• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Angeli

Rolex
2-Faktor
1788566A-8F06-4CC2-8576-05CEC2A802A1.jpeg


Nöp min igår (första som gick igår öht 😉) i gott sällskap med några fler här på forumet som också lagt upp här i tråden.
Snygg och annorlunda :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en oanvänd Pluto jag kan släppa för upphämtning i Stockholm
Var det där en säljannons eller ett ironiskt inlägg ( och det första du överhuvudtaget gjort!) ?
Ser dessutom att du är engagerad i konversation. Kan betyda att du diskuterar försäljning med någon här. Är ju detsamma som att du bryter mot var enda regel som finns runt försäljning här på forumet!
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Marknadsvärde såklart? Allt annat vore dumt i den situationen. Jag menade dock att du redan gjort det valet, så det efterföljande resonemanget kändes lite som ett försök att framställa sig som någon egentligen vill sälja till retail, men ahh tyvärr är marknaden som den är, så jag får väl följa med strömmen… 😉 Själv tror jag inte ens status som ”entusiast” hänger på om man ibland utnyttjar marknaden eller inte vid vissa tillfällen. Däremot kanske folk tycker det är tröttsamt när det sker en masse. Certina-liknelsen var mer för att belysa att transaktionskostnader, förutom porto, inte brukar betalas av köpare på andrahandsmarknaden. Jag tycker personligen inte att denna klocka utgör ett undantag.
Då är jag helt med på vad du menar! Och visst är det så att tanken skulle bli att sälja till marknadsvärde om det nu blir så (förutsatt att jag såklart inte säljer till en vän). Jag gillar ditt resonemang om att "entusiast-statusen" inte hänger ihop med hur mycket man väljer att sälja en klocka för. När detta har varit uppe för diskussion tidigare i andra trådar känns det som att många resonerar som om det vore ett nollsummespel - "flippar du inte för retail så är du inte en entusiast" - så det är skönt att läsa ditt resonemang som är betydligt mer nyanserat. :)
 
Kan man nyttja den här tråden i moddsyfte?
Jag har beställt ett tygband till min Mission to Mars helt i vitt.
Jag kommer vilja sy på en Omega-logga, Swatch-logga och/ eller en Speedmaster-logga.
Jag har sökt andra billigare kardborreband där man kan sprätta bort Swatch-loggan för att sedan sy på den på mitt andra armband men utan att hitta något.
Helst skulle jag vilja brodera rakt på nya tygbandet.

Har ni några förslag?
 
Kan man nyttja den här tråden i moddsyfte?
Jag har beställt ett tygband till min Mission to Mars helt i vitt.
Jag kommer vilja sy på en Omega-logga, Swatch-logga och/ eller en Speedmaster-logga.
Jag har sökt andra billigare kardborreband där man kan sprätta bort Swatch-loggan för att sedan sy på den på mitt andra armband men utan att hitta något.
Helst skulle jag vilja brodera rakt på nya tygbandet.

Har ni några förslag?
Brodera är ju snyggast men rätt meckigt.
Det kanske skulle kunna funka med sån tygvinyl man stryker på?
 
Brodera är ju snyggast men rätt meckigt.
Det kanske skulle kunna funka med sån tygvinyl man stryker på?

Brodera får ju någon med maskin som kan läsa vektoriserade bilder göra.
Men vem kan göra det till hyfsad peng och som one off. Jag ska ju inte beställa hundra loggor för att applicera på uniformer eller liknande.
Kan funka med tygvinyl men jag vill helst sy på tyglogga på något sätt.
 

Erkan123

Breitling
Tjena allesammans! Ny här :)
Missade precis bilen igår. Sade dem / vet vi om de bara körde fredag + lördag eller tar de någon till runda nästa vecka?
 
Brodera får ju någon med maskin som kan läsa vektoriserade bilder göra.
Men vem kan göra det till hyfsad peng och som one off. Jag ska ju inte beställa hundra loggor för att applicera på uniformer eller liknande.
Kan funka med tygvinyl men jag vill helst sy på tyglogga på något sätt.
Jag vet att det finns vissa lite dyrare symaskiner som kan brodera, så kanske värt att fråga i någon sygrupp på Facebook?
 
Det är lustigt, innan den här helgens drive så hade jag sett EN MoonSwatch i det vilda tidigare.
En Pluto. Detta var på biografen Grand på Sveavägen för någon vecka sedan (på filmen Nope).
Någon härifrån?

Nu! Det första man ser när man drar en finfrukost ute på stan så sitter en kille med en Mars på armen.
Kommer exklusiviteten, och därmed hypen, mattas ut nu tack vare helgens drive?
 
Senast ändrad:

Corgi

Rolex
2-Faktor
Det är lustigt, innan den här helgen drive så hade jag sett EN MoonSwatch i det vilda tidigare.
En Pluto. Detta var på biografen Grand på Sveavägen för någon vecka sedan (på filmen Nope).
Någon härifrån?

Nu! Det första man ser när man drar en finfrukost ute på stan så sitter en kille med en Mars på armen.
Kommer exklusiviteten, och därmed hypen, mattas ut nu tack vare helgens drive?

Är hypen stor även bland folk som inte tidigare visste vad en Speedy var? Jag har ingen aning. ☺️ Men inbillar mig att det ändå framförallt är folk med lite klock-koll, vilket är kul. Skillnad på 2,5k och 60k men designen är tidlös.
 
Är hypen stor även bland folk som inte tidigare visste vad en Speedy var? Jag har ingen aning. ☺️ Men inbillar mig att det ändå framförallt är folk med lite klock-koll, vilket är kul. Skillnad på 2,5k och 60k men designen är tidlös.

Tack vare min flickväns Instagram-inlägg så vet nu hela hennes bekantskapskrets vad det handlar om.
En kul historia om vad vi pysslade med i helgen.
 
Topp