• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Nu äntligen är det ”bara” Neptune som saknas.
EB4AE2A5-5D70-4D2E-8696-386AF4E93B3E.jpeg
 

Tickers

Omega
Gällande ”skärmskydd” som diskuterats tidigare i tråden. Hur idiotiskt det än känns att behöva sätta på ett sådant på en klocka (särskilt i denna prisklass) var jag tvungen att prova. Den blir ju repig bara av ärmen på tröjan 😅 beställde ”atFoliX” från amazon för att testa, silikonliknande material. Se bifogad bild för resultatet. Något litet hårstrå råkade komma med, kl. 4 syns detta på bilen. Generellt måste jag säga att det sitter väldigt bra! Följer formen hela vägen ner till kanten.

Tillägg även här: på bilden ser det helgalet ut! Skyddet sitter flush och följer plastens båge ner till kanten. Det inzoomade perspektivet får det att se ut som om det vore fastklistrat på bezeln…
A0C4E626-F514-472E-91F7-4E828EEA267A.jpeg
 
Senast ändrad:

Tickers

Omega
Gällande ”skärmskydd” som diskuterats tidigare i tråden. Hur idiotiskt det än känns att behöva sätta på ett sådant på en klocka (särskilt i denna prisklass) var jag tvungen att prova. Den blir ju repig bara av ärmen på tröjan 😅 beställde ”atFoliX” från amazon för att testa, silikonliknande material. Se bifogad bild för resultatet. Något litet hårstrå råkade komma med, kl. 4 syns detta på bilen. Generellt måste jag säga att det sitter väldigt bra! Följer formen hela vägen ner till kanten.
A0C4E626-F514-472E-91F7-4E828EEA267A.jpeg
Tillägg till mitt egna inlägg: på bilden ser det ut som att skyddet går ut över kanten. Så är inte fallet. Det är bara perspektivet på bilden!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gällande ”skärmskydd” som diskuterats tidigare i tråden. Hur idiotiskt det än känns att behöva sätta på ett sådant på en klocka (särskilt i denna prisklass) var jag tvungen att prova. Den blir ju repig bara av ärmen på tröjan 😅 beställde ”atFoliX” från amazon för att testa, silikonliknande material. Se bifogad bild för resultatet. Något litet hårstrå råkade komma med, kl. 4 syns detta på bilen. Generellt måste jag säga att det sitter väldigt bra! Följer formen hela vägen ner till kanten.
A0C4E626-F514-472E-91F7-4E828EEA267A.jpeg
Det dummaste jag sett.
 

ScubaKing

Audemars
Gällande ”skärmskydd” som diskuterats tidigare i tråden. Hur idiotiskt det än känns att behöva sätta på ett sådant på en klocka (särskilt i denna prisklass) var jag tvungen att prova. Den blir ju repig bara av ärmen på tröjan 😅 beställde ”atFoliX” från amazon för att testa, silikonliknande material. Se bifogad bild för resultatet. Något litet hårstrå råkade komma med, kl. 4 syns detta på bilen. Generellt måste jag säga att det sitter väldigt bra! Följer formen hela vägen ner till kanten.
A0C4E626-F514-472E-91F7-4E828EEA267A.jpeg

Tycker det ser bra ut! Kör på det :)
 

Tickers

Omega
Ja, får nog hålla med lite om det. Man får ta dom här klockorna för vad dom är och reptåliga är dom inte, glaset på en riktig Speedy hesalit är helt klart väldigt mycket bättre.
För all del, jag skulle aldrig få för mig att jämföra den med en riktig Speedy! Tycker dock absolut det är värt att skydda plasten, särskilt med tanke på hur repkänsligt materialet är. Hade den varit tillgänglig för alla så hade man kunnat köpa på sig ett gäng, men så lättillgängliga är dem ju inte.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Kul. Hur ser du på Neptune, kommer du betala 30 papp, vänta tills (eller om) den återlanseras eller ge upp?
Aldrig betala priserna som är idag. Kommer den i produktion igen så blir det till att försöka jaga rätt på en. Annars blir det ingen. Det är inget självändamål i sig att ha alla för att samlingen ska bli komplett och samla damm😊
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Gällande ”skärmskydd” som diskuterats tidigare i tråden. Hur idiotiskt det än känns att behöva sätta på ett sådant på en klocka (särskilt i denna prisklass) var jag tvungen att prova. Den blir ju repig bara av ärmen på tröjan 😅 beställde ”atFoliX” från amazon för att testa, silikonliknande material. Se bifogad bild för resultatet. Något litet hårstrå råkade komma med, kl. 4 syns detta på bilen. Generellt måste jag säga att det sitter väldigt bra! Följer formen hela vägen ner till kanten.

Tillägg även här: på bilden ser det helgalet ut! Skyddet sitter flush och följer plastens båge ner till kanten. Det inzoomade perspektivet får det att se ut som om det vore fastklistrat på bezeln…
A0C4E626-F514-472E-91F7-4E828EEA267A.jpeg
På riktigt?
 

Tickers

Omega
Jag är helt med på att det är rätt galet. Jag scrollade förbi något inlägg på Facebook där detta diskuterades. Delade åsikter. Ska man använda klockan som en klocka används och inte enbart ha den som samlingsobjekt så kommer plast(”glaset)” slitas ut på några månader. 30kr för 3 st var värt ett försök, och jag gillar det! Postade resultatet här för att frågan tidigare diskuterats. Varsågoda!
 

Hipsterlunch

Cartier
2-Faktor
Jag är helt med på att det är rätt galet. Jag scrollade förbi något inlägg på Facebook där detta diskuterades. Delade åsikter. Ska man använda klockan som en klocka används och inte enbart ha den som samlingsobjekt så kommer plast(”glaset)” slitas ut på några månader. 30kr för 3 st var värt ett försök, och jag gillar det! Postade resultatet här för att frågan tidigare diskuterats. Varsågoda!
Jag köper ändå att man vill skydda "glaset" på klockan på samma sätt som en del har skärmskydd på sina telefoner.
Det är tokfult (både på telefoner och klockor) men jag fattar grejen.
Smaken är som baken.
 

Tickers

Omega
Jag köper ändå att man vill skydda "glaset" på klockan på samma sätt som en del har skärmskydd på sina telefoner.
Det är tokfult (både på telefoner och klockor) men jag fattar grejen.
Smaken är som baken.
Att det sedan ser katastrofalt mycket sämre ut på bilden jag tog gör inte saken bättre, haha! Försökt framhäva detta i mina tillägg. Skyddet fäster alltså inte på bezeln, vinkeln/kameran får det bara att se ut så. Skyddet slutar på ”glasets” kant.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag är helt med på att det är rätt galet. Jag scrollade förbi något inlägg på Facebook där detta diskuterades. Delade åsikter. Ska man använda klockan som en klocka används och inte enbart ha den som samlingsobjekt så kommer plast(”glaset)” slitas ut på några månader. 30kr för 3 st var värt ett försök, och jag gillar det! Postade resultatet här för att frågan tidigare diskuterats. Varsågoda!
Glaset slitas ut på månader? Herregud... Tar typ 20 år. Tror knappt jag har putsat om ett plastglas någonsin.
 

Tickers

Omega
Glaset slitas ut på månader? Herregud... Tar typ 20 år. Tror knappt jag har putsat om ett plastglas någonsin.
Märkligt! Jag har haft klockan i två veckor, använt den totalt fyra gånger och har redan fått ett gäng mikrorepor - bara genom att ha haft ärmen på tröjan över den. Hur lätt den repas diskuteras även friskt på ett flertal forum. Det verkar vara en annan typ av plast på dessa.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Märkligt! Jag har haft klockan i två veckor, använt den totalt fyra gånger och har redan fått ett gäng mikrorepor - bara genom att ha haft ärmen på tröjan över den. Hur lätt den repas diskuteras även friskt på ett flertal forum. Det verkar vara en annan typ av plast på dessa.
Alla klockor hade plastglas förr, av någon märklig anledning fungerade det helt ok då.
 

Tickers

Omega
Alla klockor hade plastglas förr, av någon märklig anledning fungerade det helt ok då.
Den märkliga anledningen kanske kan förklaras vid att det inte är samma typ av plast vilket jag skrev alldeles nyligen. Jag har också haft ett par äldre klockor med plexi, och jag upplever definitivt att denna är betydligt mer känslig.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den märkliga anledningen kanske kan förklaras vid att det inte är samma typ av plast vilket jag skrev alldeles nyligen. Jag har också haft ett par äldre klockor med plexi, och jag upplever definitivt att denna är betydligt mer känslig.
Tror jag inte på. Speciellt inte då det samtidigt påstås vara nästan omöjligt att polera. Det är en stor klocka med kupat plastglas. Är man då oförsiktig kanske man får polera det någon gång under sin livstid. Folk har för mycket fritid och försöker tjäna pengar på internet.
 

Tickers

Omega
Tror jag inte på. Speciellt inte då det samtidigt påstås vara nästan omöjligt att polera. Det är en stor klocka med kupat plastglas. Är man då oförsiktig kanske man får polera det någon gång under sin livstid. Folk har för mycket fritid och försöker tjäna pengar på internet.
Möjligt, du kan säkert ha rätt! Jäkla tur att skyddet inte kostade en förmögenhet då, och jag hoppas att personen i tråden som efterfrågade detta för ett tag sedan fått svar på tal.
 
Topp