• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Mercury på Hermès läder
141F6717-6164-4192-849A-0C47B40354C1.jpeg
 

Dinkans

Omega
2-Faktor
Här är min Swatch x Omega resa:

• klockan släpps, vill ha 8 av 11 modeller. Nu!
• försöker köpa en klocka eller två. Efter 3 misslyckande försök utomlands är intresset svalt.
• går in i en butik i fredags, de har 6 av modellerna inne. Ingen kö utanför bara att köpa. Grymt pepp, jäklar vad bra detta kommer bli. Köper 3st.
85497406-427D-433E-B4B6-BDA9404FF3EF.jpeg


• lördag, provar samtliga på armen. En klar besvikelse. Gillar inte alls banden och känslan i klockorna. Vad har jag köpt? Snickrar på annons på KS. Noll pepp.
• läster 20 sidor av denna tråd. Överväger att byta band. Borde jag inte testa det på en av klockorna? Det ser ju finfint ut. Jupiter får bli testpilot. Lätt hoppfull.
• efter rotande hittas ett mörkblått canvas, testar, hm inte så tokigt. På armen är den riktiga skön. Lätt och perfekt som sommarklocka. Inte så tokigt köp ändå. Får experimentera med bandbyte på övriga helt enkelt. Tack tråden för inspiration.

331F210E-A64B-4DC5-B4C8-2E1C704C3C52.jpeg
Haha kul läsning! Kan inte annat än hålla med, originalbandet får 1/5 Swatch.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Visst, det är fri prissättning på forumet. Men om man försöker ta 8.000spänn för en Mars så är man själv uppe i rymden vad gäller priser.
Kan få en helg i Rom på köpet 😊

 

Dr H

Cartier
2-Faktor
Någon som har hunnit testa ZULUDIVERS LUNAR armband? De är väl designade för moonswatch, även om det inte är skrivet rent ut på watchgeko. Blev sugen på att testa ett men frakten från Watchgeko blev mer än armbandet, så jag drog mig tillbaka.

 

A.Broccoli

Breitling
Hej Alla,

Vi ska åka till Venedig i slutet utav Mars och jag undrar om det är någon som rent av varit i deras butik och köpt en Moomswatch ?

Är det värt att prioritera ?:)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Visst, det är fri prissättning på forumet. Men om man försöker ta 8.000spänn för en Mars så är man själv uppe i rymden vad gäller priser.

EDIT: Nu korrigerat till 6´, dock samma slutsats.
Som referens sålde jag en sprillans ny Mars till en medlem här för 4k för två veckor sen
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Saturnus var ju riktigt snygg. Men omöjlig att få tag i till vettigt pris antar jag?😫
De senaste på forumet har annonserats för mellan 3500 och drygt 4k. Så nej.

Men det beror ju på vad du tycker är vettigt förstås. Lite premium kan man kanske tänka sig att betala då man måste flyga utomlands för att få tag på en ny.
 
Topp