• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatchtråden

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Har en skeleton med roliga visare! Tror den är från 85.
C33D48C4-ADB7-4712-A291-9028DBC044FA.jpeg
Riktigt bra!
 

StefanT

Breitling
Kul med Swatchtråd! Vad heter de här genomskinliga modellerna? Riktigt coola.

Fick hem denna lille rackaren igår och gillar den skarpt! Dock stötte jag på lite patrull direkt vid öppnande av paket och tänker att ni kanske kan hjälpa mig!

Klockan är ny och har legat oanvänt sedan länge. Återförsäljaren bör ha bytt batteri innan den skeppades till mig. När jag öppnade klockan så betedde sig sekundvisaren knäppt och hackade fram och tillbaka på samma ställe vilket jag varit med om när jag behövt byta batteri på en annan Swatch. När jag sedan tar på mig klockan så fungerar den fint och den håller tiden. Jag la sedan min lilla dyrgrip (!) för natten och sov... När jag vaknade stod den fortfarande och hacka kring 22.02 vilket var i anslutning med att jag la av mig klockan..

Kan det vara så att batteriet är dåligt "inskurvat" och att min handled trycker in eller har ni någon idé?

Tacksam för svar så att jag får min lille transparenta rackare att funka perfekt!

 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Hittade en nypublicerad recension av en Sistem 51.
Hade vi betraktat klockan på ett annat sätt om den varit tillverkad i Kina? Hur stor är traditionens och marknadsföringens makt när vi bedömer klockor?
Ja det tror jag. Visst är swatch billiga men man får ju betala en hel del extra för de är swiss made. Finns väl en hel del kinaklockor som ser ut som swatch men kostar mindre. Å andra sidan lär ju swatch hålla bättre kvalitét.

Hur ofta byter man batteri? Det gör man enkelt själv väl?

Är sugen på en helvit och ärligt talat är swiss made en extra krydda, särskilt när jag "bara" har japaner.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Sugen på en mest för skojs skull men tycker de snyggaste är deras 34mm. Är det för litet eller tänker man mer att det är som en accessoar än en klocka? Lär ju inte bära den särskilt ofta men gillar Swatch för det är "kul"
 

StefanT

Breitling
Sugen på en mest för skojs skull men tycker de snyggaste är deras 34mm. Är det för litet eller tänker man mer att det är som en accessoar än en klocka? Lär ju inte bära den särskilt ofta men gillar Swatch för det är "kul"

Det är precis så jag använder mina Swatch, lite kul att ha nåt att variera med. Jag föredrar 34 mm modellen och tycker inte alls att den är för liten. Testa och jag tror du kommer bli överraskad av hur bra storleken funkar.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Det är precis så jag använder mina Swatch, lite kul att ha nåt att variera med. Jag föredrar 34 mm modellen och tycker inte alls att den är för liten. Testa och jag tror du kommer bli överraskad av hur bra storleken funkar.
Okej. Köpte just en 42mm dykare+en 34mm Swatch haha. Återkommer med bild när jag fått den. Kostade bara 330kr från svensk sida så.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Sugen på en mest för skojs skull men tycker de snyggaste är deras 34mm. Är det för litet eller tänker man mer att det är som en accessoar än en klocka? Lär ju inte bära den särskilt ofta men gillar Swatch för det är "kul"
Tycker det är helt okej att ha de så! Jag har en Swatch mono black som jag brukar ha när jag klär mig typ svart/vitt/grått. Det är den enda swatch jag har, men skulle lätt kunna tänka mig fler i samma anda.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Hoho någon hemma?!
Anka idag :cool:
06841A79-03B8-4AEB-BCCA-5A556BC91A6C.jpeg
Riktigt cool. Men fan då trodde den där inte fanns att få tag på längre. Hoppades nästan på det då jag vill ha en men köpt för många klockor sista tiden. Finns som
beställningsvara på klockia. Nu är jag tvungen att köpa en till fast min senaste swatch skulle bli årets sista köp.
 

Makkanxd

Rolex
Riktigt cool. Men fan då trodde den där inte fanns att få tag på längre. Hoppades nästan på det då jag vill ha en men köpt för många klockor sista tiden. Finns som
beställningsvara på klockia. Nu är jag tvungen att köpa en till fast min senaste swatch skulle bli årets sista köp.
Har ingenaning. @ERIKSON URHANDEL tog hem en åt mig på två dagar typ så hör med dom :)
 

Maxzzz

Breitling
Hittade följande klocka i barndomshemmet nyligen men kan inte hitta någon liknande genom Swatch watch finder. Fick den som betalning av ett företag någon gång 2002-2005 (jag bör ha gått i högstadiet, det är allt jag kommer ihåg). Quartz, kronograf och tål 200 meter. Någon som vet något mer?
35050549_10160330800795570_4902455854122401792_n.jpg
35050549_10160330800795570_4902455854122401792_n.jpg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Hittade en nypublicerad recension av en Sistem 51.
Hade vi betraktat klockan på ett annat sätt om den varit tillverkad i Kina? Hur stor är traditionens och marknadsföringens makt när vi bedömer klockor?
Saken är väl att det är skit coolt att producera en klocka med ett urverk som inte behöver röras av massa händer för att fungera?
 
Topp