär sig. Färgerna är för nära varandra utan att vara i samma ton - klockan går i beige och bandet i grått.. bandet i sig passar men antingen ska det gå i beige eller med mer kontrasterande band…
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Halloj! Om någon springer på en Mercury/Moon på sin jakt får ni mer än gärna nypa en åt mig också.

//Världens länga långskott men vafan :D
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Hur vare med dessa? Kommer de att restockas med tiden?

Ska till London i oktober och NYC i April borde inte chansen va ganska stor att man hittar en då?
 

Marand

Cartier
2-Faktor
Dessutom väldigt mycket roligare att få plocka ut själv! Jag tror säkert det kommer finnas, tillgången ökar nu(eller så har folk slutat köpa på spekulation). Så det är positivt
Instämmer i peppen att få köpa över disk. Skulle gärna gjort en grej av att åka runt i Europa med Swatch-jakt som ursäkt nu under semestern :D Tyvärr harmoniserar det inte med familjelivet och blir till att vänta på andrahandsmarknaden, eller hoppas på någon utlagd krok bland andra semesterfirare. Skulle vara roligt att få napp innan sommaren är över dock.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Instämmer i peppen att få köpa över disk. Skulle gärna gjort en grej av att åka runt i Europa med Swatch-jakt som ursäkt nu under semestern :D Tyvärr harmoniserar det inte med familjelivet och blir till att vänta på andrahandsmarknaden, eller hoppas på någon utlagd krok bland andra semesterfirare. Skulle vara roligt att få napp innan sommaren är över dock.
Förr (sker ju så klart även idag) så åkte man till Tyskland för att fylla på vätskeförrådet. Idag åker man till Tyskland för att köpa MoonSwatch
 
Topp