Trevlig. Synd att jag inte är hemma i Stockholm imorgon, hade gärna lagt till den till samlingenMission to earthphase - moonshine gold
Säljes ENDAST 9 augusti i utvalda swatchbutiker
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig. Synd att jag inte är hemma i Stockholm imorgon, hade gärna lagt till den till samlingenMission to earthphase - moonshine gold
Säljes ENDAST 9 augusti i utvalda swatchbutiker
![]()
![]()
![]()
Var förbi butiken i Köpenhamn vid öppning. Enligt personalen cirka 90 i kö. De ville inte säga exakt hur många klockor de tilldelats, men det skulle definitivt inte räcka till alla köande.Vad tror ni, hur lång kö kommer det vara?
Trist!Släppet i Stockholm var ju ett riktigt skämt , de kan max ha haft 15 klockor ……
Tråkigt! Var det lång kö innan öppning?Släppet i Stockholm var ju ett riktigt skämt , de kan max ha haft 15 klockor ……
Fick de till ca 40-50 i kön vet ej när de första varit där ,Tråkigt! Var det lång kö innan öppning?
Det är väl den hypen de vill ha o lever påSläppet i Stockholm var ju ett riktigt skämt , de kan max ha haft 15 klockor ……
Exakt ligger redan ute klockor på blocket från släppet idag för mellan 10 000 - 20 000 så det är dessa swatch göder när de släpper så små mängd tyvärrDet är väl den hypen de vill ha o lever på
Noga och väl uträknat…
Tror inte ens att de kallade den limiterad…Exakt. En limiterad klocka som bara säljs under en dag är till för entusiasterna och då kan man väl åtminstone ha tillräckligt med lager för att leverera till alla som ställer sig i kö den dagen.
Varför skulle den vara till för entusiaster?Exakt. En limiterad klocka som bara säljs under en dag är till för entusiasterna och då kan man väl åtminstone ha tillräckligt med lager för att leverera till alla som ställer sig i kö den dagen.
Det är till för Swatch Group själva, ingen annan.Vilka tycker du ett sådant begränsat släpp är till för? Tänker att det finns två typer som köar en dag som denna - den som verkligen vill ha klockan till sin samling eller den som ska flippa den.
Hur är sortimentet i övrigt? Går de flesta andra att köpa över disk?Släppet i Stockholm var ju ett riktigt skämt , de kan max ha haft 15 klockor ……
Hur är sortimentet i övrigt? Går de flesta andra att köpa över disk?
Grattis, jag hittade min i Haag i Nederländerna, tycks överlag vara ganska svår att hitta i lager.Till slut hände det, efter säkert 25-30 besök i olika Swatch butiker. Den som aldrig gick att fånga.
![]()
Bjuder på lite hud med
Jag frågade 2023 när jag köpte min Neptune i Köpenhamn och de fick den i lika stor utsträckning som de andra modellerna så hypen kring Neptune är bara fabricerad vad jag förstått.Grattis, jag hittade min i Haag i Nederländerna, tycks överlag vara ganska svår att hitta i lager.
De hade väl problem med att den släppte färg i början och fick återkallas i avvaktan på nya batch. Kanske var under denna tid som hypen skapades?Jag frågade 2023 när jag köpte min Neptune i Köpenhamn och de fick den i lika stor utsträckning som de andra modellerna så hypen kring Neptune är bara fabricerad vad jag förstått.
Så är det nog. För jag har ett svagt minne av att något liknande spreds där i början.De hade väl problem med att den släppte färg i början och fick återkallas i avvaktan på nya batch. Kanske var under denna tid som hypen skapades?
Jag vet bara att jag nyligen noterade att Neptune var slutsåld i både Amsterdam och (för ett år sedan) i Hamburg.Jag frågade 2023 när jag köpte min Neptune i Köpenhamn och de fick den i lika stor utsträckning som de andra modellerna så hypen kring Neptune är bara fabricerad vad jag förstått.