• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatchtråden

Det känns som ett issue med en del av dessa Swatch-klockor. Roliga att äga och knäppa lite bilder på, men svåra att bära till jobbet eller på släktmiddagen, hehe.
Till släktmiddagen fungerar de utmärkt! Och om man är en storfräsare och behöver något speciellt på jobbet kör man ju med en wallstreet Swatch!

Till släktmiddagen fungerar de utmärkt! Och om man är en storfräsare och behöver något speciellt på jobbet kör man ju med en wallstreet Swatch!
996651C8-C3D0-43EF-B406-7EF35618D80A.jpeg

Nämen, vilken trevlig tråd! Swatch var ju, förutom Gul, riktigt hett när jag var liten. Jag bar en Scuba Spray Up 200 dagligen i flera år tills bezeln snurrat så många varv att den föll av, och armbandet gick i bitar. Många varma minnen från barndomen ackompanjeras av den där klockan. I vintras tog jag mig i kragen och köpte en NOS! Blir varm i hjärtat varje gång jag ser den :happyhappy:

IMG_20200401_144444.jpg

Vad heter modellen? Tycker nästan inte om den men sekunden senare så älskar jag den. Så nu har jag insett att en sådan behöver flytta in hos mig :cigar:
Sedan stilikonen Daniele Pradé bar en färgglad 90-tals-swatchkrono vid en presskonferens har de börjat flytta sig lite upp i värde.
Det är ju fortfarande inga jättepengar för de flesta modeller, upp till 700:- är väl normalt, de färgglada som sagt lite dyrare nu.
Den exakta modellen som Daniele Pradé bar, kallad Grand Prix, har dock spårat i värde och kostar runt 200 euro numera.

Fenomenet är intressant, för klockorna är gjorda helt i plast och går varken att serva eller laga, så prisökningen är verkligen ett fall av en modenyck.
Det sagt så tycker jag de är roliga klockor som är perfekta som komplement att bryta av med ibland.

Jag har faktiskt en Pradé ute till salu redan om du skulle vara intresserad :)
https://www.italianwatchspotter.com/is-the-swatch-prade-the-new-5711/?lang=en
Orologio-Swatch-Daniele-Prade%CC%80-1024x1024.jpg
Se ovan ;)

Tillbaka
Topp