• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Mission to earthphase - moonshine gold
Säljes ENDAST 9 augusti i utvalda swatchbutiker

1000009139.jpg
1000009141.jpg
1000009143.jpg
Trevlig. Synd att jag inte är hemma i Stockholm imorgon, hade gärna lagt till den till samlingen 😔

Exakt. En limiterad klocka som bara säljs under en dag är till för entusiasterna och då kan man väl åtminstone ha tillräckligt med lager för att leverera till alla som ställer sig i kö den dagen.

Exakt. En limiterad klocka som bara säljs under en dag är till för entusiasterna och då kan man väl åtminstone ha tillräckligt med lager för att leverera till alla som ställer sig i kö den dagen.
Varför skulle den vara till för entusiaster?
Själva idén är väl det inte ska finnas klockor för alla…
Gilla eller inte gilla är ju en annan sak.

Vilka tycker du ett sådant begränsat släpp är till för? Tänker att det finns två typer som köar en dag som denna - den som verkligen vill ha klockan till sin samling eller den som ska flippa den.

Vilka tycker du ett sådant begränsat släpp är till för? Tänker att det finns två typer som köar en dag som denna - den som verkligen vill ha klockan till sin samling eller den som ska flippa den.
Det är till för Swatch Group själva, ingen annan.
De skiter i vem som köar, bara intresserade av att någon köar.
De vill ha hypen levande kring sina plastklockor och allt var där följer…
Det är ett vinstdrivande konsortium 🙃

Var över i Köpenhamn i helgen och slog till på min första Moonswatch. Förrförra året var det sinnessjuka köer, förra året var Mercury slut... Men nu så! 2030 ddk, så ungefär som i Sverige.
1000048765.jpg

1000048763.jpg

1000048753.jpg

Väldigt nöjd! Känns som mycket kvalitet givet materialet. Kommer nog få mycket armledstid framöver.

1000048609.jpg

1000048610.jpg

1000048607.jpg

De hade de flesta modellerna inne utan problem. Frågade om 9:e släppet... De tog tydligen slut så fort de öppnade dörrarna. Flera som var inne och frågade när jag shoppade.

Grattis, jag hittade min i Haag i Nederländerna, tycks överlag vara ganska svår att hitta i lager.
Jag frågade 2023 när jag köpte min Neptune i Köpenhamn och de fick den i lika stor utsträckning som de andra modellerna så hypen kring Neptune är bara fabricerad vad jag förstått.

Jag frågade 2023 när jag köpte min Neptune i Köpenhamn och de fick den i lika stor utsträckning som de andra modellerna så hypen kring Neptune är bara fabricerad vad jag förstått.
De hade väl problem med att den släppte färg i början och fick återkallas i avvaktan på nya batch. Kanske var under denna tid som hypen skapades?

Jag vet bara att jag nyligen noterade att Neptune var slutsåld i både Amsterdam och (för ett år sedan) i Hamburg.

Tillbaka
Topp